רכב

הרכבת הקלה בגוש דן נכשלת: סכום העתק להפעלתה ומספר הנוסעים הנמוך

הרכבת הקלה בגוש דן לא עומדת בציפיות: המדינה מוציאה 21.3 מיליון שקל בחודש להפעלתה, ולמרות הצפי ל-234 אלף נוסעים ביום, ישנם רק כ-80 אלף נוסעים ביום, כאשר המצב בסופי השבוע מחמיר. וגם: כמה יעלה למדינה להפעיל את הרכבת הקלה בשבת?
מערכת ice |  137
הרכבת הקלה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
הרכבת הקלה בגוש דן נפתחה לאחרונה לתנועה אחרי שנים רבות של ציפיות בלתי פוסקות, ונכון לעכשיו עדיין לא מספיק נוסעים בתחבורה הציבורית בגוש דן משתמשים בשירות של הרכבת הקלה, שמופעלת על ידי חברת דנקל.
אז כמה כסף היא עולה למדינה? על פי דיווח היום (שלישי) ב"דה מרקר", הפעלת הרכבת הקלה עולה למדינת ישראל 21.3 מיליון שקל בחודש אחד בלבד. זאת כמובן מבלי שהיא תהיה פתוחה בשבת.
ומה קורה במצב של פתיחת הרכבת הקלה בגוש דן לתנועה בשבת? במקרה כזה, הפעלת הרכבת הקלה תתייקר בצורה משמעותית ותעלה למדינה 5.8 מיליון שקל בחודש אחד בלבד, כך שהפעלתה תטפס ל-27.1 מיליון שקל בחודש-. הסיבה לכך היא דרישה למשאבים משמעותיים הרבה יותר ממה שנדרש בימי חול, כאשר השינויים במערך, כמו גם התחזוקה והתשלום הכפול לעובדים גורמים למחיר הכה גבוה.
על פי הדיווח, ללא קשר לוויכוח על הפעלת התחבורה הציבורית בכלל, והרכבת הקלה בגוש דן בפרט בשבת, ישנה ירידה חדה בכמות המשתמשים ברכבת הקלה בימים שישי ובמוצאי שבת.
בנוסף לכך, הנתונים מראים כי כגודל הציפייה, כך גם גודל האכזבה: תחילה, הצפי לנוסעים ברכבת הקלה בחודש אחד עמד על 234 אלף נוסעים ביום, אלא שבפועל, רק כ-80 אלף נוסעים ברכבת הקלה ביום. כמו כן, ביום שישי המצב אף קשה יותר, כאשר כ-30 אלף נוסעים בלבד משתמשים בשירות של הרכבת הקלה ביום הזה.
תגובות לכתבה(137):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 116.
    צריך עוד קווים, לרוב האנשים הרכבת לא רלוונטית
    גל 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ודורשת מעבר לאוטובוס לאחר מכן
    סגור
  • 115.
    ובמדינת חלם
    אא 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעלים את המחיר ל8 שקלים כדי שמספר הנוסעים יקטן עוד יותר..
    סגור
  • 114.
    שיורידו את המחיר לשקל לנסיעה לכל כיוון!
    צחי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר אנשים יגיעו , ובהדרגה.
    סגור
  • 113.
    רק מטרו
    חיים 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שלוח את הרכבת מהקוממיות לתל אביב, מבין איזו שטות זו. הרכבת נוסעת ברחובות בת ים במהירות איטית מאוד, עוצרת ברמזורים, בתחנות ובפקקים, במקום נסיעה מהירה מתחת לאדמה. בקיצור אנו רפובליקת בננות בחשיבה תחבורתית. לא פלא. עם שרת תחבורה הזויה כמירי רגב, יקח עוד מאה שנים עד שיהיה פה מטרו יעיל. בכל מה שהיא נוגעת, הטיפשות חוגגת.
    סגור
  • 112.
    סבלנות, לוקח זמן לשנות התנהגות של ציבור
    אבנר 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק אחרי השלמת שני הקווים האחרים ושיעבור מספיק זמן שאנשים יפנימו שזה פתרון טוב להתנייע, והשירות יהיה טוב, המספרים יגיעו לציפיות.
    סגור
  • טען עוד
  • 111.
    ההיסט(ו)ריה חוזרת
    המהנדס 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני זוכר שסללו את כביש 5 אמרו המלעיזין שזה בזבוז כספים, שיהיה כביש רפאים מי וסע עליו בכלל. נו היום גם אחרי שהוסיפו לו נתיב חמישי (!) הוא עדיין הכביש הכי פקוק בארץ ( לפחות לפי חדשות 12). ככה זה תמיד - כשלא מתכננים תחבורה לעתיד, מתלוננים שאין תכנון, וכשכן מתכננים לעתיד מתלוננים שזה מיותר ומי משתמש בזה בכלל. מה לעשות, ככה אנחנו, אוהבים להתלונן
    סגור
  • 110.
    רכבת הקלה
    אבי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכבת הצלחה אדירה !!!
    סגור
  • 109.
    ברור, כי מעל הקרקע זה אוטובוס
    עוזי רון 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בקטע מתחת לקרקע הרכבת אפקטיבית. ברוב הקו, שהוא עילי. זה בדיוק אוטובוס אז במה הואילו? הוציאו מיליארדים עלמעוד קו אוטובוס! מימשהחליט על קווים עיליים ולא תחתיים הוא אוויל, וגאם לבכי לדורות על אובדן שטחי כביש יקרים. עכשיו כולנו תקועים בפקקים בגלל היעדר מסלולים!! איזו אווילות הרכבת הזאת.
    סגור
  • 108.
    רקבת הקללה (ל"ת)
    משרד התחבורע 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • למה? (ל"ת)
    אני 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 107.
    כל פרויקט של מירי גרב
    אלי 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נועד לכישלון. למעט פרויקט שיכון המפונים במלונות לאחר 7/10/2023. שקרה במשמרת שלה. נפל של חצור
    סגור
  • 106.
    אין חניה
    רותי כהן 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שנהנה מהרכבת הקלה,אלה התושבים שגרים מסביבתה.אם אני מגיעה ברכב.אין לי איפה לחנות!
    סגור
  • 105.
    זה זמן מלחמה ולכן יש פחות תנועה.צריך גם לתת ז ן הרצה שי
    בטי 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בזמן מלחמה יוצאים פחות..זה מובן.צריך לחכות שדברים יחזרו לנורמלים. גם צריך לתת תקופת הרצה שיתרגלו.
    סגור
  • ממשלת חורבן
    טבעון 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שקט בהמה גסה. אתה מאלה שאוהבים שמחרבנים להם על הראש.
    סגור
  • 104.
    עכברושים
    א.ש.ל 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לזכור טוב טוב שהבניה והחפירות לרכבת הקלה יצרה פה בתל אביב בעיה של עכברים ועכברושים נוראית!!!!! העיר מלאה כאן בשכונת הדר יוסף טונות עכברים ועכברושים ומר חולדאי לא עושה עם זה כלום
    סגור
  • אלו חולדות לא עכברושים (ל"ת)
    חולדאי אוהב חולדות 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 103.
    כדי להגיע לרכבת הקלה צריך רכב (ל"ת)
    גלמים 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 102.
    שתפסיק לזחול אז ניסע בה (ל"ת)
    אני 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 101.
    דוחות
    Gh 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי שיורידו את גיל הענישה לשנה שיתנו דוחות לילדים שמניקים או גמולים שמח שהם נופלים מגיע להם שיתרסקו חבורת
    סגור
  • 100.
    צריך בתור התחלה לפתוח את הרכבת 24/6 (ל"ת)
    מייקי 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 99.
    אל תהיו מפגרים
    א 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקו האדום הוא רק חלק מהרשת רכבת קלה + מטרו הם צורך חיוני בגוש דן
    סגור
  • 98.
    כשזה יעבוד בשבת אז זה יתחיל לרוץ. עד אז גורנישט
    יש רכב. למה לי את זה 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כל עוד אני חייב להחזיק רכב אני נוסע בו. כשיפתחו בשבת אמכור הרכב ואסע רק ברכבת הקלה
    סגור
  • 97.
    שיתחילו לעשות מס גודש ואגרה בתל אביב
    איציק 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כולם יצטרכו לנסוע ברכבת צריך לחנך את הציבור לנסוע ברכבות כמו באירופה קשה לשנות הרגלים אבל נראה שהנוער לומד לנסוע ברכבת
    סגור
  • 96.
    לא נוח לרדת לתת קרקע (ל"ת)
    קלה זה לא מטרו 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 95.
    כי לא מפותח מספיק
    א.א 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשתתפתח הרכבת יהיו תחנות צולבות שאפשר יהיה לעבור לרכבת בכיוון אחר, אז יותר אנשים יסעו בה.
    סגור
  • 94.
    הרכבת זה הדבר הכי טוב שקרה פה במדינה
    דניאל שביט 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הרכבת הקלה זה הדבר הכי טוב שקרה פה במדינה אז מספיק כבר להחזיר את זה כשילון , כישלון הם אותם אנשים שממשיכים להיות תקועים בפקקים ולבזבז על כסף וזמן בדרכים.
    סגור
  • 93.
    טוב יותר עלוב מיזה לא יכול להיות
    ויקו 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    10 2
    זו רכבת כבדה ולא קלה השקיעו מיליארדים על זה ובסוף הרכבת עוצרת ברמזורים כמו רכב ונסיעה לבת ים אורכת כמו נסיעה לאילת מדינה קטנה ועלובה שמרוב,שעושקים תקופה הציבורית לא נשאר כבר כלום . פשוט חלם
    סגור
  • 92.
    שם כישלון, הצלחה אדירה (ל"ת)
    ליאור 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 91.
    מיקום תחנות הזוי
    הרואה את הנולד 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תחנות רחוקות ממרכזי צריכה מקניונים בתי חולים תחנה מרכזית הזוי תקועות. באף מקום
    סגור
  • מה הזוי במיקום תחנות? שזה לא מתחת לבניין שלך? (ל"ת)
    דניאל שביט 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • עזריאלי זה לא קניון
    ליאור 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרכבת מצוינת, עם הזמן מספר הנוסעים יעלה
    סגור
  • 90.
    בירושלים היא עובדת מצויין למרות שיש רק קו 1
    שני 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ועוד מעט תגיעה גם לבית חולים עין כרם. מה שטוב יש לה עדיפות ברמזורים, נוסעת במהירות נורמלית, נמצאת בציר ראשי מהר הרצל מרכז העיר יפו, השוק, גבעת התחמושת שקרוב גם לאוניברסיטה הר הצופים (שבונים שם קו רכבת נוספת) ועד לשכונת הפיסגה שבקרוב תמשיך עד לנווה יעקב. מה שעוד טוב שהתחנה של הרכבת הקלה עוצרת בין תחנה מרכזית לתחנת הרכבת ישראל ככה שלא צריך לחשוב על רכב פרטי. כמו כן מהשכונות הקרובות לרכבת יש עדיפות לאוטובוסים מהירים עד להר הרצל כתחנה הראשית ותחנה לאוטובוסים לשאר השכונות שלא מגיעה הרכבת. תכנון נכון וחיזוק אזור מרכזי יביאו להצלחה גם בקו נוסע.
    סגור
  • 89.
    מחירים רבותי, מחירים.
    מגיבה 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשהשרה לענייני יהלומים מעלה את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, מה הפלא שאין נוסעים? ברגע שהמחיר יחזור לשפיות הציבור יתחיל להשתמש. ובלי איפה ואיפה בין סוגי הנוסעים.
    סגור
  • המחיר זול בהרבה מהעולם (ל"ת)
    ליאור 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 88.
    די לקשקש הליברטריאני
    שון 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    9 1
    תחבורה ציבורית בהגדרה לא צריכה להיות רווחית. זה מאוד נחמד אם כן, אבל זה לא תבחין קובע. העיקר בתחבורה ציבורית הוא השירות שהאוכלוסייה מקבלת. חוץ מזה, יש עוד קווי רכבת קלה ומטרו, כשהכל יושלם ותהיה רשת ענקית יותר אנשים יעזבו את הרכב.
    סגור
  • 87.
    חשבון פשוט
    נו באמת 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ברור שביום שישי יש פחות נוסעים - הרכבת פועלת פחות שעות לפחות נוסעים לעבודה ובאופן כללי יש פחות תחבורה בימי שישי. לגבי סוף השבוע - מקובל בעולם שהתדירטת נמוכה יותר ואז גם העלות נמוכה יותר.
    סגור
  • 86.
    הרכבת נוסעת ממש לאט ויש בה מלא תקלות חלק מהנסיעות נעצרת (ל"ת)
    חיה 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • הרכבת לא נעצרת ואין תקלות
    גלעד 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה סתם לקשקש שטויות
    סגור
  • 85.
    זה בגלל שאין את כל הקוים עדיין
    ויק 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הרכבת כרגע מאפשרת להגיע למעט מאד נקודות. ברגע שישלימו את שאר הקוים זה יעלה את מספר הנוסעים משמעותית
    סגור
  • 84.
    תת קרקעי
    זרב 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק לעלות ולרדת לוקח 10 דקות
    סגור
  • 83.
    אחלה רכבת אבל אין חנייה בקריית אריה
    רז 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעסיתי מספר פעמים הגעתי ב 08:30 לתחנה לא מצאתי חנייה בקרבת התחנה והתייאשתי ונסעתי עם הרכב.
    סגור
  • אין לניה
    רותי 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גפ בפתח תקוה,אין חניה
    סגור
  • 82.
    הרכבת מצויינת
    אינה 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לפחות בחלק מפ"ת לת"א, מהירה מאוד, באה כל כמה דקות ומביאה לקצה שני של ת"א תוך 25 דקות. חבל רק שהיא מסיימת כבר ב 23 ככה שמי שרוצה לבלות בלילה לא יכול להשתמש בה. גם חבל שהיא לא פועלת בשבת, ובשישי מסיימת מוקדם מידי ומתחילה מאוחר מידי במוצ"ש. אנשים עושים חישובים ולא משתמשים בה בגלל זה. וחבל
    סגור
  • 81.
    הבעיה היא שאין רשת תחבורה (ל"ת)
    ארי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 80.
    רכבת איטית! עדיף ללכת ברגל. (ל"ת)
    אבי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 79.
    בואו נעשה פיתולים וניסע לאט בטח אנשים ירצו ליסוע
    יוני 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תכנון לקוי!!! רכבת צריכה לסיוע מהר כמו באירופה, רכבת לא צריכה לעשות סיבוב 180 מעלות באליפלט ביפו או בתחנות בבת ים. למה לא עשו אותה קו אחד??? קו אחד בלי פיתולים בבת ים. תחנה אחת בשדרות ירושלים ביפו. למה העבירו אותה פיתול בכל בת ים ויפו? למה מפתח תקווה נוסעת ישר לתל אביב פחות תחנות יותר מהר בלי פניות.. מבת ים זה עינוי.
    סגור
  • יש פוטנציאל
    רמי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שנוסע ברכבת הקלה, הנסיעה נעימה ורגועה יותר מאשר באוטובוס, הבעיה העיקרית בעיניי שהנסיעה איטית, אבל בהשוואה לרכב לוקח לרכבת מיוספטל ועדאבא הלל 40 דק ולא משנה השעה, אבל כשאת לא גר ליד המסלול וצריך אוטובוס בכדי להגיע לרכבת המצב מתחיל להתארך. מאמין ככל שיפתחו עוד קווים המצב יילך וישתפר
    סגור
  • 78.
    הרכבת איטית! יותר מידי תחנות ביפו ובת ים ופיתולים מעכב (ל"ת)
    יוני 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 77.
    כתבה לא מאוזנת בעליל
    אריק 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    א. מוקדם מדי לדעת אם זה נכשל ב. דובר שהרכבת תתחיל מפתח תקוה על ציר זבוטינסקי פת' ובב' ור'ג בואכה תל אביב ומשם לבת ים וזמן הנסיעה 20 דקות ולצערינו זה עדיין לא קורה', ג. לא חשבו על נסיעה חלקה ללא עצירות ברמזורים אדומים שמעקבים את הרכבת בצורה משמעותית .... ד. ברגע שיפסיקו לחשוב על לחלל את השבת יהיה ברכה גם לרכבת אם ישפרו כמובן את שאר הפרמטרים .
    סגור
  • 76.
    הסיבה: תכנון לקוי
    דן דן 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אין קישור טוב בין אמצעי תחבורה שונים. חלק גדול מהתחנות מרוחק 200-300 מ' (ואפילו יותר) מתחנות אוטובוס זה נשמע מעט אבל בקיץ ללכת כמה בשמש זה להגיע רטוב. ובחורף - גם מגיעים רטובים כמובן. אם אני צריך לקחת אוטובוס ואז רכבת, אני מעדיף אפילו מסלול של 2 אוטובוסים. עוד סיבה קשורה לזה: כניסה לתחנה תת קרקעית אין צל ואין הגנה מדמש וגשם רק סככה עלובה מברזל. בדיחה. ועוד חוסר מחשבה: בהרבה תחנות אסור לחנות קורקינטים שיתופיים בסמוך לתחנה - שוב אותה בעיה... ודבר אחרון - קצת יותר עצים מסביב יכולים להועיל. למה לעשות מדרכות רחבות ללא עצים מי מתכנן את העיר? מהנדסים עם מכוניות ממוזגות? אין להם מושג מה הולך רגל מרגיש.... עם כל ההליכה ברגלוהאיטיות של הרכבת מעל הקרקע זה לא חוסך שום זמן לעומת אוטובוס. מדינת חלם.
    סגור
  • 75.
    מראש כל הבלאגן היה מיותר (ל"ת)
    קיפי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 74.
    הרכבת
    אלי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אין לזה כרגע שום משמעות,לוקח זמן עד שאנשים מתרגלים..גם הקניונים לא הצליחו בהתחלה..
    סגור
  • 73.
    פרה חולבת
    סעו ברכב 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרי לשם מכוון המחוקק
    סגור
  • 72.
    רכבת הכי איטית שיש
    שירי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הרכבת איטית ברמות שאנשים מעדיפים אוטובוסים. בנוסף הכרוז שובר את המוח. כל הנסיעה בלי הפסקה בשלוש שפות בלי הפסקה בכלל. אין שקט בכלל הנסיעה מלחיצה ולא נוחה. וואו תכרזו אבל תעשו קצת הפסקה.
    סגור
  • 71.
    מי יסע ברכבת שברגל מגעים יותר מהר?
    ניסים 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הרכבת מעל לאדמה זוחלת לא נוסעת. בתים ת״א לקח לה כ 50 דק׳, נראה לכם הגיוני?
    סגור
  • אל תכתוב דברים סתם
    נוסע חדש 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מפתח תקווה לתל אביב אני מגיע תוך 25 דק הכי מהר שיש בכל צורה הייתי נוסע עם רכב שנתיים רצוף לתל אביב זה משנה חיים. אל תכתוב סתם אם לא התנסית שימשיכו לעמוד שעה בפקק לתל אביב כתבה לא מאוזנת בכלל
    סגור
  • 70.
    45 דקות תל אביב-בת ים
    עיריתקה 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    15 0
    לא תודה.
    סגור
  • 69.
    בתור אחד שסובל מהבנייה ולא משתשמש
    מוני 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חייבים להודות שברגע שתהיה רשת קווים המשמעות שלה תעלה. כרגע היא כמו קו אוטובוס
    סגור
  • 68.
    נוסעת כל יום
    לא יודעת 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אני נוסעת כל יום ברכבת והיא מלאה תמיד אחר הצהריים הרבה גם בעמידה, אז מה הכוונה למספר נמוך של נוסעים ?
    סגור
  • בשאר השעות היא
    דן דן 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ריקה וחוצמזה עלית כאן על בעיה... איפה היו מכניסים עוד כפול נוסעים?? אי אפשר להוסיף קרונות כי התחנות לא יכילו אורך כזה של רכבת...
    סגור
  • 67.
    רכבת תקלה
    דותן 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ועוד לחשוב שהשקיעו בדבר הזה 18 מיליארד שקל
    סגור
  • 66.
    ממש הפתעה
    ניהול כושל של המדינה 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם היו מתכננים בצורה יותר חכמה וגישה נוחה לרכבת אז היו יותר משתמשים, אני יכול לומר על עצמי שאם הייתי יכול להגיע איתה לעבודה לא הייתי מזיז את האוטו או האופניים, אבל כבר התרגלנו שהכל, אבל הכל במדינה מתנהל בצורה חובבנית, אז אני לא מבין מה ההפתעה הגדולה
    סגור
  • ככה זה רפובליקת בננות. לא הקשיבו לאזרחים. (ל"ת)
    מציאות 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • איטית ורועשת
    איל 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרכבת איטית,עוצרת המון וכשנוסעת רועשת מאוד
    סגור
  • 65.
    הרכבת מצוינת , עכשיו להפעיל בשבת
    אבי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נוסע מפתח תקווה לתל אביב בכיף. חבל רק שלא פועלת בשבת ושהנסיעה האחרונה בכל יום קצת מוקדמת מדי
    סגור
  • 64.
    יקח זמן עד שהכל ירושת
    נעה 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כרגע מספר הנוסעים מוגבל רק למי שצריך את התוואי שלה. בהמשך יהיה נוח גם לאחרים להגיע.
    סגור
  • 63.
    בגלל שאתם סוגרים בשבת יא טמבלים
    חחחח 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה חשבתם מישו ישתמש ברכבת התקלה שהיא עובדת כל כך גרןע בשישישבת? מדינת דת עלובה
    סגור
  • נכון מאוד (ל"ת)
    דן דן 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 62.
    הרכבת מדהימה
    אסף 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    התוצאה, מעולה. ברור שלא טובה לכולם. כשיהיו עוד קווים, עוד אנשים יכנסו לשירות. מרגיש חו"ל
    סגור
  • 61.
    רכבת שעוצרת ברמזור...חחחחחח
    ישראלי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מה הקטע לנסוע ברכבת שעוצרת ברמזור אדום של רכבים חחחחחח. נראה לי זו הרכבת היחידה בעולם שעוצרת באור אדום של רכבים. רכבת קלה צריכה להיות מלך על הכביש, מגיעה לצומת וכולם עוצרים ונותנים לה לעבור, לא שהרכבת תעצור ותיתן לרכבים לעבור
    סגור
  • 60.
    חשמלי
    נו ו... 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כולם על כלים חשמליים הרי תחבורה ציבורית לצעירים אבל רוב הצעירים על כלים חשמליים ולא בהכרח משתמשים ברכבת
    סגור
  • 59.
    שישי זה הלוך וחזור עד 1430
    סופש 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אנשים לא יכולים להסתמך על רכבת בשישי אם אין להם דרך חזרה. דיי לכפיה הדתית
    סגור
  • 58.
    חשוב להבין שהיחס לרווח נוראי!
    יהודה 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חשוב להבין שמול הוצאות של 21 מיליון שקלים על פי חישוב יש רווח של רק 14,190,000 שקלים! כל זה בהנחה שחצי מהנוסעים משלמים על הכרטיס היקר יותר! יש פה חיסרון של 7 מיליון שקל כל חודש!
    סגור
  • 57.
    גישה לא נוחה. מהירות איטית ועוד
    אילן 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    1. הגישה לרכבת לא נוחה ולא טבעית 2. מהירוח איטית יחוסר תאום עם רמזורים 3. אין קווי אוטובוס המזינים אותה ישירות וצריך לנסוע ברכב אליה )נסיעה באוטובוס לרכבת כ40 דק..( 4. אין מספיק מקומות ישיבה בקיצור - יש כ"כ הרבה מה ללמוד מירושלים ולא למדו
    סגור
  • 56.
    למחשבה
    ע 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אזרח שנוסע כל יום הלוך חזור ברכבת האם נבדק כמה נוסעים עולים ללא תשלום במיוחד בתחנות העליות.
    סגור
  • 55.
    שכל נסיעה מבת-ים לת״א נמשכת כמו טיול שנתי האנשים מצביעי
    ששי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מה שהזוי זה שבונים עוד מספר קווים עיליים באותה מתכונת
    סגור
  • 54.
    קצת זמן והיא תתמלא
    הברבור הירוק 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמו כביש 6 לוקח קצת זמן
    סגור
  • 53.
    אפילו עמדת טעינה לנייד אין . איטית ובאמצע שום מקום. (ל"ת)
    רכבת ת-קלה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 52.
    דווקא הרכבת מצויינת
    חח 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני נוסעת בה מידי פעם היא מצויינת לטעמי
    סגור
  • 51.
    לא רלוונטית
    אמא לילדים 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי אני גרה במזרח תל אביב וכמעט לא עוברת את הצד השני של הירקון... ואם כן זה גם לא רלוונטי בשבילי.
    סגור
  • 50.
    אני משתמש ברכבת פעמיים בשבוע
    יחזקאל 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הלוך וחזור מפתח תקווה לר"ג ואני נוסע רנדומלית לא בזמנים קבועים ואיכשהו תמיד אבל תמיד הרכבת מלאה עד אפס מקום.
    סגור
  • 49.
    הרכבת הקלה
    זהבה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 2
    עשיתם תחנות לא בתוך שכונות אלא על כביש ראשי תחשבו על הטמטום הזה
    סגור
  • 48.
    בצדק
    hana 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 2
    יש כל כך הרבה דברים לא מוצדקים. נגישות לקויה מאוד, המושבים עצמם, הרעש האיום בתוך הקרונות, אם כל הרצון טוב, הרכבת הזו היא סוג של עונש למי שמתנייד רק בתחבורה
    סגור
  • 47.
    רעיון
    רפי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ראשית אני משתמש ברכבת ונהנה. רעיון להכנסה נוספת, בתחנות התחתית כל הקירות חשופים. אפשר לשים שלטי פרסום שיכניסו עוד הכנסה לרכבת. בנוסף, זיכיון לעגלות קפה ומאפה בתחנות התחתית, עוד הכנסה.
    סגור
  • 46.
    עוד סיבות למיעוט הנוסעים:
    יובל שי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    1. הגישה לא נוחה, הרבה בזבוז זמן בבדיקות ''ביטחוניות'' - שבתקופת הקורונה נעלמו. 2. ישנה אבטלה גבוהה, אין הרבה נוסעים בדרך לעבודה בתל אביב ובפתח תקווה. 3. פקחים שמעליבים נוסעים. 4. חוסר דיוק בזמנים ותקלות, בנוסף לאיטיות על פני הקרקע בבת ים
    סגור
  • 45.
    רכבת לא נגישה ואיטית ותחנות לא רלוונטיות
    שולמית 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    13 0
    בתחנות שהן מתחת לפני הקרקע היא נוסעת מאוד מהר אבל התחנות לא נגישות וצריך בתחנה ללכת הרבה. בתחנות שהן ברחוב כמו יפו ובת ים היא מאוד איטית למרות שהיא נגישה בעיה נוספת המרחק בין תחנה לתחנה זה פי שנים מהמרחק בין תחנות האוטובוסים
    סגור
  • רכבת קלה
    גלעד לוי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא מצוינת אבל טובה לצעירים חיילים והייטק למבוגרים קשה ללכת במינהרותולא עוצרת ליד היעד לעומת אוטובוס יום טוב
    סגור
  • 44.
    זו דווקא הצלחה
    אבי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 5
    זה פרקטי מאוד. סוף סוף בנו משהו פרקטי. צריך לשמוח, לא לבכות. לא להסתכל על הכל דרך החור הקטן של הגרוש.
    סגור
  • 43.
    קו אחד
    יורי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הקו האדום אינו רלוונטי לרוב תושבי העיר.המצב ישתנה כאשר יופעלו שני קווים נוספים ובמקביל תהיינה הגבלות נוספות על רכבים פרטיים בתוך העיר
    סגור
  • 42.
    עוד יתרון לאוטובוס
    נוסע 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עוד יתרון משמעותי לאוטובוס בנתצ ובמנהרת נתצ זה העלות הנמוכה מאוד שלו ביחס לרכבת. זה מצטרף להרבה יתרונות אחרים כמו עלות ההקמה הנמוכה, מהירות ההקמה, שילוב מספר קווים באותו מסלול, אפשרות להתמודד עם מכשולים בכביש ועוד
    סגור
  • 41.
    חמוצים - שום דבר לא טוב להם
    אבי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 5
    לכו תמלאו צנצנת חדשה. הרכבת הקלה מדהימה.
    סגור
  • 40.
    הרכבת נוסעת על 20 ק"מ
    אורלי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    נוסעת מאוד לאט. בגלל זה לא עולים עליה מעדיפים את הרכבת ישראל יותר מהירה
    סגור
  • 39.
    תכנון גרוע בבת ים. נוסעת בזחילה
    היא לא מועילה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    21 0
    זמני ההגעה מבת ים לתל אביב לא השתפרו. לוקח לי אותו זמן להגיע. זנחתם את התושבים להתמודד עם נסיעה איטית מעל הקרקע והשקעתם רק בתל אביב-פתח תקווה. חשבתם מצאתם פראיירים. בת ים נמצאת 15 דקות מתל אביב וכל נסיעה לוקחת שעה.
    סגור
  • 38.
    נוסעת מעל הקרקע בכמו צב..אפשר ללכת בנחת ולהשיג אותה (ל"ת)
    יוסי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 37.
    למה לעזור לנו , אנחנו בסוף משלמים ( האזרח הקטן)
    תושב ראש העין 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל עוד יש רק קו אחד זה הגיוני שלא ‏יחסו את החובות ואם תיהיה פעילות בסופ״ש הכותב של הכתבה הזו לא היה מתחיל לכתוב בקיצור ‏שמביאים טענות על חצי עבודה ‏(‏יש קווים שפתחו, ‏והרכבת לא נגישה לשעות קיצון כלומר שישי שבת חגים פניות של אנשים חילווניים שגרים בתל אביב) ‏ ‏העיקר שנמשיך לשלם מיסים על רכבים פרטיים
    סגור
  • 36.
    רכבת כל כך איטית
    דבורה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    14 0
    איטית באופן בלתי נסבל.לא ניתן לסמוך עליה בכל פעם עיכוב ותקלות. תחנת רכבת קלה רחוקה מאוד מרכבת ארלוזורוב.יש לחצות בחום מרחק רב עד הגעה לרכבת.
    סגור
  • 35.
    קצת יותר מחצי מליון גרים בתל אביב, בת ים, בב ופתח תקוה.
    הבנת הנקרע 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הממשלה חשבה שמחציתם יסעו בקו היחיד המסכן הזה כל יום?
    סגור
  • 34.
    אבל רק הקו האדום פועל. הוא טוב לאזור מסויים
    שואןףל 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני משתמש בו הרבה אבל לשאר תל אביב צריך עדיין רכב נשמע שמי שמפיץ את הכתבה מנסה להכשיל את הפרוייקט עוד לפני שהתחיל.
    סגור
  • 33.
    הקו האדום
    ירון 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לאורך הקו האדום יש המון בתים ישנים שאמורים לעבור התחדשות עירונית וכתוצאה מכל להגדיל את כמות הדירות, הדיירים והמשתמשים. כמובן שצריך לעודד פיתוח עסקי לאורך התוואי על מנת שהמקום יתעורר
    סגור
  • 32.
    כשתכננו את הרכבת שכחו לבדוק באיזו מהירות היא תיסע.... (ל"ת)
    רונן 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 31.
    הרכבת כל כך איטית
    דרור 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    16 0
    כל זמן שהרכבת למעלה היא כל כך איטית. לא מחוברת לרכבת הכבדה. אין טעם לנסוע בא
    סגור
  • 30.
    כל הקווים צריכים לפעול
    ניב 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זאת לא חכמה להסתכל ככה. כשכל הקווים יפעלו, אז אפשר חהייה להעריך. אני רוצה לסוע מראשון לרמת השרון. אין לי קו אפשרות . מראשון לרחובות, אין לי אפשרות. אז זו לא חוכמה לבדוק ככה.ף
    סגור
  • 29.
    חלם
    חנית 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אם רק היתה פועלת בסופי שבוע ....
    סגור
  • 28.
    קודם מריצים פיילוט
    הקו הכתום 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ומפעילים את הרכבת 24/7 במשך חצי שנה. אח"כ מגיעים למסקנות. לא לפני.
    סגור
  • 27.
    בירושלים הרכבת הקלה דווקא מצליחה
    דוד 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אני מסיק מכך שבגוש דן יש יותר מדי קווי אוטובוסים שחופפים עם הרכבת בעוד שבירושלים יש לרכבת בלעדיות במדרחוב יפו!
    סגור
  • היא מצליחה כי היא נוסעת במהירות נורמלית (ל"ת)
    צבי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    ח
    חים 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנת 190היה רכבת קלה שנעה טוב ויעילה בעלות מצחיקה
    סגור
  • 25.
    רגע
    ישי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כדי להחליט שהיא נכשלת, צריך קודם להסביר איך הגיעו למספר הפנטסטי 243,000 ביום. אחרי זה לשכלל את השפעת המלחמה והעבודה מהבית. לבסוף להפסיק לצאת בכותרות מביכות
    סגור
  • 24.
    הכתובת היתה על הקיר
    הוגו2020 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    14 0
    ברור שרכבת שנוסעת ב 30 קמש לא נותנת פיתרון. כישלון מהדהד של כל שרי תחבורה ב 15 שנה האחרונים.. צריך בישראל רכבת תחתיות גם כפתרון בטחוני וגם כפתרון הסעת המונים מהירה. חבל שלא חשבו על זה לפני 15 שנה..
    סגור
  • 23.
    ממשלת הזדון
    יוני 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הסדר העולמי החדש שהממשלה הארורה הזאת מנסה לקיים היא לא תצליח ורק תיכשל מבזבזים מליונים וסוחטים מיסים במקום לעזור לעניים רשעים ארורים
    סגור
  • 22.
    רכבת כבדה, נוסעת לאט, רובה מעל הקרקע, מחיר הזוי.
    שגב 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    26 0
    מאוד פשוט, נכשלתם בענק. איזה צפי ואיזו מציאות. בכי לדורות. השקעה של מיליארדי שקלים, ירדה לטימיון. כאשר נהייה כמו פריז, לונדון, רכבת מתחת לפני הקרקע, נדבר
    סגור
  • חמישה וחצי שקלים לשעה וחצי זה מחיר הזוי? (ל"ת)
    שואל 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • רכבת קלה
    מ 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה1/7 מחיר נסיעה 8 ש"ח, נסיעה נוחה ונעימה, אך איטית
    סגור
  • 21.
    כל דבר שעושה הממשלה מתברר עם תכנון לקוי (ל"ת)
    מור 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 20.
    חולדאי לא כלכלי
    אהרון חליוה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    7 9
    מה שמניע אותו זה רעיונות לא כלכליים. תפילה בהפרדה של מוסלמים בלבד, ואיסור על יהודים, זה לא כלכלי. תחבורה בשבת, זה לא כלכלי. לאכול כלבים, זה לא כלכלי. המספרים מדברים, חולדאי לא כלכלי. סתם מבזבז את החמצן שהוא נושם.
    סגור
  • 19.
    חייבים להפעיל בשבת ובחגים
    אקילה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    8 6
    ברור שזה סיפור על ההפסדים בשבת כי לשרת התחבורה אין עניין להפעיל אותה בשבת. כמובן, הרי יש הסכמים קואליציוניים וסטטוס קוו .... הפעלה בשבת תאפשר למשפחות חסרות אמצעים לטייל, לבקר חברים... אחרת הן בהסגר... ב. עד שלא שכל רשת הרכבות לא תעבוד, או עד שלא תהיה תחבורה ציבורית נוחה מתחנות הרק"ל, ברור שלא הרבה משתמשים בה!
    סגור
  • 18.
    העיקר בונים עוד
    On 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    2 קווים...מדינה של חכמי חלם
    סגור
  • 17.
    כשהמתכננים נוסעים ברכבים ולא מנסים תחב״צ
    רונית 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הרכבות בחו״ל יוצאות מתוך השכונות. לא צריך מליון אמצעי תחבורה. אני נוסעת ברכבת הקלה אבל צריכה לנסוע עם הרכב לאחת התחנות לחפש שעה חניה כי כולם מחפשים אין חניונים של חנה וסע. הרכבת עוצרת ברמזור - למה???? מה הבעיה קדימות אוטומטית לרכבת. ולהגביר מהירות. דבר נוסף, למה למען ה׳ תחנת ארלוזורוב רחוקה מהתחנה של הרכבת הכבדה. למה לא לחבר את התחנות? למה צריך לרדת וללכת ברגל לתחנה אחרת. חלם עלו לארץ והתיישנו במשרד התחבורה.
    סגור
  • 16.
    התחנות לא נגישות
    אבי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    9 1
    להיכנס או לצאת לתחנה לוקח רבע שעה לפחות
    סגור
  • 15.
    ...
    קק 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חחחחח ברווורררר תמשיכו לייקר את הנסיעה חחח מדינה מטומטמת :) בנוסף... היא כל כך איטית שברגל יותר מהר קל ללכת, המצאה מיותרת ודפוקה ביותר!
    סגור
  • 14.
    מגיע להם
    מוטי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 7
    לא נעלה על רכבת שלא נוסעת בשבת
    סגור
  • 13.
    צריך לבצע התאמות
    אאא 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש חולשות מסוימות אבל הרכבת דבר מבורך .שיעשו קווי שאטל מראשון .חולון ושכונות במרחק קמ עד 2 מהתחנות .כבר מס הנוסעים עולה משמעותי
    סגור
  • 12.
    לא יכול להיות יותר שקוף מזה
    שקוף 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    העיקר 8 שנים טרללו את הכבישים והרסו את תל אביב בשביל הצ'יקמוק הזה. תחנות רחוקות ולא נוחות ואיטיות מרגיזה. מה חשבתם?
    סגור
  • 11.
    רק רכבות תחתיות שעוברות במרכז הערים
    גימל 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה הפתרון. הקו הסגול יעשה יותר נזק מתועלת.
    סגור
  • 10.
    רכבת עקלקלה
    יוסי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל הרכבת הקלה נולדה בחטא. תלמדו מחיפה . ים של אוטובוסים מפרקיים . ולא חפירות איסנסופיות הוצאת הנשמה לעסקים ולתושבים במסלולים של החפירות .
    סגור
  • 9.
    הקו האדום הוא רק חלק ממה שצריך
    מיכאל 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כרגע ההוצאה הענקית לא מצדיקה את עצמה למרות שהרכבת עושה את העבודה יותר טוב מהאוטובוסים בציר הזה,הרמזורים בז'בוטינסקי והחלוקה של הכביש גורמים לפקקים אדירים והנסיעה בשעות העומס באוטובוס לוקחת שעה וחצי כדי לעבור מפתח תקווה עד עזריאלי,ברכבת הרבה יותר מהר אבל באיזור מאוד מאוד מוגבל. מי שבא מאיזור מרוחק יותר בגוש דן מעדיף כבר קישוריות באוטובוסים ולא לעבור מהאוטובוס לרכבת שוב לאוטובוס.
    סגור
  • 8.
    בטח שלא משתמשים, כי היא גרועה!
    השתמשתי ברקבת תקלה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מבזבזת עשרים דקות בפתח תקווה. כל שבוע מושבתת לפחות פעם אחת. אי אפשר לסמוך עליה. היא רלוונטית רק כשמגיעים איכשהו לאזור הכניסה לפתח תקווה בתחבורה אחרת ואז עולים עליהם בתקווה שתעבוד ואפילו אולי גם בחזור. אכזבה. המחיר עוד בכלל לא מתחיל להיות הבעיה.
    סגור
  • 7.
    תכננו בשנות ה 60 ובנו בשנות ה 2000
    שמעיה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    13 0
    תכנון לקוי לא עוברת במקומות חשובים חלקה הארי מעל הקרקע נוסעת כמו צב...
    סגור
  • 6.
    הרכבתתת
    ש 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם כל הקו האדום היה תת קרקע גם לדתיים לא היה אכפת שהיא תעבוד בשבת אבל דאגו שככה יהיה רק מתל אביב וגם ככה זה סיוט הרעש שהחא עושה לפחות בשבת יש קצת שקט
    סגור
  • 5.
    העיקר האנרכיסטים
    שאול 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    קשרו את עצמם לרכבת עים שלשלאות כדי שהיא תעבוד בשבת מלחתחילה היה ידוע שהרכבת הזו תהיה כישלון מהדהד מהירות הנסיעה שלה איטית ביותר כך גם תוואי הנסיעה שלה אנשים יקחו את המכונית שלהם ויעמדו בפקקים יגיעו יותר מהר ליעדם מרכבת הבלהות הזו
    סגור
  • 4.
    הקו האדום מצוין, אבל רק כששאר הקווים יעבדו תהיה תפוסה
    עמית 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אנחנו משתמשים בקו האדום, לאזור מאוד מסויים בתא. כל השאר באוטובוס או ברכב (תלוי בשעה). ברגע שכל הקווים יעבדו ויהיו קישוריות הציבור יעבור לרקל באופן מלא.
    סגור
  • 3.
    ביום שישי אין תעסוקה ושעות הפעילות קצרות (ל"ת)
    השני בעם 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 2.
    למה לחשוב בכלל על פתיחה בשבת
    Roi 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    12 26
    מה זה מדינה של גויים ?? אתם יהודים תשמחו שיש לכם את יום השבת
    סגור
  • נשמח יותר עם רכבת בשבת (ל"ת)
    עמיקם 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סגור
  • אז תסע ללונדון, יש מבצע על דירה בשכונה איסלמאסטית (ל"ת)
    יהודי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    מזל שלא העלו את המחיר
    משה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    26 2
    בתחילת השנה המחיר של נסיעה אחת ברכבת יעלה לשונה שקלים דבר שיהפוך את הרכבת לפיל לבן שאין הצדקה לקיומו וחבל.
    סגור
  • לא מבין על מה מדובר
    עדי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסעתי מתחת לאדמה היה מפוצץ קו r1, אפס מקום לעמוד
    סגור