רכב

רשמי: זו העיר המסוכנת ביותר עבור הולכי הרגל בישראל

על פי נתוני עמותת אור ירוק, תל אביב־יפו היא העיר המסוכנת ביותר במדינה עבור הולכי הרגל עם שיעור גבוה של מעל ל-300 נפגעים בממוצע בשנה. בהשוואה בין-לאומית, הקורבנות האמיתיים הם הילדים שלא נותנים להם זכות קדימה במעבר החצייה
מערכת ice | 
מעבר חצייה מסוכן (צילום אור ירוק)
עמותת אור ירוק בדקה איזו מערי ישראל היא המסוכנת ביותר עבור הולך הרגל הממוצע ונמצא על פי נתונים של חמשת השנים האחרונות (2017-2021) כי תל אביב־יפו היא העיר עם הנפגעים הרבים ביותר בממוצע מדי שנה, כשהסיבה העיקרית לתאונות הדרכים הכוללות נפגעים הולכי רגל היא אי מתן זכות קדימה להולך רגל.
הנתונים של עמותת אור ירוק מראים כי בתל אביב־יפו נפגעים תושבים הולכי רגל בשיעור של פי שניים מאשר הבירה ירושלים (370 הולכי רגל נפגעים בשנה), בה יש יותר פי שניים יותר תושבים מתל אביב. משמע, בתל אביב נפגעים 0.8 הולכי רגל לכל אלף תושבים בשנה. בבחינה של הערים החרדיות נמצא כי בני ברק היא המובילה ברשימה עם 107 הולכי רגל שנפצעים בשנה בממוצע.
בבחינה של ערים בחברה הערבית והבדואית נמצא כי רהט מובילה את הרשימה עם 14 הולכי רגל שנפגעים בממוצע בשנה. ערים נוספות ברשימה הכללית הגיעו לעשיריה הראשונה הן בת־ים, עפולה, רמת גן, חדרה, חיפה, פתח תקווה, חולון, ונתניה.
יתרה מכך, נמצא כי בשנת 2021 התרחשו 60 תאונות דרכים קטלניות כתוצאה מאי מתן זכות קדימה להולך רגל, מה שהופך סיבה זו למובילה במקרים של תאונות דרכים מסוג זה. כמו כן, ברמה הבין-לאומית שיעור הפגיעה בהולכי רגל שהם ילדים הוא הגבוהה ביותר מבין כל 29 מדינות ה-OECD.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הפכו לאוכלוסייה החלשה ביותר בשרשרת, בעיקר בקרב ילדים ואזרחים וותיקים. הולכי הרגל נפגעים בעיקר בערים ולכן על ראשי הערים למפות את נקודות התורפה ואת הרחובות האדומים בהם נפגעים רוב הולכי הרגל, ולטפל באותם מוקדים. הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יובילו מדיניות אשר תעודד את ראשי הערים לאמץ מדיניות של מיתון וריסון תנועה, המקובלת מאוד בערים מערביות רבות. ראשי ערים רבים לוקים בחוסר אומץ ציבורי כאשר הם לא מאמצים מדיניות שמובילה לצמצום הסכנה של הולכי הרגל מפני דריסה כאשר הם חוצים את הכביש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה