bdi spot

סקר מיוחד: חוזרים ללימודים והמחירים מתייקרים

אז כמה יעלה לנו לרכוש סל של מוצרי לימוד, ואיפה יהיה לנו הכי זול יהיה לקנות? סקר מיוחד של Coface Bdi לכבוד החזרה ללימודים

בשיתוף CofaceBdi | 
מוצרי חזרה לבית הספר (צילום shutterstock)
"בשנת 2024 שוק ציוד החזרה לבית הספר צפוי להציג עלייה קלה של כ- 2% בהכנסות ביחס לשנה הקודמת ולהסתכם בכ- 395 מיליוני שקלים. על רקע המלחמה ואי הוודאות במשק, ישנה פגיעה בביקושים, ובמיוחד בסמוך לאזורי הלחימה. כמו כן, עקב המצב צרכנים רבים דוחים השנה את הרכישה המסורתית של סל מוצרי החזרה לבית הספר.
בגזרת המחירים, בשל עלייה מחירי חומרי גלם ובעלויות ההובלה, חלה התייקרות ממוצעת של כ- 5% במחירי מוצרי החזרה לבית הספר, זאת לאחר שגם בשנה שעברה חלה עלייה לא מבוטלת במחירים.
על רקע המודעות למחיר והירידה בהכנסה הפנויה, מגמת ההתחזקות של חנויות הסטוק נמשכת עם התרחבות הרשתות המובילות, הגדלת מגוון המוצרים, בדגש על תיקים, וההשקעה בפרסום מוצרי החזרה לבית הספר". 
התפלגות הכנסות השוק לפי סוגי שחקנים השחקנים
בשוק מוצרי החזרה לבית הספר פועלים מגוון שחקנים:
  • חנויות לציוד משרדי וכלי כתיבה - כולל את הרשתות "קרביץ", "אופיס דיפו", "YOLO", "חנן מכשירי כתיבה", "גרפוס" ועוד.
  • חנויות הסטוק - כולל את הרשתות "מקס סטוק", "זול סטוק", "הסטוק", "דן דיל", "ג'מבו" מקבוצת פוקס ועוד.
  • חנויות צעצועים - כולל את הרשתות "עידן 2000", "כפר השעשועים", "הפיראט האדום", "טויס אר אס" ועוד.
  • שחקנים אחרים - כולל שחקנים שאינם מתמחים בשיווק ציוד משרדי, ביניהם חנויות ספרים, רשתות שיווק מזון וקמעונאים נוספים. בנוסף, קטגוריה זו כוללת אתרי אינטרנט מחו"ל, כגון: אמזון, עלי אקספרס, איביי וכדומה. 
מוערך כי נתח השוק של חנויות המתמחות בשיווק ציוד משרדי יעמוד על כ- 42% מההכנסות, כ- 165 מיליוני שקלים. נציין כי חנויות הסטוק במגמת התחזקות. השנה נתחם צפוי לעמוד על כ- 29% בהשוואה לכ- 26% אשתקד.
סל מוצרי חזרה לבית הספר
בשוק קיים מגוון גדול של מותגים הנבדלים בסוג המותג, באיכותם, ובהתאם לכך, במחירם. כך לדוגמא, ישנם תיקים הנמכרים בכ- 350 ₪ ואף יותר. נציין כי, תלמידים רבים, ובמיוחד בכיתות הנמוכות, רוכשים עגלה המתחברת לתיקים בכ- 60-100 ₪.
נדגיש כי מנעד המחירים בשוק לסל מוצרי חזרה לבית הספר הינו רחב מאוד ולרוב נע בין 250 ל- 750 שקלים. מחיר הסל הכולל מושפע מהיקף הרכישות, סוגי המותגים ואיכות המוצרים, לדוגמא סל הכולל רכישה של תיק לעומת סל ללא תיק. דוגמא נוספת – סל הכולל בין היתר תיק ממותג ועגלת גלגלים מתחברת לעומת סל בסיסי הכולל תיק פשוט ומוצרים שאינם ממותגים.
מוערך כי הסל הממוצע של מוצרי חזרה לבית הספר הכולל: תיק בית ספר, כלי כתיבה, מחברות, בקבוק שתייה וקופסת אוכל נאמד השנה בכ- 510 ש"ח.
הגדרת השוק:
שוק מוצרי החזרה לבית הספר מאופיין במכירות של ילקוטים, כלי כתיבה וציוד נלווה בחודשים יולי-ספטמבר. לא כולל מכירת ביגוד, מוצרי מחשוב וגאדג'טים שונים.
בשיתוף CofaceBdi
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה