רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: אפליקציה חדשה נכנסת לשימוש

דן בדרום מכריזה על שיתוף פעולה עם אפליקציה לסיוע לנוסעים עם מוגבלות בראייה: לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, חושפת חברת התחב"צ פיילוט להנגשת השימוש בתחבורה ציבורית עבור נוסעים עם מוגבלות בראייה באמצעות אפליקציה חדשה
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, שיתקיים ביום שלישי ה-3.12, חושפת חברת התחבורה דן בדרום פיילוט של נגישות באמצעות אפליקציה בשם "נהג נהג" מבית "פילוסופט מובייל", שמטרתה הנגשת השימוש בתחבורה ציבורית עבור נוסעים עם מוגבלות בראייה.
בכנס טכנולוגיה ונגישות, שהתקיים שבוע שעבר במרכז לעיוור בישראל שנמצא בתל אביב, בהשתתפות מנכ"ל "פילוסופט מובייל", שמוליק נעמן, ומנכ"ל המרכז לעיוור, זוהר הלוי, הוכרז רשמית שיתוף הפעולה החשוב עם דן בדרום, לאחר שלושה חודשי ניסיון שבהם נבחן בפועל השימוש באפליקציה בעת נסיעה בקווי דן בדרום. בכנס הוצגו בין היתר היכולות החדשניות של האפליקציה "נהג נהג" ופיתוחים חדשים.

האפליקציה "נהג נהג" מציעה מגוון פתרונות טכנולוגיים המסייעים לנוסעים עם מוגבלות בראייה להתנהל באופן עצמאי בתחבורה הציבורית. המערכת מאפשרת לנוסעים לאתר תחנות אוטובוס בקרבת מקומם, להתעדכן בזמן אמת בלוחות הזמנים, לקבל התראות על הגעת האוטובוס לתחנה המבוקשת ואף להגיש תלונה במקרה של ליקויים בהנגשה.
אחד היישומים החשובים ביותר של האפליקציה הוא האפשרות לסמן לנהג כי נוסע עם מוגבלות בראייה ממתין בתחנה. במיוחד בתחנות גדולות ועמוסות, בהן לפעמים מספר אוטובוסים שונים עוצרים בו זמנית, נוסע עם מוגבלות בראייה עלול לפספס אוטובוס או אפילו לעלות על קו לא נכון. האפליקציה דואגת שהנהג יהיה מודע לכך שנוסע עם מוגבלות בראייה ממתין לו בתחנה על מנת שיפעל בהתאם ויוכל לסייע לו ולדאוג שאכן יעלה על האוטובוס הנכון.
ניתן להוריד את האפליקציה בכל חנויות האפליקציות הרגילות, אבל רק אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה יכולים להירשם ולהשתמש בשירות בפועל. ההרשמה היא על בסיס קיום תעודת עיוור, ויכולה להיעשות באמצעות שימוש בפרטי המשתמש של מנוי למרכז לתרבות מונגשת או דרך רכישה של מוצר חינמי באתר atvisor, המצריך קיומה של תעודת עיוור.
"אנחנו גאים להוביל מהלך חשוב זה של הנגשת התחבורה הציבורית לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בראייה", אומר מיכאל קופילובסקי, מנכ"ל דן בדרום. "האפליקציה החדשה היא צעד משמעותי נוסף בדרך להפיכת התחבורה הציבורית לנגישה ובטוחה לאוכלוסיות הזקוקות לכך יותר מכל. אנו מאמינים ופועלים לכך שכל אדם יוכל לנוע בחופשיות ובעצמאות, ובסיוע האפליקציה ננסה 'לראות' דרך העיניים של נוסעים עם מוגבלות בראייה".
הפיילוט החדש מצטרף למגמה הולכת וגוברת של שימוש בטכנולוגיה מתקדמת להנגשת שירותי תחבורה ציבורית. כעת, לאחר שהפיילוט הניסיוני שהחל בספטמבר נחל הצלחה, חברת דן בדרום מתכננת להרחיב את השימוש באפליקציה לכלל קווי השירות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה