רכב
כביש 6 לקראת מהפכה: זה השינוי שמחכה לנהגים
הממשלה תאשר בקרוב סלילת נתיב נוסף במקטע שבין מחלף כפר קאסם לעין תות משני הכיוונים שישמש לתחבורה ציבורית בלבד. הצפי לפתיחתו: 2027
נותנים עדיפות לתחבורה הציבורית, גם בכביש 6. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הודיעה היום (שלישי) במהלך סיור בכביש 6 עם מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך, כי בקרוב, תעלה לאישור הממשלה תכנית לסלילת נתיב נוסף בכביש 6, ממחלף קסם ועד עין תות, לשני הכיוונים.
הנתיב החדש ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ושיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או רכב רב תפוסה (מעל 3 נוסעים). העדפה זו תיתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש 6 ותסייע בהתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים בכביש. ההתקשרות להקמת הנתיב החדש תנוהל בוועדת מכרזים משותפת למשרד האוצר ומשרד התחבורה שבראשה עומד סגן החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות חברת "חוצה ישראל", והוא צפוי להיפתח בשנת 2027.
מאז שנת 2017 הולכים וגוברים עומסי התנועה בקטעים המרכזיים של כביש 6, בעיקר בשעות הגודש, והצפי שהמצב רק יחמיר בשנים הקרובות ויפגע ביעילות הכביש וייעודו כציר מרכזי, המחבר בין צפון הארץ לדרומה.
נוכח הצורך הדחוף בהרחבת הכביש, השרים ליברמן ומיכאלי יעלו בקרוב לאישור הממשלה תוספת של נתיב נסיעה בין מחלף קסם לעין תות, שיעניק העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. נתיב זה יקבע ככביש אגרה וישמש כנתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון, ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות. במסגרת ההחלטה, מוצע להקים גם מחלף נוסף - מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: "מאז כניסתי לתפקיד הכרזתי על כך שבכוונתי להפוך את הפירמידה ולשים בראש סדר העדיפויות את התחבורה הציבורית והנסיעות השיתופיות ואת הנגב והגליל, וכך אני עושה. הרחבת כביש 6 בנתיב תחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות היא בשורה גדולה לתושבות ותושבי הצפון ולנוסעות והנוסעים בתחבורה ציבורית ושיתופית. עוד אפשריות תנועה לכולן ולכולם."
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "כביש 6 הוכיח עצמו כעורק תשתית חיוני, עם רמת ביקושים גבוהה. משאב הדרך הוא תשתית ציבורית, ואנו פועלים להקצותו בהתאם לסדרי העדיפויות במשרד. עם פתיחת הנתיב, נפלס את הדרך לתחבורה שיתופית וציבורית מהירה שתהייה חלופה טובה לנסיעה ברכב הפרטי. במקביל, המשרד מקדם רשת קווי שירות שייסעו דרך כביש 6 למוקדי מגורים, מסחר ותעשייה."
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: ״הפרויקט הוא חלק ממספר פרויקטי תשתית חשובים שמקדם אגף החשב הכללי, והוא יתרום רבות למשק הישראלי ולהמשך תנופת הצמיחה״.
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: ״בקטע הכביש בין מחלף קסם לעין תות עוברים למעלה מ-200 אלף כלי רכב ביום. הנתיב הנוסף יאפשר לשפר את רמת השירות של כביש 6, ולהקטין את עומסי התנועה בשעות השיא. אנו מברכים על פעילותה החשובה של השרה מיכאלי לקידום התחבורה וחיבור הפריפריה למרכז, כמו גם לקידום אסטרטגיות תחבורה שיתופית וציבורית. הנתיב החדש שיאושר מהווה בשורה תקדימית בנושא".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(67):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
58.ממה תחבורהציוני 06/2022/29הגב לתגובה זו1 0כמה תחבורה ציבורית עוברת בבכביש 6 , מעט מאד . האים צריך להקצות נתיב מיוחד וציבורית לדעתי לא בכלל מיעוט התחבורה הציבוריתסגור
-
57.כמה תחבורה (ל"ת)ציוני 06/2022/29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
56.רשת רכבות מהירות לכל עיר בישראל במהירות של 250 קמשגל 06/2022/21הגב לתגובה זו1 0דיי לישון על האף כל המרכז בין גדרה לחדרה צריך להיות מרושת מטרוסגור
-
55.יוסי ניסןרחלי הלפרין דג'ורנו 06/2022/15הגב לתגובה זו0 0כבוד וגאווה לפועלו של ראש מועצת להבים, יוסי ניסן, יישר כח!!!סגור
-
54.יוסי ניסןרחלי הלפרין דג'ורנו 06/2022/15הגב לתגובה זו0 0כבוד וגאווה לפועלו של ראש מועצת להבים, יוסי ניסן, יישר כח!!!סגור
- טען עוד
-
53.מהלך מבורךאפ 05/2022/18הגב לתגובה זו0 0נתיב שצריך להיות עם הנחה לעידוד השימוש בו. חוץ מזה חשוב להתחיל לעביר קווי אוטובוס צפונה דרך הכביש, כי בינתיים מסתפקים בקווים דרך כביש החוףסגור
-
52.הטרלול במיטבומרב 05/2022/17הגב לתגובה זו2 0לעלות על כביש אגרה, לשלם סכומי עתק ולהירקב בפקק זה יכול להתרחש רק בישראל. מדובר כרגיל בשרה כושלת מנותקת ואשר נשלטת בידי פקידים שבמקום להיות משרתי הציבור הציבור משרת אותם. ממליץ בחום לחפש אלטרנטיבה במדינה אחרת.סגור
-
51.בלי אכיפה מסיבית בנתצ שום דבר לא שווהאלי 05/2022/16הגב לתגובה זו0 0רק אכיפה מסיבית מצלמות .וכנסות על נסיעה בנתיבסגור
-
50.חלםחלומי 05/2022/16הגב לתגובה זו0 0גם יסיפו נתיב 5 המצב קטסטרופה צאריך לעשות עוד יציאות כגון בית נחמיה גבעת השלושה טייבה קלנסואה עמיקם נילי רק שה ישפר באופן דרמטי את הוטוסדרדהסגור
-
49.מחלף בן שמן,החיבור בין כביש 1 ל-6 קטסטרופההילי הזועם בדרכים 05/2022/15הגב לתגובה זו0 0כל בוקר פקקים איומים.סגור
-
48.כביש 65בלה 05/2022/15הגב לתגובה זו1 0מעפולה לצומת גולני, נתיב אחד לכל כיוון, פקקי ענק בכל בוקר ואחר צהריים. מה נסגר עם המדינה הזאת?סגור
-
47.הבעיה לא בתחבורה הבעיה היא בתעסוקהאבי 05/2022/15הגב לתגובה זו1 0תייצרו עוד מקומות עבודה בצפון ובדרום ואז לא נגיע למרכז!!סגור
-
46.ממתי יש אוטובוסים בכביש 6? (ל"ת)דוד 05/2022/14הגב לתגובה זו3 0סגור
-
45.זה לא יפתור את הבעיה רק שישה נתבים לכל כיוון מצפון לדרו (ל"ת)יגאל 05/2022/14הגב לתגובה זו1 0סגור
-
44.לא מספיק נתיב אחד תוספת.עוזי 05/2022/14הגב לתגובה זו1 1במחשבה קדימה , עדיף להוסיף 2 נתיבים לכל צד , שטח להרחבה לא חסר בכביש 6 .סגור
-
43.סבא שעזר לנאצים, לא נשכח,יאנה 05/2022/14הגב לתגובה זו5 4מכר את נשמתו לשטן, כזאת היא נכדתו.סגור
-
42.עומסי תנועה בכבש 6Shirah 05/2022/14הגב לתגובה זו1 0עומסי התנועה בכביש 6 לא נובעים מתחבורה ציבורית אלא ממשאיות רבות שנוסעות שם בשעות העומס.סגור
-
נהגי משאיות גם עוקפים ונוסעים לאט ב2 נתיבים וכך גורמיםששון הלוחם בדרכים 05/2022/15הגב לתגובה זו0 0גורמים לפקקים. נהגי משאיות צריכים לעבוד בין 22:00 ל7:00סגור
-
41.עשייה ברוכה ומאוחרתגיא 05/2022/14הגב לתגובה זו1 2השרה הגיע עם מוטיבציה ורצון לקדם ולשנות וכך באמת היא נוהגת ועושה. כמי שנוסע בכביש 6 כל יום הפתרון שהוחלט עליו הוא מצוין להיות ממומש לא ב2027 אלה ב2020. לצערי זה לא יעשה שינוי היות ומספר הרכבים עד אז גם הוא יעלה ועוד לא דיברתי על המשאיות. נידרש לעשות חשיבה למציאת פתרונות נוספים בתקופה של השרה הנוכחיתסגור
-
40.טעות של החייםנונה 05/2022/14הגב לתגובה זו2 2כל הנתיבים המיוחדים האלה של האוטובוסים וכן הלאה..,, מיותרים ורק גורמים לבלאגן ותאונות דרכים !!! עוד מעט גם ככה יורידו את האוטובוסים צריך שהכביש יהיה פתוח וכללי לכולם באותו המידה . מיכאלי רק עושה שטויות וזה מיותרסגור
-
39.רכבתאבי 05/2022/13הגב לתגובה זו3 0רק רכבתסגור
-
38.אבל למה? רק למה ? רכבים פרטים?ניסו 05/2022/13הגב לתגובה זו0 0תחבורה ציבורית ואך ורק תחבורה ציבורית שכוללת גם אוטובוסים לא בקווי שירות( לעודד גם התארגנות של נסיעות).סגור
-
37.מתיש הקטע שלה עם כולם, כולן, נוסעות נוסעים, מדברות, מדבעודד. שמאלן אבל… 05/2022/13הגב לתגובה זו1 0מקשקשות, מקשקשים, חופרות חופרים, מבזבזות זמן/ מבזבזים זמןסגור
-
36.שקרניםשקרנים 05/2022/13הגב לתגובה זו1 1ממשלה של שקרנים שלא תוציא שקל מהתקציב . הזיכיון של מפעילי כביש 6 נגמר , תנאי להארכתו כביש 6 יוסיף נתיב נוסף על חשבונו(חשבון המיליונים שהוא מכניס מהציבור)סגור
-
35.והכי חשוביו 05/2022/13הגב לתגובה זו3 1להנגיש את רכבת ישראל ולהעביר את כל התחנות המרכזיות של האוטובוסים לקרבת תחנת הרכבת . זה יגרום להרבה אנשים לא להיזדקק כלל לרכב פרטי ...סגור
-
34.למערה מיכאליזהר 05/2022/13הגב לתגובה זו1 0לעלות פחות רכבים חדשים לכבישים זה לא הגיוני שכל שנה עולים 300000 אלף רכבים חדשים לכבישסגור
-
33.רעיון לסוף הפקקיםשי 05/2022/13הגב לתגובה זו4 2אם שרת התחבורה תעביר את כל המשאיות שפורקים לשעות הערב מהשעה 20.00 עד 08.00 כחוק ושמחסנחם כמובן יהיו פתוחים אז לדעתי 40 אחוז מהפקקים יהיו אחרת רוב היום המשאיות אלו אם שגורמים לפרקים. ואני הנהג משאית רואה את כל יום .סגור
-
32.חוצה יהודה ושומרון יותר יעיל ויותר בטוח יוריד אתמה עם לסלול כביש 05/2022/13הגב לתגובה זו0 0הפקקיםסגור
-
31.משלמים כסף לכביש 6 כדי לעמוד בפקק הזוידרור 05/2022/13הגב לתגובה זו4 0חוצפה ישראלית רק לקחת כסף ולא לתת שרות! העיקר לדחוף רכבים ולהדפיס כסף ומה עם השרות למי שמשלם? נראה לי שצריך להגיש תביעה נגדם. הדבר הנכון שהם צריכים לעשות כאשר יש עומס בכביש לחסום כניסות. לא יכול להיות מצב כזה שאנחנו משלמים כדי להגיע מהר ואנחנו עומדים בפקק! כאשר יש פקק או המהירות הנסיעה יורדת החיוב לא יתבצע!סגור
-
30.משלמים אגרה ועומדים בפקקים אדיריםאני 05/2022/13הגב לתגובה זו1 0צריך לנייד אנשים לירדןסגור
-
29.כביש 6 מזמן לא אטרקטיבי. (ל"ת)הפטריוט 05/2022/13הגב לתגובה זו4 0סגור
-
28.מירב יא מושחתתיואב 05/2022/13הגב לתגובה זו2 1כמעט ואין תחבורה ציבורית בכביש 6. איפה ההיגיון לסלול נתיב מיוחד בשביל עוד כמה אוטובוסים... ממש חבל אבל לא חבל על השוחד שקיבלת עבור החלטה כזאת. מה קרה ? ליאור שליין בחובות ?סגור
-
27.כיום זה מאד מסוכןשרון 05/2022/12הגב לתגובה זו1 0חייבים להוסיף מפרצי עצירה בכביש 6סגור
-
26.כביש 6Erez 05/2022/12הגב לתגובה זו0 3בסד לדעתי מדינת ישראל היא לא כביש אני לא חושב שזה בעיה להלחליף את נתיבי כביש לפסי רכבת מהירה ויעילה מדינת ישראל קטנה מאד ולא תיכל לעמוד בומסי התנועה הרי אתה מבין שכביש 6 בקרוב גם כן יהווה בעיה לכן שני פסי רכבת איכותית תוביל את האזרחים ליעדם בביטחון בזמן יותר מסבירלמדינת ישראל אסור כבישים רק פסי רכבת ניקח לדוגמא את כביש 90 טו נתיבים אדומים אחרים היתה רכבת פסי רכבת כמה חיי אדם היו נחסכים יש עוד ענין והוא לשמור על איכות החיים והאויר צפיפות יוצרת אלימות וחלילה מדינה קטנה שקצרה מלהכיל בעזה את הומני ישראל צריך שיהיה חזון ומבט קדימה כבידים רע לא טוב הורים את בתי הגידול של בעיח ושלנו.מה שתחליטו שבורא עולם יהיה עימכם אמן.סגור
-
25.חלמאות לשמה, אין כמעט אוטובוסים על 6, מבינים שהיא לא תמאיר 05/2022/12הגב לתגובה זו7 0את הכביש הזה, משאיות ורכבים מעל 15 טון עושים את מרבית הפקקים, יותר מחלפי יציאה, קישור לתחבורה ציבורית לכביש 6 במחלפיםסגור
-
24.לא רלוונטיאחד שיודע 05/2022/12הגב לתגובה זו2 1נתיב אחד עוד 5 שנים לא יעזור. צריך להוסיף לפחות עוד 3 נתיבים בכל כיוון.כבר עכשיו העומס ב300 אחוז ממה שכביש יכול להכיל.ב2025 אחרי שיגמר משבר השבבים והמחסור בסוללות יתווספו עוד מיליוני מכונית לצי הרכב בארץ.סגור
-
23.העיקר : "רוצות , רוצים" ...איציקו 05/2022/12הגב לתגובה זו1 0" תושבות ותושבים " הידד !סגור
-
22.העיקר : "רוצות , רוצים" ...איציקו 05/2022/12הגב לתגובה זו1 0" תושבות ותושבים " הידד !סגור
-
21.הממשלה הזאת מקפידה להרוס הכל!דניאל 05/2022/12הגב לתגובה זו1 0גם ככה יש פקקים בכביש 6 כביש שמשלמים על הנסיעה בו אמור להיות פנוי וזורם. זה כמו בנתיב לאופניים שסללו על חשבון נתיב תחבורה כמעט בכל שעות היום הנתיב הזה ריק . אז למה ? מה הקישקוש הזה.סגור
-
20.חלם זה כאןמיכל 05/2022/12הגב לתגובה זו3 0עד שיסיימו, כמות הרכבים על הכבישים תגדל והתוספת תהיה בבחינת כוסות רוח למת. נחוץ לשנות פרדיגמה. מהפכה בתחבורה ולא סלילת אינספור כבישיםסגור
-
19.השינוי צריך להיות נסעת לעט לא שילמתאזרח 05/2022/12הגב לתגובה זו4 0אם המהירות הממוצעת מתחת ל90 קמש אז לא מחייבים. מה הרעיון לגבות מחיר על נסיעה בפקקים של 20 קמש??? גניבהסגור
-
18.מה עם כביש 90?דוד 05/2022/12הגב לתגובה זו2 1כביש 90 גובה כל שנה את חייהם של אנשים אבל בו לא משקיעים כסף להפרדה בין הנתיבים. מדוע ?סגור
-
17.חכמי חלםרחמים 05/2022/12הגב לתגובה זו8 0עושים בלי לחשוב ובלי לבדוק. העיקר לצאת בהצהרות. בדקתם אם לחצי התנועה בכביש 6 מפריעים לתחבורה הציבורית? כמה אוטובוסים של תחבורה ציבורית עוברים ביום אחד בכביש. לעניות דעתי צריך להוסיף נתיב בגלל כמות הרכבים הפרטיים שהולכים ומתרבים בכל שנה. כמות המשאיות הולכים ומתרבים. להוסיף נתיב רק לתחבורה ציבורית זה חלמאי.סגור
-
16.תגובה למספר 11.שאכפת לו. 05/2022/12הגב לתגובה זו0 0מס' 11,אולי תירצה שיארגנו בכביש 6 טור דה פראנס?אני מקווה שאתה רק מתבדח.סגור
-
15.רק בבקשה תסללו אותו בנתיב השמאלי... (ל"ת)קרמר 05/2022/12הגב לתגובה זו4 3סגור
-
14.והרכבת מוזנחתיגה 05/2022/12הגב לתגובה זו3 1רק רכבת ותחבורה טובה מהתחנות ואליהן.סגור
-
עובדים על קו מזרח, מקביל 6עודד 05/2022/12הגב לתגובה זו1 0יגמר במאה ה 22סגור
-
13.מה השתנה?מה ישתנה?ג'וקי 05/2022/12הגב לתגובה זו2 0עובדיןץם על כביש 6. עובדים עלינו בעניים.כל שחפור מיד נבלע באינפלציה של תחבורה פרטית.עוד מעט יהיו 6 מסלולים. ...סגור
-
12.ומה עם גניבת הנתיב בכביש 1פיני, לא גרשון. 05/2022/12הגב לתגובה זו11 0בכניסה לתל אביב מדרום לטובת הנתיב המהיר? כביש של שלושה נתיבים הפך בכניסה לתל אביב לצואר בקבוק של שני נתיבים.סגור
-
11.למה אין בכביש שש נתיב לאופנייםס?ליאור 05/2022/12הגב לתגובה זו2 5תחבורה ירוקה ושהכי לא משמרים זה רוכביי הכביש ??סגור
-
יש שביל קרוב לכביש עבור אופנייםעודד 05/2022/12הגב לתגובה זו0 0למה עוד?סגור
-
10.נמתין וניראה...אורין 05/2022/12הגב לתגובה זו2 0שוכחים מקטעי הקברים המונעים הרחבות בהם.שוכחים שאין באמת תחבורה ציבורית שכוללת נהגים,אוטובוסים,קישוריות למתן שרות ממוצא ליעד אמיתיים.הכל חרטא...מחלף בית נחמיה תוכנן במקור,בוטל מסיבות סביבתיות.כיום,לא יתן מענה אמיתי למעבר מנהרת חדיד!!! חבל על ההשקעה!!!סגור
-
9.מישהו במשרד התחבורה מבין בכלל בכבישים??תתקדמו 05/2022/12הגב לתגובה זו9 0דבר ראשון תוסיפו נתיב בכניסה למנהרה מצפון למחלף בן שמן. כל בוקר קילומטר פקק בגלל הצימצום ל- 3 נתיבים. דבר שני תרחיבו את הקטע בין מחלף בן שמן למחלף ראשון גם הוא ל- 3 נתיבים. 2 אלה זה ככה בקטנה... לא משהו גרנדיוזי ל- 2027. אח''כ תמצאו דרך להבין איפה צוואר הבקבוק כל יום ממחלף קסם ועד מחלף אייל לכיוון צפון ותפני שנגיע לשנת ה- 100 למדינה, תסיימו סופסוף אחרי 10 שנים את הכביש ממחלף עין תות ליוקנעם.סגור
-
בעיקר סתומים כנראה יושבים שם........העם הנבער 05/2022/13הגב לתגובה זו1 0ואני מניח שכאלה שמעולם לא נסעו בתחבורה ציבורית או אפילו נהגו בכבישי ישראל.סגור
-
8.נחוץ נתיב נוסף למשאיות בעיקר מבאר שבע עד מחלף בן שמן (ל"ת)בזוקה 05/2022/11הגב לתגובה זו4 0סגור
-
שיסעו רק בלילה (ל"ת)ששון הלוחם בדרכים 05/2022/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.משקיעים רק במרכז בושהאפי 05/2022/11הגב לתגובה זו1 1מה עם להמשיך את כביש 6 דרומה עד עיר הבהדים לפי התכונית המקורית ולעשות נתי שלישי ממחלף ראשונים עד צומח גורל נהייה עמוס גצחסגור
-
6.כביש 6 מייאש.להוריד דמי מנוי עד ש 05/2022/11הגב לתגובה זו1 0פקוק קבוע באופן איום ונורא מדרום ומצפון לדלית אל כרמלסגור
-
5.כביש 6 בחינם בשעות העומס ופקקיםיובל מ. 05/2022/11הגב לתגובה זו6 0עומס בכביש 6 ובתשלום..למה?סגור
-
צודק 100%. משקיעים בתוכניות לעוד 5 שניםכביש 6 05/2022/12הגב לתגובה זו1 0במקום לפתור מייד בעיות נקודתיות בכבישסגור
-
4.סליחה , אז אני משלם כדי לנסוע על הכביש הזהחוריקו 05/2022/11הגב לתגובה זו4 0ואין לי גישה לכל הנתיבים?! הזוי , כאילו אני משלם על גרסת הדמו של כביש 6? צריך להוריד פאקינג dlc בשביל לקבל את הכביש במלואו?סגור
-
בחיים לא נסעתי שםמשלם ועוד איך 05/2022/12הגב לתגובה זו0 0מי צריך סתם בזבוז כסף וקנסות דרקוניים ה חזיר את ההשקעה המיותרת הזו. עם רכבת ואוטובוס מגיע רגוע לכל מקוםסגור
-
3.עובדים על הכביש 6 שניםאורי 05/2022/11הגב לתגובה זו4 1עובדים על הכביש שנים וכלום לא קורה לטובה.חלמאות זאת המילה למחדל.סגור
-
כביש מיותרעובדים עלינו 05/2022/12הגב לתגובה זו0 0חבל על העסף. אין כמו תחבורה ציהורית אין תנסוסגור
-
2.נתיב אחד זה לזרוק כסף ללא תועלתאזרח 05/2022/11הגב לתגובה זו10 0עד שיהיו את הנתיב אחד אם נאמר 2027 זאת אומרת שהנתיב יפעל רק ב 2035 וגם זה בסימן שאלה זה רק איכן לקחת כספים ולא פיתרון לכלוםסגור
-
1.בינתיים כשיש פקקים שיורידו מחיראיש אחד 05/2022/11הגב לתגובה זו13 0משלמים בשביל לנסוע,לא לזחולסגור
-
חיבור חריש לכביש 6אילי 05/2022/11הגב לתגובה זו1 0הקמתם עיר חשוב לעבות הגליל אך לא איפשרתם התפתחות חנקתם אותהסגור