רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: המהלך שישים סוף לעומסים ברכבת ישראל
בימים האחרונים נפרקו בנמל אשדוד שישה קטרים חשמליים חדשים מדגם TRAXX מתוצרת חברת ALSTOM, שמצטרפים ל-44 הקטרים החשמליים שכבר נקלטו בארץ ונמצאים בשירות בקווים השונים של רכבת ישראל, שנועדו כדי להקל על העומסים
בימים האחרונים נפרקו בנמל אשדוד שישה קטרים חשמליים חדשים מדגם TRAXX מתוצרת חברת ALSTOM. קטרים אלו מצטרפים ל-44 הקטרים החשמליים שכבר נקלטו בארץ ונמצאים בשירות בקווים השונים של רכבת ישראל, שנועדו כדי להקל על העומסים בתחבורה הציבורית בכלל, וכמובן ברכבת ישראל בפרט.
לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, יעלו הקטרים על המסילה ויגררו למרכז התפעולי החשמלי החדש בלוד, שם יעברו סדרת בדיקות מקיפה לצד התקנות שונות, לפני השתלבותם בצי הקטרים.
במסגרת מהפכת החשמול, הצטיידה רכבת ישראל ב-63 קטרים חשמליים שצפויים להגיע בפעימות שונות עד לסוף שנת 2024. לצד זאת, הוזמנו גם עשרות קרונועים חשמליים (רכבות ללא קטר), ואלה מופעלים בקווים השונים שכבר עברו הסבה לחשמול, ובעתיד ישולבו גם בקווים נוספים. בנוסף, הסבה רכבת ישראל כ-300 קרונות דו קומתיים אדומים (Double Deck) לחשמל.
פרויקט החשמול, אשר מעל ל-70 אחוזים ממנו כבר הושלמו, אפשר לרכבת ישראל לשפר את השירות באופן משמעותי עבור ציבור הנוסעים באמצעות מעבר להנעה חשמלית בקווים רבים כמו קו ירושלים-הרצליה, קו אשקלון-הרצליה שעובר בכל תחנות טבעת השרון, קו מודיעין-ירושלים וקו בנימינה-רחובות.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "הגעת הקטרים החשמליים ועלייתם על המסילה מסמלת את המשך הפיתוח הנרחב של רכבת ישראל, אשר מבוצע בהובלה של משרד התחבורה במיוחד בימים אלה. הקטרים החדשים הינם חלק מתכנית רכש משמעותית ורחבת היקף של קטרים וקרונות חשמליים מהמתקדמים ביותר בעולם, אשר אושרה לאחרונה על ידי הדירקטוריון בראשותי, וצפויה לשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים בכל רחבי הארץ".
הקטאר החדש של רכבת ישראל בנמל אשדוד (צילום: דוברות רכבת ישראל)
עוד ב-
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "קטרי ה-TRAXX החדשים שמצטרפים לצי הרכבות המשודרג שלנו מהווים שלב נוסף במהפכת החשמול והטכנולוגיה שמתבצעת ברכבת ישראל. אלו יאפשר לנו להמשיך לשפר ולייעל את השירות המגיע לנוסעים שלנו ולספק להם נסיעה נוחה ובטוחה יותר, זאת לצד המשך פיתוח תשתיות, הצטיידות ברכבות חדשות ומתקדמות והטמעה של טכנולוגיות חדשניות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(18):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
16.מיסדרוו תל אביביוסי א 07/2024/24הגב לתגובה זו0 0הבעיה העיקרית היא תדירות הנסיעות. זה גם משפיע על העומס בקרונות. אי אפשר להגביר את התדירות בגלל ''הפקק'' במסדרון ת''א (מתחנת מרכז הירידים ועד תחנת ההגנה) מסדרון שבו עוברים רוב הקוים. לא תוספת קטרים תפתור זאת, אלא הוספת מסילות במסדרון הזהסגור
-
15.רכבות זה לא הנקודהתלתן 07/2024/24הגב לתגובה זו0 0מעל 80% מנוסעי התחבורה הציבורית משתמשים באוטובוסים. אוטובוסים הם יותר גמישים ויותר זולים. בעולם שבו הכל משתנה השקעה במסילות ברזל ורכבות חשמליות יכולה להיות אך ורק שנייה להשקעה באוטובוסים חשמליים ונת"צים. עד שלא נבין את זה לעד ירדפו אותנו הפקקיםסגור
-
14.פרדוקס!!!!אנצי!!!! 07/2024/23הגב לתגובה זו0 0כל הזמן משרד התחבורה אומר שיוזיל את הנסיעה בתחבורה ציבורית.כדי לעודד אנשים לא לנסוע ברכב פרטי ושיהיו פחות פקקים! הבעיה:שמחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית רק כל הזמן מתייקר ולכן,ככה התחבורה הציבורית נראית היום!!!!סגור
-
13.זה לא משנה אם התדירות לא משתנה (ל"ת)?? 07/2024/22הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.מה קורה עם המסילה המזרחית?Mtlk 07/2024/22הגב לתגובה זו2 0הכפלת המסילה לחיפה חייבת להתקדם במהירות ראויה.ישראל.רק גדלה בקצב מסחרר.וגלי עליה בעיקבות המצב הכללי באירופה וארהב עוד ישפיע בצורה משמעותית.על הביקוש בארץ.שגם ככה נמצא בגידול טבי של מאתים אלף איש בשנה.על קרקע מוגבלת.סגור
- טען עוד
-
11.מה עם העומס ברכבות מחיפה לתל אביב????חני 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0למה לא מוסיפים עוד רכבות בבוקרסגור
-
10.מה עם הפריפריה... וחיפה... שכחו אותנו כרגילארתור 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0בשביל מיסים אנחנו שווים, בזכויות פחות..סגור
-
9.רק דבר אחד ישים קץ לכאוס בתחבורה הציבורי והוא....נכנעים לחרדים אין תק 07/2024/22הגב לתגובה זו5 3להעיף את חברי הכת החרדית מהממשלה, להקים ממשלה ללא תמיכתם ולהחליט על תחבורה ציבורי 24/7סגור
-
8.כל הקטרים החשמליים במרכז וי-ם..מה עם הדרום והצפון?נוסע ברכבת 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0ימשיכו לקבל את הרכבות והקטרים המיושניםסגור
-
7.בעית הבעיות של רכבת ישראלאשכיהו 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0מחסור והעדר מגרשי החניה היא הבעיה . לא קטרים!!!!!!!סגור
-
כמות המכוניות גדלה ללא פרופרציהMtlk 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0גדלה ללא פרופרציה לכמות התשתיותסגור
-
6.ההחלפה לא משפרת את התדירותצבי 07/2024/22הגב לתגובה זו1 0כל הכבוד על שדרוג הרכבת. את האזרח מענין יותר תדירות הרכבות וזה לא בא לידי ביטויסגור
-
5.בעזרת השםסבתא 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0אולי עוד נזכה לנסוע ברכבת ראויה. הבעיה היא רק שקשה לעלות ולרדת מן הרכבת בישרא, כי היא רחוקה מקו התחנה, וכבר היו נפילות לתהום.סגור
-
4.כל פרוייקט החישמול תקוע- סתם לחפות על הבעייהויקטור חסון 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0החברה הספרדית תוקעת את כל פרוייקט החישמול בגלל המלחמה כביכול. אנטי ישראלים שגורמים נזקים. או שההסכם עם החברה הזו לא מקצועי או שהאנטי ישראליות/אנטישמיות מתגלה עד הסוף.סגור
-
3.כל הקטרים בישראל חשמלייםאלי 07/2024/22הגב לתגובה זו0 2יש כאלה שיש להם גנרטור ויש כאלה שמחוברים לרשת החשמל דרך המסילה והפס העליון.סגור
-
2.חישמול לצפוןשלמה הבלגי 07/2024/22הגב לתגובה זו1 0מדוע לא עובדים על חישמול הקו מבנימינה וצפונה???סגור
-
כי לעיריית חיפה אכפת רק מעצמהאפ 07/2024/22הגב לתגובה זו0 0לעיריית חיפה לא אכפת מהחשיבות של המסילה אצלה ברמה הארצית, והיא מוכנה לאשר חשמול רק אם נשלם מיליונים כדי שהמסילה בחיפה תעבור מתחת לקרקע.סגור
-
1.וחוץ מבלה. בלה?יוסי 07/2024/22הגב לתגובה זו3 0איך הקרונות החדשים משפרים את השירות? קשה לפרט או שזה סתם חירטוט?סגור