רכב
הגבלת מהירות עד 30 קמ"ש: ההודעה של ראש העיר שהטריפה את הנהגים
בולוניה הורידה את מהירות הנסיעה המותרת, מתוך תקווה שההגבלה תשפר את הבטיחות והבריאות. לדברי ההנהגה המקומית, הכבישים אשר נבנו לפני מאות שנים אינם מתאימים למספר גדול מדי של רכבים. תושבים הפגינו והביעו מחאה ברשתות החברתיות, ויותר מ-50 אלף איש חתמו על עצומה לקיום משאל עם
בולוניה נהפכה לעיר הראשונה באיטליה שאוכפת הגבלת מהירות של 30 קמ"ש. בכך, הצטרפה לשורה של ערים באירופה, בהן אמסטרדם, בילבאו, בריסל וליון, שכבר הורידו את מהירות הנסיעה המותרת בהן מ-50 ל-30 קמ"ש, מתוך תקווה שההגבלה תשפר את הבטיחות, הבריאות ואיכות החיים בהן.
על פי דיווח הניו יורק טיימס, הגבלת המהירות היתה חלק מהבטחות הקמפיין של מתאו לפורה כשהתמודד על ראשות עיריית בולוניה. הוא אמר אז: "נהיגה במהירות 30 קמ"ש היא חלק מחזון לשימוש יותר דמוקרטי ויותר בר-קיימא במרחב הציבורי", שבו שכונות מציבות ילדים וקשישים בעדיפות ראשונה, וההשקעות נותנות עדיפות לשבילי אופניים ותחבורה ציבורית כדי להגיע לנייטרליות פחמנית.
בראיון ל"ניו יורק טיימס" מוסיף לפורה כי ערי איטליה, אשר נבנו לפני מאות שנים, אינן מתאימות למספר גדול מדי של כלי רכב. וישנה גם כמובן שאלת הבטיחות. ישנו מתאם בין מהירות נמוכה לבין פחות מקרי מוות בתאונות, לדברי לפורה, שציין כי בבולוניה רבתי אירעו 60 מקרי מוות בתאונות דרכים ב-2022.
Bologna has become the first major Italian city to impose a speed limit of 30 kilometers, or 20 miles, an hour, citing safety and livability.
— The New York Times (@nytimes) February 8, 2024
But it’s too slow for some: “A city has to move,” one local taxi driver complained. https://t.co/Rp0YPrgHkD
בולוניה היא בירת אזור שבו מיוצרות כמה מהמכוניות המהירות והיוקרתיות בעולם, כולל פרארי, למבורגיני ופגאני. תושבי העיר הפגינו והביעו מחאה ברשתות החברתיות, ויותר מ-50 אלף איש חתמו על עצומה לקיום משאל על הגבלת המהירות החדשה. מתאו סלביני, מנהיג מפלגה הימין ליגה ושר התחבורה של איטליה, גינה את הגבלת המהירות בבולוניה ואמר כי היא חסרת הגיון.
סלביני אף חתם על צו שמערער על זכותה של העירייה לאכוף הגבלת מהירות של 30 קמ"ש, בטענה כי יש לקבוע את ההגבלות על פי התנאים ברחובות השונים. מומחים משפטיים חלוקים בדעותיהם לגבי ההשפעה של סלביני על החלטות העיריה, והשאלה כנראה תגיע לבתי המשפט. עיריית בולוניה השיבה על הצו של סלביני בהצהרה לפיה הגבלת המהירות היא בהתאם לחוק הקיים באיטליה. "העדיפות שלנו היא בטיחות בדרכים ואיכות חיים לתושבים", נאמר בהודעה.
עוד ב-
לפורה מציין בריאיון כי ההגבלה החדשה חלה רק על 70% מהעיר, וכי בשאר הכבישים בה תמשיך המהירות להיות מוגבלת ל-50 או 70 קמ"ש. הוא מוסיף כי העיר פתוחה לתיקונים. בינתיים האכיפה מאוד מקלה, ובשבועיים הראשונים ניתנו רק 25 קנסות על מהירות מופרזת, לפי העיריה. לפי העיריה, מספר תאונות הדרכים בעיר ירד ב-21% בשבועיים הראשונים שאחרי כניסת ההגבלה לתוקף, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. אף אחת מהתאונות לא הייתה קטלנית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה