רכב

הטרקטור הראשון בעולם המופעל לחלוטין על ידי צואת פרות. צפו

בבריטניה פותח טרקטור ה-T7 המונע בגז מתאן נוזלי, ופועל על דלק שמיוצר מגללים הנאספים בחצר החווה. הוא לא רק חוסך באנרגיה, אלא גם מסייע להתמודד עם ההתחממות הגלובלית
מערכת ice | 
טרקטור (צילום unsplash)
חברה בריטית פיתחה את הטרקטור הראשון בעולם המופעל לחלוטין על ידי גללי פרות. רכב ה-T7 המונע בגז מתאן נוזלי הוא ראשון מסוגו ויכול לסמן נקודת מפנה בניצול יעיל של אנרגיה בחוות.
הטרקטור החלוצי בהספק 270 כ"ס פועל על דלק שמיוצר מזבל הנאסף בחצר החווה. לפי אתר studyfinds, הוא תואם את הביצועים של גרסאות סטנדרטיות המונעות בדיזל. זה עובד על ידי איסוף תוצרי לוואי של פסולת מעדר קטן כמו 100 פרות, לתוך יחידות אחסון ביו-מתאן.

הגז, המכונה מתאן נמלט, מטופל לאחר מכן, נדחס והופך לדלק בעל פליטה נמוכה. מיכל קריוגני המותקן על הטרקטור שומר את המתאן בצורה נוזלית ב-162 מעלות ונותן לרכב כוח רב כמו דיזל אך עם חיסכון משמעותי בפליטות.
המכונה פורצת הדרך פותחה על ידי חברת Bennamann, שחוקרת ומפתחת ייצור ביו-מתאן כבר למעלה מעשור. היא נוסתה בחווה בקורנוול, שבה פליטת פחמן דו חמצני צומצמה מ-2,500 טון ל-500 טון בתוך שנה בלבד.
"הטרקטור T7 המונע מתאן נוזלי הוא צעד ראשון עולמי אמיתי לקראת שחרור הפחמן של תעשיית החקלאות העולמית והגשמת כלכלה מעגלית", מסביר מייסד שותף חברת בנאמן, כריס מאן. "למתאן יש גם יותר מפי 80 כוח התחממות האטמוספירה, אז על ידי הסרתו ושימוש בו אנו עוזרים להתמודד במהירות עם ההתחממות הגלובלית. הראינו כי ניצול הפוטנציאל של ביו-מתאן יכול להפוך חוות ללא תלות באנרגיה וניטרליות פחמן".
טרקטור ה-New Holland T7 Methane Power LNG (גז נוזלי) נחשף בחודש שעבר באירוע בארה"ב. כדי ליצור את הדלק הנוזלי, גז המתאן נאסף לראשונה ומאוחסן באחת ממערכות הלכידה והאחסון של ביו-מתאן בחווה של בנמן. המערכות הזכאיות למענקים ממשלתיים משמשות לאיטום לגונות תפוחים כדי ללכוד מתאן שאחרת היה בורח לאטמוספירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה