רכב
דרמה בתחבורה הציבורית בישראל: האוטובוס איחר? ייתכן ותקבלו פיצוי
נוסעים של חברת האוטובוסים דן הגישו לבית המשפט בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה, בבקשה לפיצויים על כך שהאוטובוסים של החברה לא עומדים בלוחות הזמנים ומאחרים בתדירות גבוהה
אחת התופעות המרגיזות ביותר בהן נתקלים הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל היא אי עמידה בלוחות הזמנים של האוטובוסים, ואיחורים ועיכובים משמעותיים בנסיעות. היום (שלישי) נודע כי לנוסעים בחברת דן פשוט נמאס מהשירות הגרוע לטענתם, והם הגישו בקשה לבתת המשפט לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת דן, בדרישה לקבל פיצויים על האיחורים של האוטובוסים שלה.
על פי הדיווח ב"דה מרקר", הבקשה הינה רק לאיחורים ועיכובים של אוטובוסים של דן בגוש דן. שלושת הנוסעים שהגישו את הבקשה לבית המשפט לפתוח בתביעה ייצוגית נגד חברת דן הם - רואי מעוז, הילית שגיא ואסף מרקס. בבקשה שלהם הם טוענים בין היתר כי הסיבה לכך היא "מאות נסיעות שאינן מבוצעות או מבוצעות באיחור רב. המצב הזה נמשך שנים".
אם נשפוט לפי הנתונים שפורסמו, הם בהחלט מאוששים את הדבר. למעשה, בחצי השנה הראשונה של שנת 2023 לא יצאו כ-60 אלף נסיעות מתחנת המוצא. בנוסף על כך, 641 נסיעות יצאו באיחור של 20 דקות לכל הפחות, 7,756 נסיעות יצאו לאחר מועד הנסיעה העוקבת, 43,455 נסיעות יצאו באיחור של בין 5 דקות ל-20 דקות ועוד. בעוד אלפי מקרים נוספים, האוטובוסים דווקא הקדימו את הגעתם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.למי שרוצה-תתבעו את מטרופולין באיזור השרון. המון מקריםאחד מהעם 08/2024/21הגב לתגובה זו1 0נסיעות שלא יוצאות לדרך, איחורים גדולים ולא בגלל עומס אלא כי לא יצאו בזמן, אוטובוסים עם מספר אחר( בכלל לא קו באזור) כדי שנה יראה נסיעה אבל ללא איסוף נוסעים וקיצור הדרך("אני לא יודע להחליף" אמר לי נהג תפסתי ככה בתחנת מוצא במסוף סבידור),לפעמים לא אוספים נוסעים למרות הרמת יד. במשרד התחבורה אדישים ולא נוקטים סנקציות למרות שהועברו תלונות.סגור