רכב

מחירי ביטוחי הרכב בישראל שוברים שיאים: זה הדגם שזינק ב-21%

Wobi, אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח, מסכם את החציון הראשון של שנת 2024 בביטוח הרכב (מקיף + חובה). מהבדיקה עולה כי בחציון האחרון חלה עלייה של כ-6.5% במחירי פוליסות ביטוח הרכב. הפערים בין חברות הביטוח עדיין נותרו גדולים. אילו דגמים רשמו את הזינוק הגדול ביותר במחיר, ואילו דגמים מחירם דווקא ירד?
מערכת ice |  3
טרייד-אין (צילום shutterstock)
Wobi, אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח, מסכם היום (שלישי) את החציון הראשון של שנת 2024 בביטוח הרכב (מקיף + חובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה של כלל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, בין הצעות של 10 חברות ביטוח שונות ובודק את תנודות המחירים בהן.
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi, לאחר עלייה של כ-2% שנרשמה בחודש יוני 24 עולה, כי בחציון האחרון חלה עלייה של כ-6.5% במחירי פוליסות ביטוח הרכב. אל מול החציון האחרון של 2023, חברות הביטוח העלו את מחיר הפוליסות בשיעור של כ-8% בממוצע.
הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ-546 שקל והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ-4,305 שקל.
מחירי פוליסות הביטוח ממשיכים לעלות, אך לא בכל דגמי הרכבים. לפני מדד Wobi, בעוד בחלק מהרכבים נרשמה עליה דרמטית בחציון האחרון שמגיעה גם ל-20% ומעלה, ישנם רכבים בהם נרשמה דווקא ירידה. 
מאזדה 5-CX רשמה את הירידה הגבוהה ביותר בחציון הראשון של 9%, ואילו ZS-MG ופג'ו 208 רשמו ירידה של 6%. ניסן קרוס אובר וקיה ספורטג' ירדו גם הם ב-5%, בעוד סוזוקי ויטארה ויונדאי i-20 ירדו ב-3%.
מנגד, קיה סטוניק רשמה עלייה מטאורית של 21%, כאשר סקודה אוקטביה ויונדאי אלנטרה רשמו זינוק אדיר גם הן של 20%. מחיר ביטוח הרכב להונדה ג'ז זינק ב-17%, סיאט ארונה עלתה ב-14% ואילו יונדאי I-25 והונדה C-HR רשמו עלייה של 12%. 
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "ניתן לראות כי בחציון הראשון של 2024 חלה עלייה במחירי פוליסות ביטוח הרכב. עם זאת, ישנה שונות גדולה בעלות פוליסות הביטוח בין הדגמים השונים, כאשר בחלקם התקיימה עלייה משמעותית ומנגד בחלקם חלה ירידה מסוימת".
עוד הוסיך שרייבמן: "לאור חוסר היציבות בשוק ביטוחי הרכב ומחירי הפוליסות, חשוב יותר מתמיד להשוות את תנאי הפוליסה על כל סעיפיה, דרישות המיגון וכמובן את העלויות, מתוך הבנה שמדובר בפערים שיכולים להסתכם באלפי שקלים בשנה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברות הביטוח העלו בכ 50 אחוז ביחס לשנה שעברה
    דור 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברות הרכב, חברות הביטוח ורשות המיסים חוגגות כנגד האזרחים, מחירי הרכב עולים, אז מחיר הביטוח עולה וכך גם המיסים והרווח של בעלי חברות הרכב.
    סגור
  • 1.
    החשבון שלכם לא נכון, המצב הרבה יותר גרוע
    אורי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא נכון לחשב בעליה מקיף+חובה. במחיר של מקיף פחות או יותר קבוע וכמעט לא משתנה. חברות הביטוח העלו מחירים רק למקיף בסדר גודל של 30-50 אחוז.
    סגור
  • לעשות שביתה נגד הביטוחים
    יוסי 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא נורמאלי הדבר הזה ממש הפקרות גמאו עלינו
    סגור