רכב

מהפכה בקורקינטים בתל אביב: אלו האיסורים החדשים לרוכבים

עיריית תל אביב-יפו מעדכנת את התנאים מול חברות הקורקינטים השיתופיים לשיפור הסדר במרחב הציבורי למען הבטיחות של הולכות והולכי רגל: מניעת רכיבת קטינים, השתת דו"חות לרוכב, הגדלת מספר קסדות, הוספת אזורים ממותני מהירות ואסורים לנסיעה ועוד
מערכת ice |  18
קורקינטים של BIRD (צילום דניס קפל)
בשבוע שעבר פרסמה עיריית תל אביב-יפו קול קורא להגשת בקשות למתן היתר זמני להצבת כלים זעירים שיתופיים להשכרה במרחב הציבורי. הקול הקורא מעודכן בתנאים חדשים, להם נדרשות החברות, אשר יקבלו היתר להפעלת הכלים במרחב הציבורי החל במרץ 2023 ועד סוף פברואר 2024. ההיתר יינתן לעד חמש חברות אשר יקבלו את הדירוג הגבוה ביותר, בהתאם לתנאיי הסף שמפורטים בקול הקורא.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, מסר: "הכלים החשמליים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי.  עם זאת, מה שעומד בראש מעייני הוא בטיחות הולכות והולכי הרגל, הרוכבות והרוכבים. לא נשלים עם תופעות של נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את ההולכים במדרכה. לכן, אנו פועלים בנושא הזה בכמה ערוצים מקבילים: סוללים שבילי אופניים לנסיעה מופרדת ובטוחה, אוכפים את כללי התנועה בכוחות מתוגברים, מחנכים לבטיחות בבית הספר ומקדמים חקיקה שתחייב התקנת לוחית רישוי על כלים דו גלגליים חשמליים, כדי ליצור אכיפה אפקטיבית".

עוד הוסיף: "בנוסף לכך, אני שמח לבשר כי לאחרונה ביצענו עדכון דרמטי בחובות הנדרשים מהחברות המפעילות קורקינטים שיתופיים, שגם עליהן חלה אחריות גדולה - לא רק לבטיחות משתמשי הכלים שבהפעלתן, אלא גם לבטיחותם וביטחונם האישי של כלל הולכי הרגל. ביטחונם הוא במקום הראשון. לא נרפה עד שהנורמה החברתית של שמירה על החוק הבטיחות בעת הרכיבה תשתרש עמוק בכל אחד ואחת מאיתנו".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: "הקורקינטים השיתופיים בעיר מאפשרים לנו  פתרון תנועתי יעיל וזול, אך מצד שני מציבים לפנינו אתגרים להסדרת בטיחות פעילותם. לכן, דרשתי להוסיף תנאים לקול הקורא, בדגש על הבטיחות של הכלים, הרוכבים והולכי הרגל. לדוגמא: כדי לשמור שקטינים לא יעברו על החוק, אנחנו מחייבים תמונת סלפי ורישום כפול; הרחבנו משמעותית את הדרישות להעלאת איכות ובטיחות הכלים - תוספת קסדות, שני מעצורי יד, פיילוט להוספת מראת צד ובדיקות תקופתיות מדגמיות לבטיחות הכלים. כמי שהבטיחות חשובה לה, עמדתי בהצלחה על הוספת תנאים חדשים ועם זאת, צר לי שלא הצלחתי להכניס דרישה לשינוי שיטת התשלום, כך שתבסס על מרחק ולא רק על זמן. הרגולציה שאנו מובילים היא פורצת דרך ואני מקווה שבממשלה יתנו לנו את הכלים שנדרשים לרגולציה ואכיפה גם על הכלים הפרטיים ובראשם לוחית רישוי שתאפשר אכיפה אלקטרונית".
אלו התנאים החדשים העיקריים שנוספו:
* הגבלת מספר החברות הפועלות בעיר לחמש – העירייה מבצעת באופן שוטף בקרות קפדניות על יישום תנאיי ההיתר. נמצא שמספר זה הינו אולטימטיבי לשמירה על הסדר במרחב הציבורי ובטיחות הולכי הרגל והרוכבים
* מניעת רכיבת קטינים -  בעלי ההיתר נדרשים לבצע הצלבת התמונה בתעודה מזהה עם תמונת הסלפי שתידרש בתהליך ההרשמה. בנוסף לכך, כלל החברות יידרשו לבצע תהליך הרשמה מחודש החל ביום קבלת ההיתר  
* השתת דו"חות לרוכב - בעלי ההיתר יעבירו פרטים רוכבים שביצעו עבירה, על בסיס תמונת לוחית רישוי שתעביר אליהן העירייה
* הרחבת אזורים אסורים לנסיעה וממותני מהירות – עיריית תל אביב - יפו בוחנת באופן שוטף אזורים, שבהם קיים קונפליקט בין הולכי רגל לרוכבים ובהתאם לצורך חוסמת נסיעה וממתנת מהירות ל- 15 קמ"ש באופן אוטומטי באזורים נבחרים
* הגדלת מספר הקסדות ל 75% מהכלים - כיום חלה חובת הצמדת קסדות ל-50% מהכלים של כל חברה
על פי הנתונים שבידי עיריית תל אביב-יפו, הכלים השיתופיים מבצעים כמיליון נסיעות בחודש וכשליש מהן מחליפות נסיעות של רכב פרטי. כלומר, מדי יום נחסכות בעיר כ-10,000 נסיעות ברכב פרטי. מחד, אין ספק באשר לתרומה המשמעותית של הכלים הזעירים להקלת הגודש התחברותי בעיר, מאידך, מתחדדים האתגרים שהכלים הללו מייצרים בתחומי הסדר במרחב הציבורי והשמירה על בטיחות של כלל משתמשי הדרך, בדגש על הולכי הרגל.
כתוצאה מכך, הוגדרו על ידי העירייה כמה תנאים אשר מתעדכנים מדי שנה בהיתרים זמניים שניתנים להצבת כלים זעירים שיתופיים להשכרה במרחב הציבורי ואשר מפורטים בהרחבה בקול הקורא.
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מה עם רישיון לרכב בקורקינט?
    מיכל ברז"ל כהן 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם קבלת תעודת בוגר קורס לנהיגה בטוחה לרוכבי'ות קורקינטים שיתופיים? מה עם הצבת הרבה יותר פקחים?!
    סגור
  • 16.
    רישיון לנהוג בקורקינט (ל"ת)
    מיכל ברז"ל כהן 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    חולדאי גרם לפקק תנועה תמידי בכל תל אביב
    תל אביבי מקורי 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רצה להפוך את תל אביב לאמסטרדם וגרם לפקקים תנועה מטורפים בכל היום ולנפגעים רבים בכל יום בגלל הכלים החשמליים
    סגור
  • 14.
    תל אביב עכשיו פשוט אסון!
    שמיל 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם כל צריך ללמד את אוכלוסיית הרוכבים שאסור! לרכב על המדרכה! את הולכי הרגל שאסור ללכת בשביל אופניים ואם חלילה משהו יקרה זה יהיה תחת אחריות ההולך רגל! אבל קודם שיהיו מדרכות שלמות ומסדורות להולכי רגל ושבילי אופניים מסודרים לרוכבים!
    סגור
  • 13.
    אופניים קורקינטים
    נתי 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פקה פקה מדברים העירייה ולא עודים!!!;
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    כמו כביש ומדרכה
    אנה 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכולל קנס ע״ס 500 ₪ לרגליים חדליי בינה המתעקשים ללכת אך ורק בשביליי הרכיבה, כשמוסיקה רועשת באזניותיהםן .. הם המתלוננים
    סגור
  • 11.
    מעט מידי ומאוחר מידי (ל"ת)
    מיכל 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    .
    בדוי 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמונת סלפי להרשמה אני מתת????????
    סגור
  • 9.
    הצחקתם את רבי! (ל"ת)
    Abpi 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    אשרי המאמינים עם חסר תרבות ומשמעת לא יעזור כלום (ל"ת)
    נהג 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    אופניים קורקינטים
    יקי 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגזימו לדעתי אם רואים אדם מבוגר לעזוב אותו הוא לא משתולל
    סגור
  • 6.
    וועדת חקירה
    איצן 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בגלל חוסר אכיפה אמיתית, נדרשת וועדת חקירה מיידית לכאוס התחבורתי שגרמו חולדאי ולהבי בתל אביב
    סגור
  • 5.
    קנסות על נסיעה נגד כיוון הנסיעה!! מתי יתחילו?
    יעל 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סיוט להיות נהג ברחובות צרים בתל אביב סיוט תהיות הולך רגל. כמהג הם באים מולך ברחוב הצר וכהולך רגל צריך להסתכל לשני צדדים בכביש (וגם על המדרכה)
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד
    גילי 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שיהיו שבילים תחת תקינים אפשר לנסוע עליהם , אתם צבעתם ירוק , זה לא תקני נוסעים מחליקים , אין יציבות לכלי על צבע , איזי מן טמטום, בעת סלילת שבילים פקחים לא בודקים אמינות השביל .
    סגור
  • 3.
    חולדאי ומיטל להבי הרסו את תל אביב
    גיא 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אי אפשר ללכת המדרכות, סכנת מוות. וגשר יהודית שאמור לשרת הולכי רגל ורוכבי אופניים,נהפך למסלול מרוצים של אופנועים,בניגוד לחוק, לא מובן למה לא שמים מצלמות ואוכפים את החוק, הגיע הזמן להעיף את צמד הזקנים האלה מראשות העיריה, נתראה בבחירות
    סגור
  • 2.
    לחוקים של עירית
    אחד 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תל אביב יפו אין שינים .. תנסו ביפו לממש את החוקים שלכם ..
    סגור
  • 1.
    תודה לאל
    שרון 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תודה לאל
    סגור
  • על מה על הכאוס אשרי המאמין (ל"ת)
    איציק 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור