רכב

רכבת ישראל מגיבה לטענות הקשות נגדה: מסכנת את ציבור הנוסעים?

בעקבות הטענות הקשות נגד רכבת ישראל בנוגע לסיכון הנוסעים בכביש 1 במסגרת עבודות בניית גשר הרכבת במסילת 431, הוועדה לביקורת המדינה התכנסה להצבעה בבקשה לחייב דו"ח מיוחד ממבקר המדינה בנושא. מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, הגיב לטענות הקשות: "הכביש בטוח לנסיעת הנהגים. צר לי כי סיבות לא ענייניות הביאו גורמים כאלו ואחרים להוציא אמירות חסרות בסיס"
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
בעקבות הטענות הקשות של מנכ"ל חברת סולל בונה, איליה וולקוב, שהעלו חשש כי העיכוב בעבודות בניית גשר הרכבת במסילת 431, יוצרת סיכון לציבור הנוסעים בכביש 1, התכנסה הבוקר (שלישי) הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי להצבעה בבקשה לחייב דו"ח מיוחד ממבקר המדינה בנושא.
בתום הדיון יחד עם מנכ"ל רכבת ישראל, נציגי משטרת ישראל וחברת הבטיחות המלווה את הפרויקט, הם טענו כי הכל מתנהל בצורה מקצועית ובטיחותית וכי לטענות שלו אין כל שחר. יו"ר הוועדה דחה את ההצבעה כשהוא מדגיש כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ותדרוש תשובות מקצועיות לכל מה שעלה בדיון מבחינת לוחות הזמנים. 
מנכ״ל רכבת ישראל, שיקו זנה, מסר בתגובה: "אני אומר בצורה ברורה, לא הייתה בעיה בטיחותית בעבודות לחיבור הגשר במסילת 431, אין כיום בעיה בטיחותית, ולא תהיה בעתיד. בוצעו עשרות פגישות עבודה כהכנה לקראת העבודות, ובשום שלב לא היו חששות ובעיות בטיחותיות שהועלו על ידי אף גורם מהגורמים המבצעים".
עוד הוסיף ואמר זנה: "הכביש בטוח לנסיעת הנהגים, ובימים אלו עומלים על חיבור הגשר. העבודות לחיבור יסתיימו בסוף חודש ספטמבר.  צר לי כי סיבות לא ענייניות הביאו גורמים כאלו ואחרים להוציא אמירות חסרות בסיס שיצרו כותרות תקשורתיות שאינן מחוברות למציאות בשטח".
ולדימיר סימון, מנהל פרויקטים במשרד התחבורה: "בכל הפרויקטים כיום יש פגיעה בלוחות  הזמנים נוכח המלחמה בשל סוגיית כוח אדם. נערכו לא מעט דיונים ונעשתה עבודה מעמיקה לגבי אופן סגירת הגשר והחלופות לסגירה, פתרונות חלופיים לתנועה. במכלול שיקולים, כולל שיקולים איכותניים, התקבלה החלטה מושכלת שמתבססת על מדיניות ומקצועיות  לסגור את כביש מס' 1 לפרקי זמן קצובים בלילות בדגש על הפרעה מינימלית והצגת חלופה לאזרחים".
נצ"מ ישראל עיני, מפקד מתנ"א מרכז: "אנחנו בעבודת מטה סדורה החל ממחצית 2023 מול כל הגופים, כדי למזער את הנזקים בביטחון הציבור. מונה צוות באגף תנועה כדי לבדוק ולפקח. לאורך כל הדרך נצמדנו לסעיפים לפקודת המשטרה על מנת למנוע את הפגיעה בציבור. כך שברגע שהסתיימה העבודה בכל יום, ביצענו הערכה סודרה וחיתוכי מצב כדי לוודא האם יש פערים. החיתוכי מצב נעשו באופן תדיר בכל מס' שעות, והפגיעה הייתה מינימלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה