bdi spot

סיבה לדאגה: אחת מכל 5 חברות במשק בודקות או כבר פועלות להוצאת כספים מישראל

המתיחות סביב הרפורמה המשפטית, האינפלציה והחשש ממיתון, עליית שער הריבית וגלי פיטורים כבר מורגשים היטב בשטח - חברת המידע העסקי CofaceBdi ערכה בחודש פברואר 2023 שאלון מיוחד בקרב 900 חברות בינוניות וגדולות במשק הישראלי

בשיתוף CofaceBdi | 
דולר, שקל (צילום shutterstock)
תוצאות בסקר מראות כי המשבר במערכת הפוליטית לא פסח על כלל ענפי המשק שמוטרדים מאוד מהמצב ואף מדווחים על ירידה ברווחים, משיכת השקעות ועוד. כ-60% מבעלי החברות מעידים על ירידה ברווחים, 30% מהחברות השיבו שהן נאלצו לצמצם את מצבת העובדים, ומאידך בעקבות עליית המחירים הגוברת, 71% מהחברות מדווחות על עלייה בדרישות העובדים להעלאת שכר.


חוסר יציבות כלכלית הוא מצב בו ישנם שינויים גדולים במדד האינפלציה והאבטלה ואנחנו עדים לעלייה משמעותית בשני המדדים. דרישת העובדים להעלאת שכר מהמעסיקים נובעת בין היתר מהעלייה בשער הריבית והאינפלציה הגואה שגורמת לעליית מחירים באופן כללי, וכן לעליית ההחזר החודשי של המשכנתה. אם אכן יעלה שכר העובדים בעקבות דרישה הולכת וגוברת שלהם, על רקע המשבר, מתעוררת סכנה של היפר אינפלציה והמשך המגמה שכבר מסתמנת כעת של היחלשות משמעותית של השקל.
בכירי משרד האוצר וכלכלנים רבים כבר הביעו דאגה מהאפשרות של משיכת כספים ונטישת משקיעים בעקבות המהפכה המשפטית ואכן במענה לשאלה האם בעקבות הרפורמה המשפטית אתם שוקלים להוציא כספי חברה מחוץ לישראל, 19% מהחברות ציינו שכבר החלו במהלך להוצאת הכספים לחו"ל, או נמצאות בתהליך של קידום מהלך כזה.

כמו כן, מנהלים של חברות רבות ציינו כי הם צופים שנה מאד מאתגרת על רקע השינויים במערכת המשפט ועליית הריבית שתבוא לידי ביטוי בהמשך מגמה של נסיגת משקיעים והמשך ירידה ברווחיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה