רכב

בלגן בכבישי ישראל: זה מה שקרה מאז הפסקת האש בצפון

תנועת הרכבים חוזרת בצפון לאחר הסכם הפסקת האש והכבישים מתחילים להיות עמוסים. אחד הסימנים לכך הוא עלייה משמעותית בשיעור קריאות בעלי רכבים לשירותי דרך וגרירה, מחיפה צפונה: "השקט מגבול לבנון מוביל לנסועה גבוהה יותר בפיזור רחב יותר של כבישים"
מערכת ice | 
פקק תנועה (צילום freepik)
המטחים הכבדים על חיפה והצפון בשנה האחרונה, הביאו פחות רכבים לנוע על הכבישים. החשש מהירי ומהאזעקות במהלך הנסיעה דיללו את תנועת הרכבים ולרוב לנסיעות הכרחיות בלבד. לכך תרמה גם סגירת אתרי התיירות, שהפחיתה דרמטית את תנועת המבקרים באזור. אלא, שמנתוני חברת בלו פרימיום, המספקת שירותי דרך וגרירה למבוטחים בביטוחי רכב, השקט בצפון מאז תחילת דצמבר, מעיד על שינוי במגמה: תנועה ערה בכבישים.
בדיקה שבחנה את היקף קריאות השירות שהתקבלו בחברה בשבועיים הראשונים של נובמבר, טרם הסכם הפסקת האש, לעומת הקריאות בשבועיים הראשונים החודש, לאחר כניסת ההסכם לתוקף, מדגישה כי חזרת התנועה לכבישי הצפון הביאה לזינוק דרמטי של לא פחות מ-60% בפניות בעלי רכבים לשירותי דרך וגרירה.

שיעור זה נגזר מפניות לשירותי דרכים בחיפה, הקריות, נהריה, עכו, צפת, כרמיאל ויישובי הגליל המערבי והגליל התחתון. עם זאת, בקריית שמונה וביישובי הגליל העליון ורמת הגולן טרם נרשם שינוי מובהק בחזרת התנועה הסדירה לכבישים, על-פי נתוני קריאות השירות.
בחברה מוסיפים ומציינים כי למעלה  מ-50% מקריאות השירות נבעו מרכבים שלא הניעו או שנתקעו באמצע הכביש עקב תקלות מכניות או חשמליות. הרכבים טופלו בצדי הדרכים על-ידי ניידות שירות טכני ובחלק מהמקרים נגררו למוסכים קרובים.
שי ורסנו, מנהל תחום הרכב בבלו פרימיום: "אם בתחילת נובמבר טיפלנו בפניות שירות בודדות ביום בכבישי הצפון וריכוז התקלות בעיקר בכבישי המרכז והשפלה, המגמה מתחילת דצמבר שונה לחלוטין. השקט מגבול לבנון מוביל לנסועה גבוהה יותר בפיזור רחב יותר של כבישים, מה שמסביר את העלייה בתקלות ברכבים. עם חזרת  התושבים והתיירות לכל חלקי הצפון, הצפייה היא כי נחזור לרמת נסועה ותקלות ברכבים בדומה לשנים קודמות, טרם פרוץ המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה