רכב

רחובות נגד תחבורה ציבורית בשבת: "נשמור על קדושת השבת"

אף שרחובות הייתה עתידה להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש" בקרוב, המהלך סוכל לאחרונה במועצה בטענה שאין לדון בנושאים כאלו בתקופת בחירות. ממפלגת מרצ בעיר טוענים כי מדובר בסיכול מתוכנן של ראש העיר מלול
מערכת ice | 
אוטובוס נעים בסופש (צילום דוברות עיריית תל אביב)
בתקופה האחרונה מספר ערים נוספות הצטרפו למיזם התחבורה הציבורית בשבת, "נעים בסופ"ש". אחת מהערים שהייתה אמורה להצטרף בקרוב הייתה רחובות, אך השבוע המהלך סוכל באחת מישיבות המועצה.
באופן רשמי הסיבה לעצירה הזו היא החלטת הייעוץ המשפטי לעירייה שאין לעסוק בנושאים כלכליים ועקרוניים שכאלו לפני בחירות. באופן לא רשמי יש גורמים שטוענים כי מדובר בסיכול מטעם ראש העיר מלול, לטובת הקהילה הדתית בעיר.
לפי וואלה, זמן קצר אחרי שבמועצה החליטו לא לדון בקידום המיזם בעיר, ראש העיר רחמים מלול העביר הודעה בקבוצת וואטסאפ של תושבים דתיים בעיר ובה כתב: "הערב ב"ה הצלחתי להסיר מעל סדר היום של מועצת העיר הצעה של סיעת מרצ בתמיכת המועמדים האחרים לראשות העיר לפתוח תחבורה ציבורית בשבת. ובע"ה אם תתנו לי את הכוח והתמיכה להמשיך בראשות העיר, אעשה הכול לשמור על קדושת השבת".
לפני שהדיון בנושא ירד מסדר היום, חברת המועצה מטעם מפלגת מרצ בעיר, איטל בציר אלשיך, פנתה ליועצת המשפטית בעיר והסבירה כי ניתן לדון במועצה רק במובן העקרוני של המיזם, ללא התייחסות לנושא הכלכלי. ועדיין, היועצת המשפטית סירבה לשנות את החלטתה וזאת על בסיס בג"ץ עבר בנושא. מהעירייה נטען כי היה זה דווקא ניסיונה של אלשיך לקדם את המהלך שאינו עומד בבד עם דיוני מועצה בתקופת בחירות, ולא להיפך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה