רכב

הסטארט-אפ מהרצליה מגיע לכבישי ארה"ב: "אבן דרך משמעותית"

REE, חברה ישראלית מהרצליה, היא הראשונה בעולם לקבל היתר משרד התחבורה האמריקני לרכבים מבוססי תוכנה. המשאיות החשמליות שמייצרת החברה החלו להימסר ללקוחותיה האמריקנים, ובכך הפכה לחברה הישראלית הראשונה לספק משאיות חשמליות לארצות הברית
מערכת ice |  4
הרכב של REE (צילום REE)
רי אוטומוטיב בע"מ (NASDAQ:REE) חברה ישראלית מובילה בטכנולוגית רכב וספקית פלטפורמות לכלי רכב חשמליים (EV), מודיעה היום (חמישי) כי החלה במשלוחים  של פלטפורמת ה-P7-C החשמלית ללקוחותיה, בעקבות קבלת אישורי FMVSS ו-EPA,  מה שהופך אותו לרכב ה-x-by-wire הראשון אשר מקבל רישיון ממשרד התחבורה האמריקני.
החברה הוקמה לפני כ-10 שנים על ידי שני יזמים ישראלים, דניאל בראל ואחישי סרדס. מרכז המחקר והפיתוח המונה כ-100 עובדים וממוקם במשרדים בהרצליה, אחראי על ליבת הרכב החדשני – רכב מבוסס תוכנה באופן מלא. מרכז ההנדסה והיצוא נמצא בליבת תעשיית הרכב בקובנטרי, באנגליה.
REE היא החברה הראשונה שמקבלת הסמכה עבור רכבים בטכנולוגייתsteer-by-wire  brake-by-wire and drive-by-wire vehicle, המאפשרת לחברות לבנות כלי רכב מסחריים חשמליים בכל צורה וגודל על גבי הפלטפורמות המודולריות. המשאית המסחרית החשמלית Powered by REE™ P7-C עמדה בדרישות רגולטוריות בארצות הברית כולל עמידה בתקני בטיחות רכב פדרליים (Federal Vehicle Safety Standards (FMVSS)) ואישור הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה EPA.
REE החלה משלוחים של משאיות דמו מדגם P7-C ללקוחות לצורך בחינה על ידי מספר ציי רכב בצפון אמריקה באמצעות רשת המפיצים המורשים שלה שצומחת במהירות. Pritchard EV, חברת הפצה מובילה בארה"ב, היא הראשונה לקבל את משאית הדמו P7-C להדגמה בקרב לקוחותיה, ציי רכבים מובילים בארה"ב. מפיצים נוספים של REE וציי רכב מובילים צפויים לקבל משאיות דמו P7-C נוספות בשבועות הקרובים.
 
משאיות ה-P7-C של REE עומדת בדרישות רשויות המס פדרליות בארה"ב (Internal Revenue Code 45W) להטבות מס של עד $40,000 לכל רכב. בנוסף, החברה פועלת לקבלת זכאות לתמריצי מדינה שונים, שיכולים להסתכם במעל ל-100,000 דולר לרכב, בהתאם למיקומו של הלקוח.
"אני מאמין ש-REEcorner שלנו משנה את חוקי המשחק ומאפשר לנו לבנות משאיות חשמליות שציי רכב ירצו לקנות, ונהגים יאהבו לנהוג בהם, תוך שאנחנו ממשיכים לראות ביקוש חזק למשאיות שלנו", אמר דניאל בראל, מנכ"ל ומייסד משותף ב-REE Automotive. "אני גאה בצוות REE על השלמת הרישוי של הרכב הראשון אי פעם בתעשיית הרכב של  x-by-wire. הלקוחות שלנו חיכו בקוצר רוח שהרכבים יהיו מוכנים למסירה וכעת משאיות ההדגמה הראשונות שלנו בדרך למפיצי הרכב להתנסות על ידי לקוחות. בהיותה של ישראל אומת הסטארט-אפ, יתכן ובשלה העת להתחיל לחשמל רכבים המבוססים על התעשייה הישראלית".
 
ה-REEcorner של REE וטכנולוגיית x-by-wire יכולות לאפשר: יכולת תמרון מוגברת ויעילות בנפח המשא, רמת בטיחות גבוהה עם תכנון תפעולי באמצעות יתירות בחומרה ובתוכנה, ארגונומיה משופרת הכוללת מדרגת כניסה נמוכה וקבינה מותאמת לנהג, יכולת שירות משופרת, תחזוקה יעילה יותר וניהול מלאי חלקי חילוף נמוך יותר, ערך שיורי משופר
מוכן להטמעת יכולות אוטונומיות ומאפשר שדרוגי OTA, עיצוב מודולרי וקיצור זמני יצור ויעילות אנרגטית אופטימלית.
ריצ'רד קולי, סמנכ"ל הממשל והרגולציה של REE: "השגת אבן דרך משמעותית זו היא עדות לצוות המסור של REE ולנחישות שלנו להביא את הטכנולוגיה שלנו לשוק בבטחה. תמריצים פדרליים ומדינתיים להם יהיו זכאים רכבי ה-P7-C, מהווים קטליזטור להאצת חישמול ציי הרכב בארה"ב ויסייעו לשפר את בריאות הציבור ולעמוד ביעדי אקלים שאפתניים".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא ברור מהכתבה מה היחודיות שלהם? (ל"ת)
    מתעניין 01/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין להם שום סיכוי מול ריביאן. (ל"ת)
    מתן 01/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    לדעתי מדובר בשקרים
    אוהד 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לדעתי הכל שקר
    סגור
  • 1.
    מעניין. בהצלחה ! (ל"ת)
    ישראלי 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור