רכב
ב-4 מיליון דולר: המכונית שתקפיץ את מניית מותג העל
פרארי הצליחה להעלות את מחיר המניה ב-28% ב-2024, בעוד מתחרים כמו LVMH וקרינג ספגו ירידות חדות. דגם ה-F80 החדש, שמחירו 3.8 מיליון דולר, צפוי להניב שולי רווח גבוהים במיוחד. אנליסטים צופים עלייה של עד 30% במניה בשנת 2025
שנת 2024 הייתה מוצלחת עבור מניית פרארי, שעלתה בכמעט 28%. זאת, בניגוד לירידות חדות שספגו יצרניות מוצרי יוקרה כמו LVMH, שירדה ב-21%, וקרינג, בעלת גוצ'י, שצנחה ב-45%. גם קבוצת מרצדס-בנץ איבדה 21% מערכה בשל ירידה בצריכה בסין. פרארי אמנם רשמה ירידה של 13% מאז סוף אוגוסט – אבל זה לא אומר שהיא נפגעה מהמשבר הכלכלי בסין. האסטרטגיה של פרארי, אומרים המומחים, ממוקדת בשוק הגלובלי ולא רק בסין וזה מציב אותה במקום שונה לגמרי מהמתחרים.
בשונה מיצרניות אחרות, רק 8% מהמשלוחים של פרארי בתשעת החודשים הראשונים של 2024 נשלחו לסין, הונג קונג וטאיוואן. לשם השוואה, עבור מרצדס-בנץ מדובר ב-35%. למרות ירידה של 22% במשלוחים לסין, עם צמיחה מתונה בשווקים אחרים – פרארי הציגה עלייה ברווחים. החשיפה למותג רכבי היוקרה בסין עדיין נמוכה, אמר בראיון לבארונ'ס סמנכ"ל השיווק של החברה. המיסוי הגבוה במדינה, הכולל מס יוקרה של 10% על רכבי על, מקשה אף יותר על חדירת השוק.
לדבריו, מאז נכנסה לשוק הסיני ב-1992, פרארי שומרת על אסטרטגיה של בקרת היצע על מנת לשמור על הבלעדיות, היוקרה והערך של המותג שלה, גם אם הביקוש עולה.
לדבריו, מאז נכנסה לשוק הסיני ב-1992, פרארי שומרת על אסטרטגיה של בקרת היצע על מנת לשמור על הבלעדיות, היוקרה והערך של המותג שלה, גם אם הביקוש עולה.
באוקטובר 2024 השיקה פרארי את דגם ה-F80 החדש, במחיר של כ-3.8 מיליון דולר. הדגם, המצויד בטכנולוגיות פורמולה 1, מגיע למהירות של כמעט 220 מייל לשעה ומאיץ מ-0 ל-125 מייל לשעה בפחות משש שניות. הביקוש לדגם החדש גבוה במיוחד – כל 799 היחידות שהוצעו למכירה כבר נמכרו ויימסרו החל מסוף 2025. שולי הרווח של ה-F80 צפויים להיות הגבוהים ביותר מבין דגמי החברה: הדגם יהיה אחראי על 2% מהמכוניות שנמכרות, אך לכ-20% מהרווח הכולל.
עוד ב-
אנליסטים מעריכים שמניית פרארי תמשיך לעלות בזכות הדגם החדש, עם עלייה של 30% בערך המניה האמריקאית ועלייה של 10% ברווח למניה לכ-9 דולר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה