רכב
נתיבי איילון מאטים את הנהגים? המהירות הממוצעת בירידה דרמטית
בשנה האחרונה, המהירות הממוצעת בכביש המהיר נמוכה באופן דרמטי מהמצופה, כאשר באיילון צפון נרשמה מהירות ממוצעת של 54.1 קמ"ש ובאיילון דרום 60.7 קמ"ש בלבד. בקטע הבעייתי בין מחלף חולון למחלף השלום צונחת המהירות הממוצעת ל-18.9 קמ"ש
נוסעים כמעט מדי בוקר בנתיבי איילון ושמתם לב שלוקח לכם יותר זמן להגיע ליעדכם? הכביש שנחשב לאחד מעורקי התחבורה המרכזיים בישראל, חושף נתונים מטרידים על מצב התנועה בו. סיכום שנתי שהוצג בדה מרקר מגלה כי המהירות הממוצעת בכביש המהיר נמוכה באופן דרמטי מהמצופה, כאשר באיילון צפון נרשמה מהירות ממוצעת של 54.1 קמ"ש ובאיילון דרום 60.7 קמ"ש בלבד.
הנתונים המדאיגים ביותר נרשמו בקטע שבין מחלף חולון למחלף השלום, שם המהירות הממוצעת היומית עומדת על 34.6 קמ"ש - נתון המעיד על בעיה חמורה בתפקוד הכביש. התמונה הופכת קודרת אף יותר בשעות השיא, כאשר בקטע הבעייתי בין מחלף חולון למחלף השלום צונחת המהירות הממוצעת ל-18.9 קמ"ש - מהירות נמוכה מזו של קורקינט חשמלי. נתונים אלה, שנחשפו בבדיקה מיוחדת של דה מרקר, מעלים שאלות נוקבות לגבי יעילותו של הכביש המהיר.
הכביש מנסה לשפר את המצב ורק לפני כמה חודשים בעדכון שנמסר מחברת נתיבי איילון לנהגים בישראל, בוצעו עבודות סימון נתיבים במסגרת הסדרת נתיב מהיר בכביש 20 לנוסעים לצפון, ממחלף צומת חולון ועד מחלף השלום.
מטרת העבודות היא להיערך לשלב ההקמה האחרון במסגרת פרויקט "הנתיבים המהירים". הנסיעה על הנתיב המסומן עודנה מותרת לתחבורה ציבורית ורכבים פרטיים עם 3 נוסעים ומעלה כפי שמופיע בשילוט בצידי הכביש.
כחלק מהעבודות הוגדרו אזורי ההשתלבות אל ומהנתיב השמאלי המסומן והן כעת אפשריות לאורך הציר ב-3 נקודות כניסה ובסימון קו הפרדה לא רצוף: תל גיבורים, לה גארדיה והשלום. הנסיעה ביתר הנתיבים מתאפשרת כרגיל.
עוד ב-
בשבועות הקרובים נתיב זה ייסגר לתנועת כלל הרכבים למשך מספר חודשים כחלק מעבודות ההנדסה הסופיות בפרויקט להפיכתו לנתיב מהיר מנוהל ומתקדם. נתיבי איילון היו חסומים כמה פעמים לאחרונה בשל העבודות בסמוך למחלף משה דיין במתחם האלף של ראשון לציון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה