רכב
ענקית הרכב בגל פיטורים עצום: כ-7,500 עובדים בדרך הביתה
יצרנית הרכב אאודי הודיעה כי בכוונתה לקצץ אלפי משרות בגרמניה | החל מהתחרות הגוברת מצד היצרניות הסיניות, דרך קשיים במעבר לרכבים חשמליים ועד איומי ממשל טראמפ. מה קורה ליצרניות הרכב המובילות בעולם?

יצרנית הרכב הגרמנית הצהירה על כוונתה לקצץ משמעותית בכוח האדם שבחברה, המהלך צפוי להסתיים ב-2029 ויתבצע בעיקר במחלקות ההנהלה והפיתוח.
תעשיית הרכב הגרמנית נחשבת לאחת החשובות והמשפיעות ביותר בעולם, וכוללת בתוכה את החברות המובילות והמוכרות ביותר בתחום הרכב - בניהן פורשה, מרצדס, ב.מ.וו ופולקסווגן. גרמניה היא מרכז עולמי של חדשנות, טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב, ולחברות הגרמניות נתח משמעותי משווקי הרכב העולמיים.
לאחרונה, נתקלים הגרמנים במהמורות רבות - החל מקשיים במעבר לרכבים חשמליים, אשר מגיע עם החמרה ברגולציות הסביבתיות מצד האיחוד האירופי, דרך תחרות גוברת עם החברות הסיניות (כדוגמת BYD) והאמריקאיות (טסלה), וכלה בשינויים תכופים בהרגלי הצריכה של רכבים (בעיקר עקב התייעלות התחבורה הציבורית ופתרונות פופולאריים אחרים כמו נסיעות שיתופיות).
היצרנית אאודי הודיעה אתמול (שני) בהצהרה רשמית כי תצמצם עד 7,500 משרות באתרים הגרמניים שלה עד 2029, כחלק מתוכנית רחבה שהוסכמה עם נציגי העובדים, זאת במטרה להפחית עלויות ולסייע לאאודי לעבור לייצור רכבים חשמליים.
כפי שנכתב ב-cnn, בהצהרה צוין שמצופה מהתוכנית להביא לחיסכון של כ-1 מיליארד בטווח הבינוני, וכי מתוכננת השקעה של 8 מיליארד אירו בחמש השנים הקרובות, שמטרתה לקדם ייצור רכבים חשמליים. עוד נאמר כי "המצב הכלכלי הולך ומחמיר" וכי "הלחץ התחרותי והאי-ודאות הפוליטית מציבים אתגרים עצומים". לפי אתר האינטרנט של החברה, הפיטורים מייצגים כ-8.6% מכוח העבודה הגלובלי של אאודי.
מעבר לכך, כוונות ממשל טראמפ להטיל מכס של 25% על מכוניות שייובאו לאמריקה החל מאפריל לא מקלות, ובמידה ואכן יתממשו עלולה לנחות מכה נוספת על תעשיית הרכב הגרמנית. אם מכסי היבוא יימשכו, סביר להניח שהמכוניות הגרמניות יתייקרו אף יותר.
עוד ב-
כתוצאה מכך תגרם פגיעה כפולה: גם בייצוא שצפוי לרדת, וגם בשוק הגרמני הביתי – בו רוב התושבים מעדיפים פתרונות זולים יותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה