רכב

מס הגודש: 180 שערי אגרה יוקמו גם ברחובות קטנים

היום מדווח על היקף העבודות להקמת שערי האגרה של נתיבי האיילון, העתידים להפוך את הכבישים לכבישי אגרה בכל רחבי המטרופולין של גוש דן ולא רק במרכז. על פי המסתמן, יוקמו כ-180 שערים, גם באזורים קטנים המקבילים לכבישי האגרה 
מערכת ice |  4
הנתיב המהיר (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)
לפני מספר שבועות נודענו לדעת כי חברת נתיבי איילון תמיר את כבישי איילון במטרופולין גוש דן לכבישי אגרה ואף כי היא כבר פרסמה מכרז להקמת מערכת החיוב שתופעל לקראת 2025. למרות שטרם ידוע מי יזכה במכרז, אנו למדים היום באתר דה מרקר מהי הדרך שבה תופעל המערכת וכיצד ייגבו האגרות.
על פי התכנון, עתידים להיבנות כ-180 שערים ועמודים בגוש דן ועליהם יוצבו מצלמות זיהוי שיזהו את לוחיות הרכב, בהתאם לאזורים בהם הם נמצאים ובהתאם לכך יסייעו בהתאמת המחיר לאותו אזור. האגרה תוטל על רכבים פרטיים שנכנסים ויוצאים מהאזור ויהיה מדובר על המטרופולין כולו ולא רק על המרכז. משמע, גם נסיעה בכביש אגרה מכפ"ס להרצליה, למשל, תחויב בתשלום אגרה.
האזור כולו עתיד להתחלק ל-3 אזורים והמעבר ביניהם גם הוא יידרש בתשלום וזו בין היתר הסיבה לכך שיוקם מספר כה גדול של שערי אגרה (גם ברחובות קטנים החוצים את כבישי האגרה). 
כאמור, התשלום תלוי באזור בו חצינו ובשעות המעבר. התשלום היומי הגבוה ביותר עתיד לעמוד על 37.5 שקלים, בעוד שמוניות עתידות לשלם כחצי מכך ואוטובוסים, רכבים דו-גלגליים, רכבי חירום ורכבים בעלי תו נכה לא ישלמו כלל. משאיות מעל ל-12 טונות עתידות לשלם סכום כפול וללא מגבלת חיוב יומית.
כמו כן, החברה שתזכה במכרז תצטרך להקים ולתחזק השערים הללו, הן מבחינת תחזוקה טכנית והן מבחינת חישוב האגרה וההודעות לנהגים. סכום התשלום עצמו כמובן יגיע לרשות המסים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תשלום מס
    א 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטורף, ארץ אוכלת יושבי מכל הבחינות, לאט לאט ישארו רק אלה שלא זזים מהבית... יעזבו את המדינה
    סגור
  • 3.
    מדינת גטו של גנבים מדינה רעה לאזרחים
    יאיר 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שברח הציל את חיו
    סגור
  • 2.
    חחחח מי בכלל מתקרב לאיזור הזה
    מומי 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמשיכו להסתובב בעיר רקובה תל אביב ולעלות אותה על כתר מי ישמע מה מצאתם שם כל דבר גובים כסף אין צורך תל אביב כבר מזמן לא איזור בילוי זה איזור של עושק כסף מכבישים חניות ומסחר הכל מנוהל יפה יפה כדי לרוקן את כיסי האזרח... ואם כבר איילון לא חסר דרכים עוקפות.... תמשיכו לממן את החזירים שאפילו לתחזק כביש לוקח להם עשור שנים תל אביב כבר מזמן איבדה את השיק היום ניראת כבר כמו שוק....כל תל אביב אתר בניה שאולי הנכדים שלנו יראו את מה שאולי מנסים לבנות שם הרי עוד כמה שנים יהיה ראש עיר אחר עם פנטזיות אחרות ותקציב המשך מעושק החניות והדוחות
    סגור
  • 1.
    להקיא
    מדינה דוחה בא לי 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינה זבל חבל שנולדתי פה
    סגור