רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: המהלך שישים סוף לעומסים ברכבת ישראל

בימים האחרונים נפרקו בנמל אשדוד שישה קטרים חשמליים חדשים מדגם TRAXX מתוצרת חברת ALSTOM, שמצטרפים ל-44 הקטרים החשמליים שכבר נקלטו בארץ ונמצאים בשירות בקווים השונים של רכבת ישראל, שנועדו כדי להקל על העומסים
מערכת ice |  18
הקטאר של רכבת ישראל (צילום דוברות רכבת ישראל)
בימים האחרונים נפרקו בנמל אשדוד שישה קטרים חשמליים חדשים מדגם TRAXX מתוצרת חברת ALSTOM. קטרים אלו מצטרפים ל-44 הקטרים החשמליים שכבר נקלטו בארץ ונמצאים בשירות בקווים השונים של רכבת ישראל, שנועדו כדי להקל על העומסים בתחבורה הציבורית בכלל, וכמובן ברכבת ישראל בפרט. 
לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, יעלו הקטרים על המסילה ויגררו למרכז התפעולי החשמלי החדש בלוד, שם יעברו סדרת בדיקות מקיפה לצד התקנות שונות, לפני השתלבותם בצי הקטרים.
במסגרת מהפכת החשמול, הצטיידה רכבת ישראל ב-63 קטרים חשמליים שצפויים להגיע בפעימות שונות עד לסוף שנת 2024. לצד זאת, הוזמנו גם עשרות קרונועים חשמליים (רכבות ללא קטר), ואלה מופעלים בקווים השונים שכבר עברו הסבה לחשמול, ובעתיד ישולבו גם בקווים נוספים. בנוסף, הסבה רכבת ישראל כ-300 קרונות דו קומתיים אדומים (Double Deck) לחשמל. 
פרויקט החשמול, אשר מעל ל-70 אחוזים ממנו כבר הושלמו, אפשר לרכבת ישראל לשפר את השירות באופן משמעותי עבור ציבור הנוסעים באמצעות מעבר להנעה חשמלית בקווים רבים כמו קו ירושלים-הרצליה, קו אשקלון-הרצליה שעובר בכל תחנות טבעת השרון, קו מודיעין-ירושלים וקו בנימינה-רחובות.
 יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "הגעת הקטרים החשמליים ועלייתם על המסילה מסמלת את המשך הפיתוח הנרחב של רכבת ישראל, אשר מבוצע בהובלה של משרד התחבורה במיוחד בימים אלה. הקטרים החדשים הינם חלק מתכנית רכש משמעותית ורחבת היקף של קטרים וקרונות חשמליים מהמתקדמים ביותר בעולם, אשר אושרה לאחרונה על ידי הדירקטוריון בראשותי, וצפויה לשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים בכל רחבי הארץ".
הקטאר החדש של רכבת ישראל בנמל אשדוד (צילום: דוברות רכבת ישראל)
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "קטרי ה-TRAXX החדשים שמצטרפים לצי הרכבות המשודרג שלנו מהווים שלב נוסף במהפכת החשמול והטכנולוגיה שמתבצעת ברכבת ישראל. אלו יאפשר לנו להמשיך לשפר ולייעל את השירות המגיע לנוסעים שלנו ולספק להם נסיעה נוחה ובטוחה יותר, זאת לצד המשך פיתוח תשתיות, הצטיידות ברכבות חדשות ומתקדמות והטמעה של טכנולוגיות חדשניות".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    מיסדרוו תל אביב
    יוסי א 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה העיקרית היא תדירות הנסיעות. זה גם משפיע על העומס בקרונות. אי אפשר להגביר את התדירות בגלל ''הפקק'' במסדרון ת''א (מתחנת מרכז הירידים ועד תחנת ההגנה) מסדרון שבו עוברים רוב הקוים. לא תוספת קטרים תפתור זאת, אלא הוספת מסילות במסדרון הזה
    סגור
  • 15.
    רכבות זה לא הנקודה
    תלתן 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעל 80% מנוסעי התחבורה הציבורית משתמשים באוטובוסים. אוטובוסים הם יותר גמישים ויותר זולים. בעולם שבו הכל משתנה השקעה במסילות ברזל ורכבות חשמליות יכולה להיות אך ורק שנייה להשקעה באוטובוסים חשמליים ונת"צים. עד שלא נבין את זה לעד ירדפו אותנו הפקקים
    סגור
  • 14.
    פרדוקס!!!!
    אנצי!!!! 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הזמן משרד התחבורה אומר שיוזיל את הנסיעה בתחבורה ציבורית.כדי לעודד אנשים לא לנסוע ברכב פרטי ושיהיו פחות פקקים! הבעיה:שמחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית רק כל הזמן מתייקר ולכן,ככה התחבורה הציבורית נראית היום!!!!
    סגור
  • 13.
    זה לא משנה אם התדירות לא משתנה (ל"ת)
    ?? 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    מה קורה עם המסילה המזרחית?
    Mtlk 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכפלת המסילה לחיפה חייבת להתקדם במהירות ראויה.ישראל.רק גדלה בקצב מסחרר.וגלי עליה בעיקבות המצב הכללי באירופה וארהב עוד ישפיע בצורה משמעותית.על הביקוש בארץ.שגם ככה נמצא בגידול טבי של מאתים אלף איש בשנה.על קרקע מוגבלת.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מה עם העומס ברכבות מחיפה לתל אביב????
    חני 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא מוסיפים עוד רכבות בבוקר
    סגור
  • 10.
    מה עם הפריפריה... וחיפה... שכחו אותנו כרגיל
    ארתור 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל מיסים אנחנו שווים, בזכויות פחות..
    סגור
  • 9.
    רק דבר אחד ישים קץ לכאוס בתחבורה הציבורי והוא....
    נכנעים לחרדים אין תק 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    5 3
    להעיף את חברי הכת החרדית מהממשלה, להקים ממשלה ללא תמיכתם ולהחליט על תחבורה ציבורי 24/7
    סגור
  • 8.
    כל הקטרים החשמליים במרכז וי-ם..מה עם הדרום והצפון?
    נוסע ברכבת 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימשיכו לקבל את הרכבות והקטרים המיושנים
    סגור
  • 7.
    בעית הבעיות של רכבת ישראל
    אשכיהו 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחסור והעדר מגרשי החניה היא הבעיה . לא קטרים!!!!!!!
    סגור
  • כמות המכוניות גדלה ללא פרופרציה
    Mtlk 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדלה ללא פרופרציה לכמות התשתיות
    סגור
  • 6.
    ההחלפה לא משפרת את התדירות
    צבי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד על שדרוג הרכבת. את האזרח מענין יותר תדירות הרכבות וזה לא בא לידי ביטוי
    סגור
  • 5.
    בעזרת השם
    סבתא 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי עוד נזכה לנסוע ברכבת ראויה. הבעיה היא רק שקשה לעלות ולרדת מן הרכבת בישרא, כי היא רחוקה מקו התחנה, וכבר היו נפילות לתהום.
    סגור
  • 4.
    כל פרוייקט החישמול תקוע- סתם לחפות על הבעייה
    ויקטור חסון 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה הספרדית תוקעת את כל פרוייקט החישמול בגלל המלחמה כביכול. אנטי ישראלים שגורמים נזקים. או שההסכם עם החברה הזו לא מקצועי או שהאנטי ישראליות/אנטישמיות מתגלה עד הסוף.
    סגור
  • 3.
    כל הקטרים בישראל חשמליים
    אלי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש כאלה שיש להם גנרטור ויש כאלה שמחוברים לרשת החשמל דרך המסילה והפס העליון.
    סגור
  • 2.
    חישמול לצפון
    שלמה הבלגי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע לא עובדים על חישמול הקו מבנימינה וצפונה???
    סגור
  • כי לעיריית חיפה אכפת רק מעצמה
    אפ 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעיריית חיפה לא אכפת מהחשיבות של המסילה אצלה ברמה הארצית, והיא מוכנה לאשר חשמול רק אם נשלם מיליונים כדי שהמסילה בחיפה תעבור מתחת לקרקע.
    סגור
  • 1.
    וחוץ מבלה. בלה?
    יוסי 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך הקרונות החדשים משפרים את השירות? קשה לפרט או שזה סתם חירטוט?
    סגור