bdi spot

26.5 אלף עסקים נסגרו בחצי שנה – מה הסיבה?

כוח הקנייה יורד וסגירת העסקים במגמת עלייה, אז מה צפוי לעסקים במחצית השנייה של 2023 ובאילו ערים נסגרים יותר עסקים?

בשיתוף CofaceBdi | 
עסקים - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אי הוודאות וההאטה במשק נותנות את אותותיהן עם עלייה משמעותית בסגירת עסקים במחצית הראשונה של שנת 2023. מוערך כי במחצית הראשונה של שנת 2023 נסגרו כ- 26.5 אלף חברות ועסקים, גידול של כ- 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
סביבת הריבית הגבוהה חונקת עסקים רבים, לצד עליות המחירים הגורמות לירידה בצריכה. עיקר הפגיעה באה לידי ביטוי בקרב העסקים הקטנים בשל היעדר הון עצמי ומינוף גבוה. נראה כי במחצית השנייה לא צפוי שיפור במדדים ומגמת הגידול בקריסת עסקים תימשך.
בכל הנוגע להתפלגות קריסת עסקים לפי אזור גאוגרפי, נקודת הפתיחה של עסקים במרכז טובה יותר מנקודת הפתיחה של עסקים בפריפריה, בצפון ובדרום. באופן כללי, שיעור העסקים שנמצא בקשיים בצפון ובדרום גבוה יותר מאשר מה שאנחנו מכנים 'מדינת תל אביב'.
עם זאת, במצב הנוכחי, באזור המרכז מרגישים יותר את כוח הקנייה היורד ואת המשבר בהייטק. כמו כן, בדרך כלל באזור המרכז האוכלוסייה חזקה יותר ורמות הצריכה שלה גבוהות יותר, כך שיש להם הרבה יותר ממה לצמצם. אבל בסוף, צריך לזכור שתל אביב היא בבואה של כלל המדינה וכלל הכלכלה.
נציין כי רמת הסיכון בענפים שאינם בסיסיים היא גדולה יותר. משפחה שהנטל שלה עלה בצורה משמעותית אין לה דרך לצמצם בארנונה או בחשמל. ברור שהנושא של החלפת ריהוט או וילונות או טקסטיל לבית אלו הדברים הראשונים עליהם משפחה תוותר.
מוערך כי במחצית הראשונה של 2023 כ- 10,900 חברות ועסקים נסגרו באזור המרכז והשרון, המהווים כ- 41% מסך הסגירות לתקופה זו. נציין כי חל גידול בשיעור סגירת עסקים באזור המרכז והשרון, כאשר בסיכום 2022 39% מסך הסגירות היו באזור זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה