רכב
רכבת ישראל תגיע עד אילת? פרויקט הענק בדרך לאישור
הפרויקט שאמור לייצר רצף של מסילות מאילת עד קריית שמונה, יועלה לאישור הממשלה, כאשר השלמת הפרויקט תתבצע עד לשנת 2040. עלות פרויקט הענק מוערכת בכ־150 מיליארד שקל שיחולק כך: 200 מיליון שקל מתקציב משרד התחבורה וכ־2.4 מיליארד שקל מתוך תקציב תוכנית החומש של רכבת ישראל
התכנית לחיבור ישראל ברשת מסילות רכבת (קריית שמונה - אילת), תעלה היום (ראשון) לאישור הממשלה, זאת על אף שהחברה להגנת הטבע, פנתה לשרי הממשלה, בבקשה לעצור את קידום הפרויקט, לאור ההשלכות השליליות הרבות שיש לו, במגוון רחב של תחומים לטענתם. מתברר על פי כלכליסט, שהשרה וראש הממשלה יציגו את תכנית הענק כבר היום.
הפרויקט שייקרא "התוכנית לחיבור ישראל ברשת מסילות רכבת" אמור לייצר רצף של מסילות מאילת עד קריית שמונה כשהשלמת הפרויקט תתבצע עד לשנת 2040. עלות פרויקט הענק מוערכת בכ־150 מיליארד שקל שתחולק כך: 200 מיליון שקל מתקציב משרד התחבורה וכ־2.4 מיליארד שקל מתוך תקציב תוכנית החומש של רכבת ישראל. אבל למה זה הישג לשרה? העובדה שהצליחה לגרום משרד האוצר לממן סכום ענק נוסף לטובת קידום רכבת לאילת, חרף התנגדויות עבר.
כזכור, בפניית החברה להגנת הטבע לשרים נכתב: "הרכבת לאילת, הינו אחד מפרויקטי התחבורה היבשתית הגדולים והיקרים ביותר, שהוצעו אי פעם בישראל והשלכותיו במגוון תחומי החיים, רבות ומשמעותיות, מאז נדון הנושא בממשלה, לפני כתשע שנים, נוספו נתונים ומידע, השופכים אור על הפרויקט, ובעיקר מעלים שאלות קשות ונוקבות ביחס להיתכנותן של המטרות שהוגדרו לו".
עוד ב-
עוד נכתב כי "כל המטרות של הפרויקט, הגיאו - אסטרטגיות, התחבורתיות, הלוגיסטיות, הסביבתיות והכלכליות - לא עומדות במבחן הביקורת והמציאות ובמילים אחרות - הפרויקט לא ישיג את אף אחת מהמטרות שהוצבו עבורו. לעומת זאת, הוא עלול להוביל לפגיעה סביבתית עצומה, הן במרחבי הנגב והערבה והן למפרץ אילת. לכן, הגיעה העת לעצור את הקידום של פרויקט עתיר נזקים זה, אשר כלל לא משרת את המטרות שהציבו עבורו, ולהתמקד במתן פתרונות תחבורתיים אחרים, לעיר אילת ולערבה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.המדינה תיאלץ לשלם פרוטקשן כדי "לישמור" על המסילהא 08/2023/02הגב לתגובה זו0 0כמו חברות ציבוריות אחרותסגור
-
4.רכבת לאילתאריה 07/2023/31הגב לתגובה זו0 0אפשר לסיים את כל הפרוייט תוך שנתיים אבל הם יסחבו עד שנת 2040סגור
-
3.הם גם התנגדו לכביש שש ולגז (ל"ת)עמוס 07/2023/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.רכבת לאילתדויד 07/2023/30הגב לתגובה זו3 0הרכבת היתה צריכה להיות מוכנה עוד אתמולסגור
-
רכבת לאילתארינ 07/2023/31הגב לתגובה זו0 0אתה טועה .עוד לפני 20 שנה.סגור
-
1.רכבת לאילת - חובהזד 07/2023/30הגב לתגובה זו2 0את הפגיעה בטבע אפשר למזער למינימום. לייצר מסדרונות אקולוגיים ועוד לא מעט פתרונות לא יכול להיות שבשם הפגיעה בטבע לא תהיה רכבת לאילת שגם יכולה לשמש כמעבר מטענים מאילת לאשדודסגור