רכב

טויוטה חושפת תכנית EV מהפכנית - והמניה מזנקת ב-6%

מפעל הרכבים החשמליים החדש אמור לחולל מהפכה בתעשייה עם סוללות וכלי רכב מהדור הבא של ה-EV עד 2026
אסף קופפר |  2
טויוטה בוחרת אלקטריאון (צילום יחצ)
עולם הרכב גועש כאשר מניותיה של טויוטה (TM) ענקית הרכב היפנית, רושמות זינוק של 6% ביום המסחר הנוכחי בעקבות הכרזת החברה על תוכניותיה המתקדמות לחולל מהפכה בתעשיית הרכב החשמלי (EV). טויוטה הכריזה שהיא תציג מערך שלם של רכבים חשמליים עם סוללות מ "הדור הבא" החל משנת 2026.
הבשורה המרגשת הזו היא בהמשך למפעל שהוקם לאחרונה שהינו יחידת EV ייעודית שטויוטה הקימה במאי, שמטרתה השאפתנית היא לייצר רכבים חשמליים המסוגלים להגיע לטווח נסיעה מדהים של 1,000 קילומטרים, קפיצה משמעותית מהסטנדרט הנוכחי בתעשייה. של כ-430 עד 570 קילומטרים, כפי שהדגימה טסלה במודל 3.
טקרו קטו, נשיא מפעלBEV , חשף כי המפעל שואף לייצר כ-1.7 מיליון כלי רכב עד שנת 2030, תוכנית התואמת את היעד של טויוטה למכור 1.5 מיליון כלי רכב חשמליים בשנה עד 2026, ולמכור 3.5 מיליון רכבים חשמליים לחלוטין מדי שנה עד 2030.
טויוטה לא רק שואפת לרכבים החשמליים טובים יותר אלא גם לסוללות טובות יותר. יצרנית הרכב מפתחת כעת גישה לייצור המוני של סוללות מהדור הבא בטכנולוגיית "Solid State" עבור הרכבים החשמליים שלה, במטרה למסחר את הטכנולוגיה הזו בין 2027 ל-2028. בהשוואה לסוללות הנוכחיות, הסוללות האלה צפויות להראות 20% שיפור בטווח הנסיעה וגם להיות יותר עמידות ולתפוס פחות מקום, כאשר המחקר והפיתוח כבר בעיצומו עבור דגם עם מפרט גבוה יותר המכוון לשיפור טווח של 50%.
נוסף על ההתרגשות, טויוטה הודיעה כי היא עשתה פריצת דרך טכנולוגית בהתגברות על אתגר עמידות הסוללה הקשור לסוללות חדישות אלו. פריצת דרך זו מעידה על האצה פוטנציאלית בפיתוח סוללות אלו עבור רכבים חשמליים וגם עבור רכבים חשמליים היברידיים קונבנציונליים.
סדרת ההכרזות הללו מדגישה את השינוי הגדול באסטרטגיית הרכבים החשמליים של טויוטה תחת הנהגתו של המנכ"ל החדש שלהם, קוג'י סאטו, שנכנס לתפקיד באפריל. נראה שהחברה מתרחקת מהגישה האיטית כלפי כלי רכב חשמליים, שקודם לכן הונהגה על ידי המנכ"ל לשעבר אקיו טויודה, ומאמצת אסטרטגיית EV אגרסיבית יותר וממוקדת לעתיד.
בעוד שקודם לכן ציינה החברה סיבות כמו חסימות דרכים ושוק לא בוגר בגישה הזהירה שלה לכלי רכב חשמליים, ההתפתחויות הנוכחיות מצביעות על שינוי כיוון. בהצהרה נועזת, קאטו אישרו כי המטרה שלהם היא לשנות את העתיד עם כלי רכב חשמליים, ובאמצעות אימוץ טכנולוגיית סוללות חדשה, טויוטה נחושה להפוך למובילה עולמית בצריכת האנרגיה של רכבים חשמליים.
עם התוכניות הנועזות והשאפתניות הללו, טויוטה נטעה את עצמה היטב על המפה כשחקן משמעותי בעתיד הרכב החשמלי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אותה הצהרה מ 2017.
    רונן 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לטויוטה הכי הרבה פטנטים בתחום הסוללות בין היצרניות המערביות. למרות זאת כבר ב2017 הצהירה טויוטה על פריצת דרך ביצור סוללות מצב מוצק. המציאות היא שטויוטה אפילו לא מייצרת את מעריכת ההנעה של הרכב החשמלי שלי BZ4X ורוכשת מ BYD את המנועים והסוללה. עד 2026 טויוטה תפסיד נתח שוק משמעותי, והמחיר של הייצור של סוללות מצב מוצק אמור להיות גבוה משמעותית בשנות הייצור הראשונות. מספיק לראות את הפיתוחים של CATL או גושון היי טק שנראה שעד 2026 הפער בית סוללות ליתיום רגילות למצב מוצק יגדל משמעותית במחיר. מעט מידי...מאוחר מידי.
    סגור
  • 1.
    טסלה בושה
    ג הגדול 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טויוטה היפנית מס 1 בעולם מה זה מי טסלה גנב רעיון ועיצב קופסא חיצונית משלו ? רכישת טסלה כמו צעצוע אין להם סוכנות
    סגור