רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה מה שיקרה לאלפי נהגים

כ-4,500 נהגים חדשים הצטרפו לתחבורה הציבורית בשנת 2023 ושרת התחבורה רגב מקדמת מהלך להכרה בנהגי התחבורה הציבורית כעבודה מועדפת
מערכת ice |  3
תחבורה ציבורית עליית מחירים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
דו"ח שמפרסמת הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מלמד כי בענף התחבורה הציבורית נכון להיות ישנם 20,224 נהגים ונהגות. מדובר בגידול של 2,332 נהגים בשנה האחרונה. תוספת הנהגים ברוטו עומדת על כ-4,500 כשבמהלך השנה האחרונה פרשו או יצאו לגמלאות כ-2,168 נהגים. הנתונים מלמדים על זינוק דרמטי של 13% ביחס לשנת 2022.
ראש הרשות לתחבורה ציבורית עידן מועלם ציין כי שיעור הצמיחה בכמות הנהגים גדול יותר מאשר שיעור הגידול בשירות, והתוצאה היא שמשרד התחבורה זוכה ליכולת תפעולית שמשפיעה על איכות השירות.

עם כניסתה לתפקיד הציבה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב את הטיפול במחסור בנהגים ברשימת הנושאים הנמצאים בראש סדר העדיפויות, וזאת מתוך הבנה אסטרטגית ששיפור השירות בתחבורה הציבורית מושתת על היכולת לבצע אכיפה כלפי נהגים בלי לחשוש למחסור שיפגע בשירות. 
בימים האחרונים החלו במשרד התחבורה בגיבוש תכנית לגיוס נהגים מקרב חיילי צה"ל ובהנחיית השרה שיגר מנכ"ל המשרד משה בן-זקן פניה למנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן בבקשה להכיר בנהגי תח"צ כעבודה נדרשת ידי הבטוח הלאומי, פעולה שתסייע בהגדלת מצבת הנהגים בישראל.
שרת התחבורה מירי רגב: "נהג אוטובוס הפך למקצוע מוערך ומתגמל. חתמנו הסכמים והעלינו את שכר הנהגים מתוך רצון לשפר ולייעל את השירות לאזרח. אנחנו מקיימים דיאלוג מתמיד עם מפעילות התחבורה הציבורית לטובת שיפור מעמד הנהג, ופועלים לגייס נהגים מקרב חיילי צה"ל המשוחררים”
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן: "ההצלחה של מבצע גיוס הנהגים היא תולדה של מאמץ גדול שנעשה על ידי שרת התחבורה, אותו הובלנו בשתוף פעולה עם המפעילות באמצעות הרשות לתחבורה ציבורית. תוספת הנהגים מאפשרת לנו לעמוד בביקושים ולתעדף נהגים בעלי תודעת שירות גבוהה”
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין על הנהגים של אגד חיפה קריות!!
    שני אמסילי 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהגי אגד הכי תותחים בארץ!
    סגור
  • 2.
    נהגי אוטובוס - עבודה מועדפת
    יונית 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אכן, נהיגה באוטובוס צריכה להיות עבודה מועדפת לתושביה היהודים של המדינה. אם, מאידך, שרת התחבורה תוסיף עוד אלפי נהגים ערבים למערך נהגי האוטובוסים בארץ, זה לא הצעד הנכון לתת להם עבודה מועדפת. גם ככה הם כבר שולטים על חלקים די גדולים בשוק העבודה הישראלי והגיע הזמן שהאפליה המתקנת תהיה כלפי יהודים ולא ערבים!!!
    סגור
  • 1.
    נהג אוטובוס
    מוטי 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מירי רגב תפעלי להכרת נהג אוטובוס כמקצוע.מדוע עד היום הם לא מוכרים?
    סגור