רכב

נהגי המוניות בישראל יוצאים למאבק: מי גונב להם את הפרנסה?

נהגי המוניות בישראל מתמודדים לאחרונה עם תופעה קשה - "הדרייברים", נהגי מוניות לא מורשים, שגוזלים מהם את הפרסנה ולוקחים נסיעות בניגוד לחוק. כעת, בזמן שמשרד התחבורה חבר אונים, ארגוני המוניות הגדולים בארץ יחד עם חברת "יאנגו", יוצאים למאסק עיקש נגדם
מערכת ice |  5
מוניות (צילום shutterstock)
אחת התופעות שפוגעות לאחרונה בנהגי המוניות המורשים בישראל היא תופעת ה"דרייברים", נהגי רכב פרטיים שעל דעת עצמם מחליטים לקחת נסיעות בתשלום, זאת על אף שאין להם להם אישור מורשה של נהגי מונית, מה שנחשב לעבירה על החוק.
על פי פרסום אתמול (חמישי) ב"וואלה!", משרד התחבורה טוען כי הוא אינו מצליח להתמודד איתם בגלל מחסור בפקחים. מלבד הפגיעה בפרנסה של נהגי המוניות המורשים, שזועמים על כך, נהגי הרכב הפרטיים שמפעילים מוניות פיראטיות מסכנים את עצמם ואת הנוסעים אותם הם לוקחים, כאשר במקרה של תאונת דרכים ביטוח הרכב אינו מכסה את ההוצאות על הנזקים.
על פי הדיווח, ראשי שני ארגוני המוניות הגדולים בישראל - איגוד המוניות הארצי וועד נהגי המוניות הארצי נפגשו השבוע לדיון דחוף בנושא. שני הארגונים סיכמו כי הם ישתפו מהיום פעולה במאבק המשותף שלהם נגד ה"דרייברים" הלא חוקיים. מי שעוד נפגש עמם וסיכם איתם על המאבק בנושא הוא הבעלים של חברת המוניות הגדולה "יאנגו", אשר עוז.
הגופים יפעלו כעת יחד לאיסוף מידע על נסיעות לא חוקיות, ויפעלו משפטית וחוקתית נגדם. על פי הערכות, נהגי המוניות הפרטיים כבר השתלטו על 10% משוק המוניות הפרטיות בישראל.
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    דרייברים עלינו ישראל
    חילי פז 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לכם. אני נהג מונית שעובד בעיר בעיר ערד .העיר ערד מתחרדת מאוד ב5 שנים האחרונות.עקב כך אנו נהגי המוניות בעיר מרגישים בירידה דרסטית בביקוש למוניות מצדאחד ומצד שני עליה מטאורית בשימוש של נהגים חרדים ברכבים פרטיים בתשלום .דרייברים כלשונכם. אין ספק שעליית מספר המכוניות הפרטיות העוסקות בהסעה לכל הארץ פוגעת קשות מאוד בנהגי המוניות.אם רק תודיעו לי לאן לפנות כדי למגר את התופעה אשמח להיות לכם לעזר רב עם תמונות של הרכבים והנהגים . תודה
    סגור
  • 4.
    דרייברים (ל"ת)
    חילי פז 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חקי נהגי המוניות המורשים הינם אחת הקללות של האנושות (ל"ת)
    חקי חיון 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    תפסיקו לגנוב ולהיות חזירים אז לא יהיו תופעות כאלו... (ל"ת)
    . 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ירשלים
    עזריאל 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בוא משרד התחבורה בהיתר עלית בני ברק צבעים בתשלום עושים מיליונים עם התם רוצים מספרי טלפון יש להם תחנות מישל עצם
    סגור