רכב

סערת הרב קו נמשכת: האם אתם חייבים לתקף באוטובוס?

בוועדה לפניות הציבור פורסם מידע מוטעה לפיו נוסעים בעלי הסדר נסיעה תקופתי לא נדרשים לתקף ובהתאמה לא יושת עליהם תעריף מוגדל. מסמך זה אינו "נוהל", אלא הנחיה פנימית של המפקח על התעבורה למפעילי הקווים. ההנחיה כללה הוראות בדבר מתכונת פריסת הבקרה ואת ההוראה הפנימית האמורה. יודגש, כי ריענון זה לא תקף
מערכת ice |  1
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
על פי הודעת הבהרה שנמסרה בהמשך לדיון שנערך אתמול בוועדה לפניות ציבור בכנסת, שעסקה במתן תעריף מוגדל לנוסעים באוטובוסים, פורסם מידע מוטעה לפיו נוסעים בעלי הסדר נסיעה תקופתי לא נדרשים לתקף ובהתאמה לא יושת עליהם תעריף מוגדל.  זאת על רקע מסמך פנימי לריענון "פריסת פקחים בקווי עליה מכל הדלתות" שהעביר המפקח על התעבורה למפעילי קווי השירות ב-31 באוקטובר 2018  שנידון בוועדה.
מסמך זה אינו "נוהל", אלא הנחיה פנימית של המפקח על התעבורה למפעילי קווי השירות. ההנחיה כללה הוראות בדבר מתכונת פריסת הבקרה ואת ההוראה הפנימית האמורה. יודגש, כי ריענון זה אינו תקף.

ההנחיה התקפה מופיעה בנוהל "הנחיות המפקח על התעבורה - פיקוח על תשלום דמי נסיעה בקו שירות".  בהתאם לסעיף 5.4.1 לנוהל על המפעילים להדביק בכל אוטובוס מדבקה בנוסח שמהווה חלק בלתי נפרד מההנחיה, לפיה: "נסיעה באוטובוס ללא הסדר נסיעה מתאים מהווה עבירה פלילית. הנוסע ללא הסדר נסיעה ו/או מי שלא יציג את כרטיסו בפני המבקר, צפוי לשלם תעריף מוגדל על פי הקבוע בפקודת התעבורה. חובה על נוסע ששילם את דמי הנסיעה באמצעות כרטיס "רב-קו" ויישומוני תשלום להעביר את הכרטיס או את אישור הנסיעה הדיגיטלי במכשיר המיועד לכך, ללא יוצא מן הכלל, לרבות לבעלי הסדר נסיעה מסוג מנוי. כרטיס רב-קו (אישי) לא ניתן להעברה לנוסע אחר".
כמו כן, על פי סעיף 5.8.10 במהדורה 4 "נוסע שלא הציג את כרטיס הנסיעה או אמצעי הכרטוס לפי דרישה ו/או שלא שילם דמי הנסיעה (להלן ולעיל: "חייב בתשלום"), ישלם לבעל הרישיון תעריף מוגדל."
בנוסף לכך, בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחיר הנסיעה בקווי השירות באוטובוסים וברכבת המקומית), שפורסם בשנת 2022, מובהר כי "תיקוף הינו תיאום בין אמצעי תשלום מתקדם או רב-קו או כל אמצעי טכנולוגי אחר להתקן שמותקן או שקשור באמצעי התחבורה הציבורית השונים לשם אישור הנסיעה, והתשלום בעדה, ובכלל זה סריקה של ההתקן, ולעניין יישומון סלולרי – תיאום כאמור וכן סימון יעד הנסיעה ביישומון, שעל הנוסע לבצע לצורך הנסיעה, לרבות נוסע שפטור מתשלום או נוסע שבידו הסדר נסיעה תקופתי".
בהתאמה, השתת תעריף מוגדל לנוסעים בעלי הסדר נסיעה תקופתי שלא תיקפו בעת אותה נסיעה הינה במסגרת הנחיות ונהלי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והוראות הדין. על כן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מבקש להבהיר כי גם בעלי הסדרי נסיעה תקופתיים ופטורים מתשלום נדרשים לתקף בעד כל נסיעה.
יצוין, כי ביום 25 באוגוסט 2024,  עתיד להיכנס לתוקף תיקון לגובה התעריף המוגדל לנוסעים בעלי הסדר נסיעה תקופתי או שפטורים מתשלום שלא תיקפו עבור הנסיעה. במקרה כזה יושת תעריף מוגדל גלובלי על סך 50 שקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רב קו
    נתנייתי 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תרדו מאנשים מבוגרים לאן הגענו?
    סגור