רכב

מכה חדשה לנהגים בישראל: על מה תחטפו 500 שקל קנס?

יחידה חדשה לאכיפת עבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, שתפעל תחת משרד התחבורה תוקם ומספר הדוחות אמור לזנק ל-400 אלף
מערכת ice |  1
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
תתכוננו להפרד מלא מעט כסף. אחרי שמשרד התחבורה הודיע כי עומדת להתחולל מהפכה בתחום אכיפת נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צ) בישראל, כך עולה ממכרז חדש שפורסם לאחרונה, גם מתברר הנזק הכספי שהמהלך טומן בחובו.
הנתונים מצביעים על עלייה צפויה של אלפי אחוזים במספר הדוחות שיחולקו מדי שנה, מה שמסמן שינוי מהותי במדיניות האכיפה ובנוף התחבורתי הישראלי. בכלכליסט פורסם כי במרכז המהלך עומדת הקמתה של יחידה חדשה לאכיפת עבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, שתפעל תחת משרד התחבורה. היחידה תתמקד באכיפה בכבישים בינעירוניים, תחום שעד כה היה באחריות המשטרה בלבד. 

בניגוד לשיטות האכיפה המסורתיות, היחידה החדשה תשתמש בטכנולוגיה מתקדמת, כולל מצלמות נייחות וניידות, מה שצפוי להגביר משמעותית את יעילות האכיפה. לפי הערכות המשרד, מספר הדוחות השנתי צפוי לזנק מ-9,015 בשנת 2022 לכ-400,000 דוחות מדי שנה - עלייה של יותר מ-4,300%. משמעות הדבר היא שכ-7.8% מכלל המורשים לנהוג בישראל (כ-5.1 מיליון נהגים) צפויים לקבל דוח על נסיעה בנת"צ מדי שנה.
המהלך נעשה כדי הגברת המודעות. העלייה הדרמטית במספר הדוחות צפויה להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על נתיבי התחבורה הציבורית. אכיפה מוגברת עשויה לשפר את יעילות התחבורה הציבורית ולהפחית עומסי תנועה. הגידול בקנסות (500 ש"ח לדוח) עשוי להוות מקור הכנסה משמעותי למדינה, אך גם נטל כלכלי על נהגים מפרי חוק. המכרז החדש מצביע על הצורך בהיערכות מורכבת לטיפול בכמות הגדולה של דוחות והודעות שיישלחו לנהגים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עושים קופה על האזרחים
    ישראל 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארץ אוכלת את יושביה .רוצים עוד כסף לקופת המדינה
    סגור