bdi spot

מדד הסיכון של החברות במשק ישראל

על רקע הורדת תחזית הדירוג של ישראל על ידי סוכנות דירוג האשראי מוד'יס מ"חיובית" ל"יציבה", חברת CofaceBdi פרסמה את מדד הסיכון במשק אשר מראה על עלייה משמעותית ל-6.32 בסיכון הרבעון הראשון בשנת 2023 ביחס ל-6.13 ברבעון המקביל אשתקד
בשיתוף CofaceBdi | 
כלכלה בקריסה (צילום shutterstock)
על רקע הורדת תחזית הדירוג של ישראל על ידי סוכנות דירוג האשראי מוד'יס מ"חיובית" ל"יציבה", חברת CofaceBdi פרסמה את מדד הסיכון במשק אשר מראה על עלייה משמעותית ל-6.32 בסיכון הרבעון הראשון בשנת 2023 ביחס ל-6.13 ברבעון המקביל אשתקד.
מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים.
סרגל הדירוג שלנו ב-CofaceBdi נפרס על פני 10 קטגוריות. בגבול התחתון, קטגוריה מס׳ 1 מבטאת סיכון זניח, כלומר הטוב ביותר ובגבול העליון, הקטגוריה ה-10 מעידה על חברה או עסק שנקלעו לכשל.
הקפיצה במדד מאפיינת בדרך כלל תקופות משבר, ומייצגת את המגמות במשק בתקופה האחרונה, בהן: אינפלציה גבוהה והעלאות ריבית בארץ ובעולם, חשש ממיתון, היחלשות השקל, וכן עסקים וחברות ענק שהכריזו על צעדים של פיטורי עובדים. לצד כל אלה ישנה גם אי וודאות כלכלית כתוצאה מחוקי ההפיכה המשפטית שעדיין מרחפת מעלינו.
הסיטואציה הנוכחית שונה וחריגה ממשברים קודמים, משום שנוסף למשבר הכלכלי אנו ניצבים בפני סיטואציה שאי הוודאות גדולה מאוד עם עננת ההפיכה המשפטית, הכולל שינוי קיצוני באופי המדינה. מנהלים ומקבלי החלטות בחברות רבות מביעים חששות וזהירות יתר להיכנס לתחומי פעילות חדשים ולפרויקטים חדשים. אנו עדים לירידה בהשקעות הזרות כאשר המשקיעים חוששים מהפיכה שעשויה לסכן את כספם. נוסף לכך, בסקר מיוחד שערכה CofaceBdi בקרב כ-900 חברות, 19% מהחברות ציינו שכבר החלו במהלך להוצאת הכספים לחו"ל, או נמצאות בתהליך של קידום מהלך כזה.
אחד הענפים שנפגעו הכי הרבה מהמשבר הינו ענף הנדל"ן. יזמים רבים ממונפים במידה רבה, נטלו הלוואות כשהריבית הייתה אפסית וכיום, לאחר העלייה המשמעותית בריבית, הוצאות המימון עלו מאוד. היזמים נפגעו מעצירת הביקוש עקב התייקרות המשכנתאות, ובמקביל אי הוודאות בשל חוקי ההפיכה המשפטית תורמת גם כן לירידה בביקוש והאטת הפעילות בענף.
"אורות אדומים" הוא מדד אשר פותח על ידי CofaceBdi, מספק מגוון רחב של אינדיקטורים שונים, מידע משלים והתראות על חברות ועסקים, ומתעדכן כל העת. המידע המתקבל כולל תביעות משפטיות, חשבון בנק מוגבל, צ'קים חוזרים, פיגורים בתשלומים, פיטורי עובדים ועוד. בחצי השנה האחרונה חל זינוק של פי שניים במספר האורות האדומים, נתון חריג המעיד על יותר ויותר חברות הנכנסות לקשיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה