רכב

מהפכה בשוק הרכב בישראל: מותגי הרכבים הללו חוזרים לארץ

שוק הרכב הישראלי חווה "ייבוש" כמעט מוחלט של המכוניות העממיות. הפסקת הייצור של דגמים פופולריים כמו יונדאי i10 ו-i20 בטורקיה עבור השוק הישראלי, לצד מגמות גלובליות, הובילו לכך שמחיר הכניסה למכונית סבירה ומאובזרת זינק לעד 140 אלף שקל, אך מספר יצרניות מובילות מתכננות להשיק דגמים חדשים שעשויים לשנות את פני השוק
מערכת ice |  5
טרייד-אין (צילום shutterstock)
לאחר שנים של דלדול בהיצע המכוניות הקטנות והחסכוניות בישראל, מסתמן כי שוק הרכב המקומי עומד בפני מהפכה של ממש. גל חדש של דגמים עממיים, חלקם חשמליים והיברידיים, צפוי להגיע לארץ בחודשים הקרובים, מה שעשוי להפיח חיים מחודשים בקטגוריה שכמעט נעלמה מהנוף המקומי.
הרקע למהפכה הצפויה מורכב. בשנים האחרונות, שוק הרכב הישראלי חווה "ייבוש" כמעט מוחלט של המכוניות העממיות. הפסקת הייצור של דגמים פופולריים כמו יונדאי i10 ו-i20 בטורקיה עבור השוק הישראלי, לצד מגמות גלובליות, הובילו לכך שמחיר הכניסה למכונית סופר מיני סבירה ומאובזרת זינק ל-120 עד 140 אלף שקל.

אולם, השינוי מסתמן באופק. מספר יצרניות מובילות מתכננות להשיק דגמים חדשים שעשויים לשנות את פני השוק: MG3: היצרנית הסינית MG, שכבר הפכה לשחקנית משמעותית בשוק הישראלי, מתכננת להשיק את ה-MG3 החדשה. זוהי מכונית היברידית קטנה עם הספק משולב של כמעט 200 כוחות סוס וצריכת דלק מרשימה של 22.5 ק"מ לליטר. גודלה (4.11 מטרים) והטכנולוגיה המתקדמת שלה עשויים להפוך אותה לאופציה אטרקטיבית בשוק שמשווע למכוניות היברידיות קטנות.
מותג יונדאי עם אינסטר וקספר: יונדאי, שבעבר שלטה בשוק המכוניות הקטנות בישראל, מתכננת לחזור בגדול עם שני דגמים: אינסטר וקספר. האינסטר, גרסה חשמלית של הקספר, עשויה להיות המכונית החשמלית הזולה ביותר בישראל. עם טווח נסיעה של 300-350 ק"מ, היא מציעה פתרון מעניין לנהגים עירוניים.
גם דונגפנג בוקס: יבואנית דונגפנג, מטרו, נערכת להשיק את ה"בוקס" - מכונית חשמלית קטנה עם טווח נסיעה רשמי של 430 ק"מ. למרות הסוללה הקטנה יחסית (32 קילוואט/שעה), היא עשויה להיות אופציה מעניינת למי שמחפש רכב חשמלי במחיר נגיש.
יש גם את BYD Seagull: BYD, המובילה כיום את שוק הרכב החשמלי בישראל, מתכננת להשיק את ה-Seagull, מכונית סופר מיני חשמלית. למרות מימדיה הקטנים (3.78 מטרים) והמהירות המרבית המוגבלת, היא עשויה להתאים מאוד לנסיעות עירוניות.
ההשפעה של כניסת הדגמים החדשים לשוק עשויה להיות משמעותית מעבר למחיריהם הספציפיים. ניסיון העבר מלמד כי כאשר מגיע דגם "שובר שוק", יבואנים של דגמים יקרים יותר נוטים להגיב בהתאמת מחירים, אם לא באופן רשמי אז לפחות במבצעים.
המהפכה הצפויה בשוק הרכב העממי בישראל מסמנת מגמה חיובית עבור הצרכנים הישראלים. היא מבטיחה לא רק הרחבת ההיצע של מכוניות קטנות וחסכוניות, אלא גם אפשרות לירידת מחירים בקטגוריות נוספות. עם זאת, רק הזמן יגיד כיצד יגיבו הצרכנים לדגמים החדשים וכיצד הם ישפיעו על דינמיקת המחירים בשוק הרכב הישראלי בכללותו.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה עדיף לכם? רכב הודי? זה הרי פח !!!!!!!! (ל"ת)
    רונלי המפותחת 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    מסובך לעורך לשים תמונה של דגמי הרכבים ? (ל"ת)
    יוני 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    בחיים לא קונה רכב סיני . בחיים לא !
    פחד אלוהי 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ועוד חשמלי ?? מטורףףףף
    סגור
  • 2.
    עממי?! התכוון הכתב לסין העממית ולא למותג עממי (ל"ת)
    רמי 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 1.
    קנו יונדאי קנו סקודה כל דבר רק לא סיני אנטישמי
    גיל 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סין בחרה את חמאס והפלסטינים נגדנו בכל מהלך בעולם ומחמשת את איראן והפרוקסי שלה סין היא הנאצית התורנית של ימינו
    סגור