bdi spot

אחת מכל 11 חברות בבורסה נמצאת בסכנת קריסה מידית

מספר החברות עם הערת "עסק חי" בבורסת ת"א במגמת עלייה, וכך גם הספק ביכולת אותם החברות לשרוד ב-12 החודשים הקרובים. בדיקה מיוחדת על המשק בישראל בצל המלחמה.
בשיתוף CofaceBdi | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
אחת מכל 11 חברות בבורסה נמצאת בסכנת קריסה מידית, זאת לעומת אחת מכל 13 בשנה הקודמת. בקרב החברות עם הערת עסק חי, כ- 70% מהן הינן חברות מתחומי ההייטק והביומד. חברות אלו סבלו מירידה בהשקעות עקב סביבת הריבית הגבוהה, החשש מהרפורמה המשפטית ומלחמת "חרבות ברזל" שפרצה ב- 7 באוקטובר. 
מגזר נוסף שחווה פגיעה בפעילותו בשנה החולפת הינו מגזר הנדל"ן והבינוי. מגזר זה מאופיין בחברות רבות בעלות מינוף גבוה כאשר עליית הריבית הביאה לגידול בעלויות המימון של חברות אלו לצד הורדה בשווי נכסיהן. סביבת הריבית הגבוהה הביאה לירידה משמעותית בביקושים לדירות עקב התייקרות עלות המשכנתאות ובנוסף מתחילת המלחמה ישנו מחסור חמור בעובדי בניין.
לדברי דניאלה רז-ויינרב, סמנכ"לית מידע וניהול סיכונים בחברת Coface Bdi: "שנת 2023 הייתה סוערת במיוחד לאור מספר אירועים משמעותיים שקרו בה שהביאו לגידול נוסף בשיעור הערות עסק חי. השנה החלה עם הצהרתו של שר המשפטים יריב לוין על רפורמה מתוכננת במערכת המשפט אשר גררה מחאה גוברת וחשש כבד מפני השלכותיה על המשק הישראלי. התגברות המחלוקות ואי הוודאות סביב הרפורמה המשפטית וכן החשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל הביאו לירידה בהשקעות והוצאת כספים לחו"ל. בנוסף, בדומה לאשתקד סביבת הריבית הגבוהה אשר מהווה מרכיב משמעותי בפעילות התזרימית של חברות רבות הביאה להקטנת האטרקטיביות בהשקעה בבורסה בכלל ובחברות סטארט אפ בפרט.
האסון שפקד את המדינה ב- 7 באוקטובר עם פרוץ מלחמת "חברות ברזל" הביא  לירידה בפעילות המשק, ולגידול בגירעון הממשלתי כתוצאה מירידה בהכנסות מחד וגידול בהוצאות הממשלה לצרכי המלחמה מנגד. המשך המלחמה והחשש מהתרחבותה לצד חוסר היציבות הפוליטית ישפיעו לשלילה על פעילות המשק בשנה הקרובה וניתן לצפות כי תחול עלייה נוספת בכמות הערות עסק חי".

זכויות היוצרים של המידע המסופק הנן של Coface Bdi, ואין העברת המידע למזמין, מעבירה את זכויות היוצרים. המזמין לא יצלם, יגלה או יאפשר גישה ישירה או בלתי ישירה למידע, לגורם אחר, למעט חברות קשורות. פרסום נתונים ו/או חלקים מתוך העבודה ו/או העברה לגורם אחר (לרבות מדיה), ייעשו באישור בכתב של ,Coface Bdi תוך תיאום מלא של תכנים וצד ג' (כולל ערוצי מדיה) ובכפוף לאישור Coface Bdi לזיהוי המידע ("קרדיט") וכד'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה