רכב

אולי כבר ב-2027: המכונית מחליפת הצבעים של ב.מ.וו קרובה מתמיד

ב.מ.וו מתכננת להציע טכנולוגיה חדשה שתאפשר לנהגים לשנות את צבע הרכב באמצעות אפליקציה. הטכנולוגיה מציבה אתגרים טכניים וחוקיים לפני ההשקה המלאה 
מערכת ice | 
הגה של BMW (צילום Jonas Morgner / Unsplash)
ב.מ.וו מפתחת טכנולוגיה שתאפשר לנהגים לשנות את צבע הרכב שלהם בלחיצת כפתור. הטכנולוגיה בשחור-לבן הוצגה לראשונה במכונית הקונספט של החברה ב-2022; גרסה צבעונית שלה הוצגה מאוחר יותר. ב.מ.וו מתכננת להציע את הטכנולוגיה הזו לצרכנים כבר בשנת 2027, אם כי בשלב הראשון תושק גרסה שמציגה צבעים בשחור-לבן בלבד.
הטכנולוגיה עושה שימוש בחומר דמוי מסך דיגיטלי, המאפשר שינוי צבע מהיר באמצעות העברת זרם חשמלי בין נקודות מגע על מרכב הרכב. ד"ר סטלה קלארק, מהנדסת הפרויקט, אמרה בראיון לאתר Drive האוסטרלי שהאנרגיה הנדרשת לפעולה דומה לצריכת נורת LED רגילה.

השימוש בטכנולוגיה יכול להציע יתרונות כמו התאמת צבע הרכב לתנאים שונים, למשל, שינוי צבע ללבן כדי להפחית קליטת חום בעת חנייה. כמו כן, ניתן לנצל את הטכנולוגיה כדי לסמן רכבים במגרשי חנייה או לציין זמינות מוניות ורכבי חירום.
תהליך בדיקת הצבע טרם הושלם, במיוחד בכל הקשור לעמידות לקרינת UV וטמפרטורות קיצוניות. מבחינה חוקית, יידרשו התאמות רגולטוריות רבות, במיוחד במקומות שבהם צבע הרכב נרשם ברישיון. בישראל, למשל, יש לעדכן את רישומי הרכב במשרד התחבורה לאחר שינוי צבע.
לדברי ד"ר קלארק, העלות הגבוהה של הטכנולוגיה תחייב את ב.מ.וו להציע אותה בתחילה כאופציה רק עבור רכבים יקרים יותר. כמו כן, עוד לא ברור כיצד יושפעו עלויות תיקוני הפחחות לאחר תאונה.
התחזיות הן שהמכונית עם הטכנולוגיה החדשה תהיה זמינה ללקוחות בתוך שלוש עד חמש שנים, כלומר אולי כבר בשנת 2027. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה