רכב

רכבת ישראל תגיע עד אילת? פרויקט הענק בדרך לאישור

הפרויקט שאמור לייצר רצף של מסילות מאילת עד קריית שמונה, יועלה לאישור הממשלה, כאשר השלמת הפרויקט תתבצע עד לשנת 2040. עלות פרויקט הענק מוערכת בכ־150 מיליארד שקל שיחולק כך: 200 מיליון שקל מתקציב משרד התחבורה וכ־2.4 מיליארד שקל מתוך תקציב תוכנית החומש של רכבת ישראל
מערכת ice |  6
רכבת ישראל לצידי נתיבי איילון (צילום אלכסנדר כץ)
התכנית לחיבור ישראל ברשת מסילות רכבת (קריית שמונה - אילת), תעלה היום (ראשון) לאישור הממשלה, זאת על אף שהחברה להגנת הטבע, פנתה לשרי הממשלה, בבקשה לעצור את קידום הפרויקט, לאור ההשלכות השליליות הרבות שיש לו, במגוון רחב של תחומים לטענתם. מתברר על פי כלכליסט, שהשרה וראש הממשלה יציגו את תכנית הענק כבר היום.
הפרויקט שייקרא "התוכנית לחיבור ישראל ברשת מסילות רכבת" אמור לייצר רצף של מסילות מאילת עד קריית שמונה כשהשלמת הפרויקט תתבצע עד לשנת 2040. עלות פרויקט הענק מוערכת בכ־150 מיליארד שקל שתחולק כך: 200 מיליון שקל מתקציב משרד התחבורה וכ־2.4 מיליארד שקל מתוך תקציב תוכנית החומש של רכבת ישראל. אבל למה זה הישג לשרה? העובדה שהצליחה לגרום משרד האוצר לממן סכום ענק נוסף לטובת קידום רכבת לאילת, חרף התנגדויות עבר.
כזכור, בפניית החברה להגנת הטבע לשרים נכתב: "הרכבת לאילת, הינו אחד מפרויקטי התחבורה היבשתית הגדולים והיקרים ביותר, שהוצעו אי פעם בישראל והשלכותיו במגוון תחומי החיים, רבות ומשמעותיות, מאז נדון הנושא בממשלה, לפני כתשע שנים, נוספו נתונים ומידע, השופכים אור על הפרויקט, ובעיקר מעלים שאלות קשות ונוקבות ביחס להיתכנותן של המטרות שהוגדרו לו".
עוד נכתב כי "כל המטרות של הפרויקט, הגיאו - אסטרטגיות, התחבורתיות, הלוגיסטיות, הסביבתיות והכלכליות - לא עומדות במבחן הביקורת והמציאות ובמילים אחרות - הפרויקט לא ישיג את אף אחת מהמטרות שהוצבו עבורו. לעומת זאת, הוא עלול להוביל לפגיעה סביבתית עצומה, הן במרחבי הנגב והערבה והן למפרץ אילת. לכן, הגיעה העת לעצור את הקידום של פרויקט עתיר נזקים זה, אשר כלל לא משרת את המטרות שהציבו  עבורו, ולהתמקד במתן פתרונות תחבורתיים אחרים, לעיר אילת ולערבה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    המדינה תיאלץ לשלם פרוטקשן כדי "לישמור" על המסילה
    א 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו חברות ציבוריות אחרות
    סגור
  • 4.
    רכבת לאילת
    אריה 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לסיים את כל הפרוייט תוך שנתיים אבל הם יסחבו עד שנת 2040
    סגור
  • 3.
    הם גם התנגדו לכביש שש ולגז (ל"ת)
    עמוס 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רכבת לאילת
    דויד 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרכבת היתה צריכה להיות מוכנה עוד אתמול
    סגור
  • רכבת לאילת
    ארינ 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה טועה .עוד לפני 20 שנה.
    סגור
  • 1.
    רכבת לאילת - חובה
    זד 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את הפגיעה בטבע אפשר למזער למינימום. לייצר מסדרונות אקולוגיים ועוד לא מעט פתרונות לא יכול להיות שבשם הפגיעה בטבע לא תהיה רכבת לאילת שגם יכולה לשמש כמעבר מטענים מאילת לאשדוד
    סגור