רכב

פורשה תצא להנפקה שוברת קופות בשבועות הקרובים

למרות האי וודאות בשוק, משבר האנרגיה וחילופי משמרות בפולקסוואגן, החברה מתכננת הנפקה נוצצת של המותג היוקרתי
מערכת ice | 
פורשה (צילום Pexels)
המותג האייקוני של פורשה ייצא רשמית להנפקה, למרות סערה בשוק המניות שהקפיאה עסקאות גדולות אחרות. פולקסווגן החלה לבחון לראשונה את הפיתוח של מותג הרכב עתיר הביצועים בפברואר, בדיוק בזמן שהפלישה של רוסיה לאוקראינה הטרידה את המשקיעים. בהצהרה מאוחרת של יום שני, פולקסווגן אמרה כי החליטה להמשיך בהנפקה הראשונית בהמשך החודש או בתחילת אוקטובר, "בכפוף להתפתחויות נוספות בשוק ההון".

עד 12.5% ​​מפורשה יוצעו למשקיעים בצורת מניות בכורה, כאשר קרוב למחצית מהתמורה "מהנפקה מוצלחת" תחולק לבעלי המניות של פולקסווגן בצורת דיבידנד מיוחד, הוסיפה החברה. פולקסווגן גם אמרה שהיא מתכננת להשתמש בהכנסות מההנפקה כדי לחזק את מאמציה לבנות יותר רכבים חשמליים. החברה מתכוונת להוציא 89 מיליארד אירו בחמש שנים הקרובות על פיתוח רכבים חשמליים, כמחצית מההוצאות המתוכננות שלה בתקופה זו. היא רוצה שמכוניות ייצגו רבע מהמכירות עד סוף 2026.
 
רויטרס דיווחה כי ההנפקה הראשונית של פורשה עשויה להגיע לשווי גבוה של 85 מיליארד אירו וכי פולקסווגן עשויה לגייס יותר מ-10.5 מיליארד אירו. זה יקבע כי מדובר באחת ההנפקות הגדולות באירופה אי פעם. ההנפקה שוברת הקופות, תימשך גם עם חששות ממיתון, עלייה במחירי האנרגיה באירופה ואי ודאות לגבי תכניות של בנקים מרכזיים להאט את האינפלציה בשווקים. כל אלו האטו את מרבית ביצועי העסקאות עד לזחילה, מכיוון שחברות ממתינות ליותר ודאות לפני שהן עושות מיזוגים או הנפקות ציבוריות. טלטלה במנהיגות בפולקסווגן הוסיפה לאי הוודאות בנוגע להנפקה. אוליבר בלומה, לקח את המושכות כמנכ"ל ענקית הרכב הגרמנית החודש, לאחר שהרברט דיס הודח מתפקידו ביולי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה