רכב
סוף לפקקים בכביש העמוס בישראל: החל הפרויקט בהשקעת מאות מיליונים
משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, החל בביצוע מיידי של שני פרויקטים משמעותיים בכביש 444: הוספת נתיב רב תפוסה (נר"ת) לשני כיוונים, ותכנון מוקדם של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ), כל זאת בהשקעה כ-341.5 מיליון שקל. התוכניות המלאות לפניכם
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת חוצה ישראל, החל בביצוע מיידי של שני פרויקטים משמעותיים בכביש 444: הוספת נתיב רב תפוסה (נר"ת) לשני כיוונים, מצומת נווה ימין לתחנת הרכבת ראש העין, בהיקף של 331 מיליון שקלים; ותכנון מוקדם של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) מצומת מגדל אפק לצומת אלעד בשני הכיוונים, בעלות של כ-10.5 מיליון שקלים.
בכך, כביש 444 ישמש ציר חשוב ברשת הנר"תים המתוכננים במרכז הארץ. בשנים האחרונות מקודמות תכניות לתוספת נר"תים ונת"צים בחלקים שונים של כביש 444, שנועדו לשפר את זרימת התנועה באזור במסגרת קידום מדיניות של תיעדוף תחבורה ציבורית ורכב רב תפוסה.
פרויקט הנר"ת מנווה ימין עד רכבת ראש העין כולל סלילת שני נתיבים חדשים שישמשו כנר"ת בשני הכיוונים, לאורך כ-6 קילומטרים, בקטע שבין צומת נווה ימין (חיבור לכביש 55) עד תחנת רכבת ראש העין צפון.
פרויקט נת"צ מצומת מגדל אפק (חיבור לכביש 471) ועד לצומת הכניסה לאלעד ישפר משמעותית את הנגישות התחבורתית לתושבי אלעד. אורך התוואי כ-2 קילומטרים לכל כיוון, והנר"ת ייסלל לצד שני הנתיבים הקיימים.
ההחלטה הסופית על השימוש בנתיב כנר"ת או נת"צ תתקבל לקראת מועד פתיחת הכביש, בהתאם למצב התנועה ונפח קווי התחבורה הציבורית באזור. לאורך התוואי יוקם גם שביל אופניים שיתחבר לשבילים נוספים באזור. תכנון הנר"ת ישתלב בצומת החדש המתוכנן כחלק מדרך גישה חדשה שתגיע אל תחנת הרכבת אלעד ולאזור התעסוקה המוקם באלעד.
הנת"צ החדש מצטרף לקטעי נת"צים קודמים שכבר פועלים בכביש או שיושלמו בקרוב, ובהם נת"צ ממחלף קסם עד לתחנת רכבת ראש העין צפון, בהיקף של כ-140 מיליון שקלים, אשר מצוי בשלבי ביצוע; ונת''צ מכביש 483 למחלף קסם אשר נפתח לתנועה בשנת 2022.
כביש 444 הוא אחד מכבישי האורך הוותיקים והחשובים באזור המרכז, ועובר בחלקו בתוואי דרך הים ההיסטורית. הכביש מתחיל במחלף בן שמן סמוך לעיר לוד, ומסתיים בעיר טייבה, ומשרת בין היתר את הערים שוהם, אלעד, ראש העין, כפר סבא וטייבה.
תחנת הרכבת ראש העין צפון היא חלק מטבעת השרון, קו מטרופוליני המחבר בין תל אביב, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין, הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה. כמו כן עובר בתחנה קו הרכבת מהרצליה לאשקלון. את התחנה מזינים כ-20 קווי אוטובוס יישובים רבים באזור ובשומרון, ולידה פועל חניון רחב ידיים ללא תשלום עבור נוסעי הרכבת.
שרת התחבורה מירי רגב, מסרה: "הנתיבים החדשים שמשרד התחבורה מקים בכביש 444 מיועדים לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה, במסגרת מדיניות המשרד להפחתת הגודש בכבישים. גם לתושבי ראש העין ואלעד מגיע להגיע למחוז חפצם באוטובוס, ברכבת או בכל שילוב ביניהם, בלי לבזבז זמן בפקקים".
עוד הוסיפה כי "השימוש בתחבורה ציבורית, כמו גם שימוש של כמה נוסעים ברכב פרטי, חוסך זמן ודלק, ותורם לאיכות הסביבה, לאיכות החיים, ולהפחתת יוקר המחיה. זה החזון שאנחנו מקדמים כאן, כל הפרויקטים בכל רחבי הארץ מתקדמים כמתוכנן לקראת מימושו בשנים הקרובות".
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, מקדם שורה של פרויקטים שנועדו להקל על עומסי התנועה במרכז הארץ. הנת"צ והנר"ת שמוקמים בכביש 444 הם חלק מהשדרוג המשמעותי שאנחנו מקדמים באזור פתח תקווה - ראש העין - אלעד, אשר רושם צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הן כמוקד מגורים והן כמוקד תעסוקה."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה