רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: הקווים העמוסים ביותר בישראל מבוטלים

משרת התחבורה בראשותה של מירי רגב, צמצם משמעותית מספר קווי אוטובוס של אגד ומטרופולין, שפעלו בשעות השבת כבר במשך שנים רבות. בנוסף, המשרד החל לתגבר  יותר קווים של אוטובוסים בין מוקדים חרדיים, והכל מתחת לאף של הנוסעים
מערכת ice |  1
תחבורה ציבורית
משרת התחבורה בראשותה של מירי רגב, מנחית מכה לא פשוטה על הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל, אחרי שצמצם משמעותית מספר קווי אוטובוס שפועלים בשבת במשך שנים רבות.
על פי הפרסום הבוקר (שני) ב"דה מרקר", אחד הקווים שצומצמו הוא אחד הקווים העמוסים והמרכזיים של חברת אגד, קו 446 שעובר בין באר שבע לירושלים, ומופעל בסופי השבוע כולל בשבת. אם עד לאחרונה פעל הקו בתדירות של 5 נסיעות לפני צאת השבת, והנסיעה הראשונה שלו הייתה מתחילה למעשה כבר בשעה 18:15 מבלי קשר לשעון חורף או קיץ, כעת יש רק שתי נסיעות של הקו, ב-18:40 וב-18:55. 
מדובר בקו חשוב ועמוס בסטודנטים צעירים, שעובר בין היתר גם בקריית מלאכי וקריית גת. גם קו 36 מאור יהודה ותל אביב של חברת מטרופולין צומצם משמעותית, כאשר עד לאחרונה הוא היה פועל החל מהשעה 18:00, אך כיום הוא פועל רק מ-21:00.
גם קו 532 של מטרופולין, שיצא לפני צאת שבת מרמת השרון לתל אביב, צומצם משמעותית ומפעיל כרגע רק נסיעה אחת במוצאי שבת. בנוסף על כך דווח ב"דה מרקר" כי משרד התחבורה התחיל לתגבר יותר קווים של אוטובוסים בין מוקדים חרדיים. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך להקים מחאה אמיתית נגד עוולות צרת התחבורה
    ראובן 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שפועלת למען אינטרסים סקטוריאליים צרים. כמו הממשלה הכושלת הזו
    סגור