רכב

מהפכה בכביש הבעייתי בישראל: זה השדרוג שישמח את הנהגים

צעד היסטורי בהתיישבות כאשר פורסם מכרז להרחבת כביש 60 בבנימין. במסגרת תנופת תכנון ופיתוח כבישי בנימין ויו"ש יוצא לדרך פרויקט הרחבת כביש 60. השרים רגב וסמוטריץ': "חלק משמעותי מביסוס ההתיישבות בלב הארץ"
מערכת ice | 
כביש (צילום מוריה)
כביש 60 הוא עורק התחבורה המרכזי של יישובי בנימין, יהודה ושומרון. לאחר עבודת תכנון ממושכת בשנים האחרונות, יוצאת לדרך הרחבת מקטע מרכזי בכביש. הקטע שבין צומת שער בנימין ועד צומת המשטרה הבריטית יורחב לשני נתיבים ויכלול הכנה לשול תחבורה ציבורית בכל כיוון.
ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ מסביר כי "מדובר במהלך דרמטי שנותן מענה לאתגרי הצמיחה של בנימין, וכי כעת מתקדם התכנון למקטע הצפוני של הכביש מצומת המשטרה הבריטית לכיוון היישובים שילה, עלי ועד צומת תפוח. חרטנו על דגלנו לקדם את מנועי הצמיחה; בכבישים, באזורי מסחר ותעסוקה ובמגורים". 

גנץ מסביר עוד כי "זהו המשך פרויקט הרחבת הכביש בין פסגת זאב לשער בנימין שם נמצאים בעיצומן של העבודות. תודה גדולה לשרת התחבורה מירי רגב ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהבינו שאין מקום להפלות את ההתיישבות בתחום התחבורה ונתנו לכך ביטוי בתקציב הדרוש".
שרת התחבורה מירי רגב: "הרחבת הכבישים במקום הזה הוא צורך בסיסי אבל גם צעד חשוב מבחינה בטחונית. בתקופה הקודמת לא ניתן כאן המענה הדרוש לפיתוח הכבישים ואנו מתקנים זאת. הכביש מירושלים וצפונה יורחב ויוכפל לכל אורכו, יחד אנחנו עושים היסטוריה."
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "ההתיישבות היא נכס ביטחוני אדיר והיא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. מתחילת דרכה של הממשלה קבענו שלא תהיה אפליה ביחס להתיישבות וביחס לפיתוח חבל הארץ הזה, והרחבת כביש 60 היא ביטוי מרכזי לכך. ההתבססות במרכז הארץ זו הדרך לחזק את מדינת ישראל מפני האיומים הכבדים עמה היא מתמודדת".
הפרויקט מצטרף להתקדמות כיום במרחב בנימין בתחום הכבישים. פרויקט שיקוע קלנדיה נתקל באתגרים הקשורים בנושא הביטחון אך ממשיך להתקדם. כביש 45 הוא כביש חדש שנמצא בשלבי תכנון מתקדמים והוא ייצא מאזור תחנת הדלק ליד כוכב יעקב, יתחבר לשיקוע קלנדיה ומשם ניתן יהיה להגיע ישירות לעטרות וכביש 443 לאזור מודיעין והמרכז – או לירושלים בכביש בגין.
העבודות להרחבת כביש 60 צפויות להתחיל בתום תקופת המכרז בעוד מספר חודשים. הרחבת הכביש צפויה להוביל להקלה משמעותית בעומס התנועה ולקיצור זמני הנסיעה, וכן לעודד את הצמיחה הכלכלית והדמוגרפית באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה