רכב
הרכבת הקלה בגוש דן נכשלת: סכום העתק להפעלתה ומספר הנוסעים הנמוך
הרכבת הקלה בגוש דן לא עומדת בציפיות: המדינה מוציאה 21.3 מיליון שקל בחודש להפעלתה, ולמרות הצפי ל-234 אלף נוסעים ביום, ישנם רק כ-80 אלף נוסעים ביום, כאשר המצב בסופי השבוע מחמיר. וגם: כמה יעלה למדינה להפעיל את הרכבת הקלה בשבת?
הרכבת הקלה בגוש דן נפתחה לאחרונה לתנועה אחרי שנים רבות של ציפיות בלתי פוסקות, ונכון לעכשיו עדיין לא מספיק נוסעים בתחבורה הציבורית בגוש דן משתמשים בשירות של הרכבת הקלה, שמופעלת על ידי חברת דנקל.
אז כמה כסף היא עולה למדינה? על פי דיווח היום (שלישי) ב"דה מרקר", הפעלת הרכבת הקלה עולה למדינת ישראל 21.3 מיליון שקל בחודש אחד בלבד. זאת כמובן מבלי שהיא תהיה פתוחה בשבת.
ומה קורה במצב של פתיחת הרכבת הקלה בגוש דן לתנועה בשבת? במקרה כזה, הפעלת הרכבת הקלה תתייקר בצורה משמעותית ותעלה למדינה 5.8 מיליון שקל בחודש אחד בלבד, כך שהפעלתה תטפס ל-27.1 מיליון שקל בחודש-. הסיבה לכך היא דרישה למשאבים משמעותיים הרבה יותר ממה שנדרש בימי חול, כאשר השינויים במערך, כמו גם התחזוקה והתשלום הכפול לעובדים גורמים למחיר הכה גבוה.
על פי הדיווח, ללא קשר לוויכוח על הפעלת התחבורה הציבורית בכלל, והרכבת הקלה בגוש דן בפרט בשבת, ישנה ירידה חדה בכמות המשתמשים ברכבת הקלה בימים שישי ובמוצאי שבת.
עוד ב-
בנוסף לכך, הנתונים מראים כי כגודל הציפייה, כך גם גודל האכזבה: תחילה, הצפי לנוסעים ברכבת הקלה בחודש אחד עמד על 234 אלף נוסעים ביום, אלא שבפועל, רק כ-80 אלף נוסעים ברכבת הקלה ביום. כמו כן, ביום שישי המצב אף קשה יותר, כאשר כ-30 אלף נוסעים בלבד משתמשים בשירות של הרכבת הקלה ביום הזה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(137):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
116.צריך עוד קווים, לרוב האנשים הרכבת לא רלוונטיתגל 08/2024/07הגב לתגובה זו0 0ודורשת מעבר לאוטובוס לאחר מכןסגור
-
115.ובמדינת חלםאא 07/2024/16הגב לתגובה זו0 0מעלים את המחיר ל8 שקלים כדי שמספר הנוסעים יקטן עוד יותר..סגור
-
114.שיורידו את המחיר לשקל לנסיעה לכל כיוון!צחי 07/2024/15הגב לתגובה זו0 0יותר אנשים יגיעו , ובהדרגה.סגור
-
113.רק מטרוחיים 07/2024/15הגב לתגובה זו1 0מי שלוח את הרכבת מהקוממיות לתל אביב, מבין איזו שטות זו. הרכבת נוסעת ברחובות בת ים במהירות איטית מאוד, עוצרת ברמזורים, בתחנות ובפקקים, במקום נסיעה מהירה מתחת לאדמה. בקיצור אנו רפובליקת בננות בחשיבה תחבורתית. לא פלא. עם שרת תחבורה הזויה כמירי רגב, יקח עוד מאה שנים עד שיהיה פה מטרו יעיל. בכל מה שהיא נוגעת, הטיפשות חוגגת.סגור
-
112.סבלנות, לוקח זמן לשנות התנהגות של ציבוראבנר 07/2024/15הגב לתגובה זו1 0רק אחרי השלמת שני הקווים האחרים ושיעבור מספיק זמן שאנשים יפנימו שזה פתרון טוב להתנייע, והשירות יהיה טוב, המספרים יגיעו לציפיות.סגור
- טען עוד
-
111.ההיסט(ו)ריה חוזרתהמהנדס 07/2024/15הגב לתגובה זו0 0אני זוכר שסללו את כביש 5 אמרו המלעיזין שזה בזבוז כספים, שיהיה כביש רפאים מי וסע עליו בכלל. נו היום גם אחרי שהוסיפו לו נתיב חמישי (!) הוא עדיין הכביש הכי פקוק בארץ ( לפחות לפי חדשות 12). ככה זה תמיד - כשלא מתכננים תחבורה לעתיד, מתלוננים שאין תכנון, וכשכן מתכננים לעתיד מתלוננים שזה מיותר ומי משתמש בזה בכלל. מה לעשות, ככה אנחנו, אוהבים להתלונןסגור
-
110.רכבת הקלהאבי 07/2024/15הגב לתגובה זו0 0הרכבת הצלחה אדירה !!!סגור
-
109.ברור, כי מעל הקרקע זה אוטובוסעוזי רון 07/2024/15הגב לתגובה זו0 0רק בקטע מתחת לקרקע הרכבת אפקטיבית. ברוב הקו, שהוא עילי. זה בדיוק אוטובוס אז במה הואילו? הוציאו מיליארדים עלמעוד קו אוטובוס! מימשהחליט על קווים עיליים ולא תחתיים הוא אוויל, וגאם לבכי לדורות על אובדן שטחי כביש יקרים. עכשיו כולנו תקועים בפקקים בגלל היעדר מסלולים!! איזו אווילות הרכבת הזאת.סגור
-
108.רקבת הקללה (ל"ת)משרד התחבורע 07/2024/14הגב לתגובה זו1 0סגור
-
למה? (ל"ת)אני 07/2024/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
107.כל פרויקט של מירי גרבאלי 07/2024/14הגב לתגובה זו1 0נועד לכישלון. למעט פרויקט שיכון המפונים במלונות לאחר 7/10/2023. שקרה במשמרת שלה. נפל של חצורסגור
-
106.אין חניהרותי כהן 07/2024/14הגב לתגובה זו2 0מי שנהנה מהרכבת הקלה,אלה התושבים שגרים מסביבתה.אם אני מגיעה ברכב.אין לי איפה לחנות!סגור
-
105.זה זמן מלחמה ולכן יש פחות תנועה.צריך גם לתת ז ן הרצה שיבטי 07/2024/14הגב לתגובה זו1 1בזמן מלחמה יוצאים פחות..זה מובן.צריך לחכות שדברים יחזרו לנורמלים. גם צריך לתת תקופת הרצה שיתרגלו.סגור
-
ממשלת חורבןטבעון 07/2024/15הגב לתגובה זו0 1שקט בהמה גסה. אתה מאלה שאוהבים שמחרבנים להם על הראש.סגור
-
104.עכברושיםא.ש.ל 07/2024/14הגב לתגובה זו1 0צריך לזכור טוב טוב שהבניה והחפירות לרכבת הקלה יצרה פה בתל אביב בעיה של עכברים ועכברושים נוראית!!!!! העיר מלאה כאן בשכונת הדר יוסף טונות עכברים ועכברושים ומר חולדאי לא עושה עם זה כלוםסגור
-
אלו חולדות לא עכברושים (ל"ת)חולדאי אוהב חולדות 07/2024/14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
103.כדי להגיע לרכבת הקלה צריך רכב (ל"ת)גלמים 07/2024/14הגב לתגובה זו3 0סגור
-
102.שתפסיק לזחול אז ניסע בה (ל"ת)אני 07/2024/14הגב לתגובה זו4 0סגור
-
101.דוחותGh 07/2024/13הגב לתגובה זו0 0לדעתי שיורידו את גיל הענישה לשנה שיתנו דוחות לילדים שמניקים או גמולים שמח שהם נופלים מגיע להם שיתרסקו חבורתסגור
-
100.צריך בתור התחלה לפתוח את הרכבת 24/6 (ל"ת)מייקי 07/2024/13הגב לתגובה זו2 0סגור
-
99.אל תהיו מפגריםא 07/2024/13הגב לתגובה זו0 0הקו האדום הוא רק חלק מהרשת רכבת קלה + מטרו הם צורך חיוני בגוש דןסגור
-
98.כשזה יעבוד בשבת אז זה יתחיל לרוץ. עד אז גורנישטיש רכב. למה לי את זה 07/2024/13הגב לתגובה זו3 3כל עוד אני חייב להחזיק רכב אני נוסע בו. כשיפתחו בשבת אמכור הרכב ואסע רק ברכבת הקלהסגור
-
97.שיתחילו לעשות מס גודש ואגרה בתל אביבאיציק 07/2024/13הגב לתגובה זו1 2כולם יצטרכו לנסוע ברכבת צריך לחנך את הציבור לנסוע ברכבות כמו באירופה קשה לשנות הרגלים אבל נראה שהנוער לומד לנסוע ברכבתסגור
-
96.לא נוח לרדת לתת קרקע (ל"ת)קלה זה לא מטרו 07/2024/13הגב לתגובה זו2 0סגור
-
95.כי לא מפותח מספיקא.א 07/2024/13הגב לתגובה זו3 0כשתתפתח הרכבת יהיו תחנות צולבות שאפשר יהיה לעבור לרכבת בכיוון אחר, אז יותר אנשים יסעו בה.סגור
-
94.הרכבת זה הדבר הכי טוב שקרה פה במדינהדניאל שביט 07/2024/12הגב לתגובה זו3 1הרכבת הקלה זה הדבר הכי טוב שקרה פה במדינה אז מספיק כבר להחזיר את זה כשילון , כישלון הם אותם אנשים שממשיכים להיות תקועים בפקקים ולבזבז על כסף וזמן בדרכים.סגור
-
93.טוב יותר עלוב מיזה לא יכול להיותויקו 07/2024/12הגב לתגובה זו10 2זו רכבת כבדה ולא קלה השקיעו מיליארדים על זה ובסוף הרכבת עוצרת ברמזורים כמו רכב ונסיעה לבת ים אורכת כמו נסיעה לאילת מדינה קטנה ועלובה שמרוב,שעושקים תקופה הציבורית לא נשאר כבר כלום . פשוט חלםסגור
-
92.שם כישלון, הצלחה אדירה (ל"ת)ליאור 07/2024/12הגב לתגובה זו5 2סגור
-
91.מיקום תחנות הזויהרואה את הנולד 07/2024/11הגב לתגובה זו6 2תחנות רחוקות ממרכזי צריכה מקניונים בתי חולים תחנה מרכזית הזוי תקועות. באף מקוםסגור
-
מה הזוי במיקום תחנות? שזה לא מתחת לבניין שלך? (ל"ת)דניאל שביט 07/2024/12הגב לתגובה זו2 1סגור
-
עזריאלי זה לא קניוןליאור 07/2024/12הגב לתגובה זו1 1הרכבת מצוינת, עם הזמן מספר הנוסעים יעלהסגור
-
90.בירושלים היא עובדת מצויין למרות שיש רק קו 1שני 07/2024/11הגב לתגובה זו5 0ועוד מעט תגיעה גם לבית חולים עין כרם. מה שטוב יש לה עדיפות ברמזורים, נוסעת במהירות נורמלית, נמצאת בציר ראשי מהר הרצל מרכז העיר יפו, השוק, גבעת התחמושת שקרוב גם לאוניברסיטה הר הצופים (שבונים שם קו רכבת נוספת) ועד לשכונת הפיסגה שבקרוב תמשיך עד לנווה יעקב. מה שעוד טוב שהתחנה של הרכבת הקלה עוצרת בין תחנה מרכזית לתחנת הרכבת ישראל ככה שלא צריך לחשוב על רכב פרטי. כמו כן מהשכונות הקרובות לרכבת יש עדיפות לאוטובוסים מהירים עד להר הרצל כתחנה הראשית ותחנה לאוטובוסים לשאר השכונות שלא מגיעה הרכבת. תכנון נכון וחיזוק אזור מרכזי יביאו להצלחה גם בקו נוסע.סגור
-
89.מחירים רבותי, מחירים.מגיבה 07/2024/11הגב לתגובה זו1 1כשהשרה לענייני יהלומים מעלה את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, מה הפלא שאין נוסעים? ברגע שהמחיר יחזור לשפיות הציבור יתחיל להשתמש. ובלי איפה ואיפה בין סוגי הנוסעים.סגור
-
המחיר זול בהרבה מהעולם (ל"ת)ליאור 07/2024/12הגב לתגובה זו3 3סגור
-
88.די לקשקש הליברטריאנישון 07/2024/11הגב לתגובה זו9 1תחבורה ציבורית בהגדרה לא צריכה להיות רווחית. זה מאוד נחמד אם כן, אבל זה לא תבחין קובע. העיקר בתחבורה ציבורית הוא השירות שהאוכלוסייה מקבלת. חוץ מזה, יש עוד קווי רכבת קלה ומטרו, כשהכל יושלם ותהיה רשת ענקית יותר אנשים יעזבו את הרכב.סגור
-
87.חשבון פשוטנו באמת 07/2024/11הגב לתגובה זו6 0ברור שביום שישי יש פחות נוסעים - הרכבת פועלת פחות שעות לפחות נוסעים לעבודה ובאופן כללי יש פחות תחבורה בימי שישי. לגבי סוף השבוע - מקובל בעולם שהתדירטת נמוכה יותר ואז גם העלות נמוכה יותר.סגור
-
86.הרכבת נוסעת ממש לאט ויש בה מלא תקלות חלק מהנסיעות נעצרת (ל"ת)חיה 07/2024/11הגב לתגובה זו6 0סגור
-
הרכבת לא נעצרת ואין תקלותגלעד 07/2024/13הגב לתגובה זו0 2למה סתם לקשקש שטויותסגור
-
85.זה בגלל שאין את כל הקוים עדייןויק 07/2024/10הגב לתגובה זו6 1הרכבת כרגע מאפשרת להגיע למעט מאד נקודות. ברגע שישלימו את שאר הקוים זה יעלה את מספר הנוסעים משמעותיתסגור
-
84.תת קרקעיזרב 07/2024/10הגב לתגובה זו3 0רק לעלות ולרדת לוקח 10 דקותסגור
-
83.אחלה רכבת אבל אין חנייה בקריית אריהרז 07/2024/10הגב לתגובה זו0 0נעסיתי מספר פעמים הגעתי ב 08:30 לתחנה לא מצאתי חנייה בקרבת התחנה והתייאשתי ונסעתי עם הרכב.סגור
-
אין לניהרותי 07/2024/14הגב לתגובה זו0 0גפ בפתח תקוה,אין חניהסגור
-
82.הרכבת מצויינתאינה 07/2024/10הגב לתגובה זו8 1לפחות בחלק מפ"ת לת"א, מהירה מאוד, באה כל כמה דקות ומביאה לקצה שני של ת"א תוך 25 דקות. חבל רק שהיא מסיימת כבר ב 23 ככה שמי שרוצה לבלות בלילה לא יכול להשתמש בה. גם חבל שהיא לא פועלת בשבת, ובשישי מסיימת מוקדם מידי ומתחילה מאוחר מידי במוצ"ש. אנשים עושים חישובים ולא משתמשים בה בגלל זה. וחבלסגור
-
81.הבעיה היא שאין רשת תחבורה (ל"ת)ארי 07/2024/10הגב לתגובה זו2 1סגור
-
80.רכבת איטית! עדיף ללכת ברגל. (ל"ת)אבי 07/2024/10הגב לתגובה זו8 1סגור
-
79.בואו נעשה פיתולים וניסע לאט בטח אנשים ירצו ליסועיוני 07/2024/10הגב לתגובה זו6 0תכנון לקוי!!! רכבת צריכה לסיוע מהר כמו באירופה, רכבת לא צריכה לעשות סיבוב 180 מעלות באליפלט ביפו או בתחנות בבת ים. למה לא עשו אותה קו אחד??? קו אחד בלי פיתולים בבת ים. תחנה אחת בשדרות ירושלים ביפו. למה העבירו אותה פיתול בכל בת ים ויפו? למה מפתח תקווה נוסעת ישר לתל אביב פחות תחנות יותר מהר בלי פניות.. מבת ים זה עינוי.סגור
-
יש פוטנציאלרמי 07/2024/10הגב לתגובה זו0 0בתור אחד שנוסע ברכבת הקלה, הנסיעה נעימה ורגועה יותר מאשר באוטובוס, הבעיה העיקרית בעיניי שהנסיעה איטית, אבל בהשוואה לרכב לוקח לרכבת מיוספטל ועדאבא הלל 40 דק ולא משנה השעה, אבל כשאת לא גר ליד המסלול וצריך אוטובוס בכדי להגיע לרכבת המצב מתחיל להתארך. מאמין ככל שיפתחו עוד קווים המצב יילך וישתפרסגור
-
78.הרכבת איטית! יותר מידי תחנות ביפו ובת ים ופיתולים מעכב (ל"ת)יוני 07/2024/10הגב לתגובה זו4 0סגור
-
77.כתבה לא מאוזנת בעלילאריק 07/2024/10הגב לתגובה זו4 0א. מוקדם מדי לדעת אם זה נכשל ב. דובר שהרכבת תתחיל מפתח תקוה על ציר זבוטינסקי פת' ובב' ור'ג בואכה תל אביב ומשם לבת ים וזמן הנסיעה 20 דקות ולצערינו זה עדיין לא קורה', ג. לא חשבו על נסיעה חלקה ללא עצירות ברמזורים אדומים שמעקבים את הרכבת בצורה משמעותית .... ד. ברגע שיפסיקו לחשוב על לחלל את השבת יהיה ברכה גם לרכבת אם ישפרו כמובן את שאר הפרמטרים .סגור
-
76.הסיבה: תכנון לקוידן דן 07/2024/10הגב לתגובה זו12 0אין קישור טוב בין אמצעי תחבורה שונים. חלק גדול מהתחנות מרוחק 200-300 מ' (ואפילו יותר) מתחנות אוטובוס זה נשמע מעט אבל בקיץ ללכת כמה בשמש זה להגיע רטוב. ובחורף - גם מגיעים רטובים כמובן. אם אני צריך לקחת אוטובוס ואז רכבת, אני מעדיף אפילו מסלול של 2 אוטובוסים. עוד סיבה קשורה לזה: כניסה לתחנה תת קרקעית אין צל ואין הגנה מדמש וגשם רק סככה עלובה מברזל. בדיחה. ועוד חוסר מחשבה: בהרבה תחנות אסור לחנות קורקינטים שיתופיים בסמוך לתחנה - שוב אותה בעיה... ודבר אחרון - קצת יותר עצים מסביב יכולים להועיל. למה לעשות מדרכות רחבות ללא עצים מי מתכנן את העיר? מהנדסים עם מכוניות ממוזגות? אין להם מושג מה הולך רגל מרגיש.... עם כל ההליכה ברגלוהאיטיות של הרכבת מעל הקרקע זה לא חוסך שום זמן לעומת אוטובוס. מדינת חלם.סגור
-
75.מראש כל הבלאגן היה מיותר (ל"ת)קיפי 07/2024/10הגב לתגובה זו2 1סגור
-
74.הרכבתאלי 07/2024/10הגב לתגובה זו1 2אין לזה כרגע שום משמעות,לוקח זמן עד שאנשים מתרגלים..גם הקניונים לא הצליחו בהתחלה..סגור
-
73.פרה חולבתסעו ברכב 07/2024/10הגב לתגובה זו2 1הרי לשם מכוון המחוקקסגור
-
72.רכבת הכי איטית שיששירי 07/2024/10הגב לתגובה זו14 0הרכבת איטית ברמות שאנשים מעדיפים אוטובוסים. בנוסף הכרוז שובר את המוח. כל הנסיעה בלי הפסקה בשלוש שפות בלי הפסקה בכלל. אין שקט בכלל הנסיעה מלחיצה ולא נוחה. וואו תכרזו אבל תעשו קצת הפסקה.סגור
-
71.מי יסע ברכבת שברגל מגעים יותר מהר?ניסים 07/2024/10הגב לתגובה זו9 0הרכבת מעל לאדמה זוחלת לא נוסעת. בתים ת״א לקח לה כ 50 דק׳, נראה לכם הגיוני?סגור
-
אל תכתוב דברים סתםנוסע חדש 07/2024/14הגב לתגובה זו1 1מפתח תקווה לתל אביב אני מגיע תוך 25 דק הכי מהר שיש בכל צורה הייתי נוסע עם רכב שנתיים רצוף לתל אביב זה משנה חיים. אל תכתוב סתם אם לא התנסית שימשיכו לעמוד שעה בפקק לתל אביב כתבה לא מאוזנת בכללסגור
-
70.45 דקות תל אביב-בת יםעיריתקה 07/2024/10הגב לתגובה זו15 0לא תודה.סגור
-
69.בתור אחד שסובל מהבנייה ולא משתשמשמוני 07/2024/10הגב לתגובה זו6 0חייבים להודות שברגע שתהיה רשת קווים המשמעות שלה תעלה. כרגע היא כמו קו אוטובוססגור
-
68.נוסעת כל יוםלא יודעת 07/2024/10הגב לתגובה זו5 2אני נוסעת כל יום ברכבת והיא מלאה תמיד אחר הצהריים הרבה גם בעמידה, אז מה הכוונה למספר נמוך של נוסעים ?סגור
-
בשאר השעות היאדן דן 07/2024/10הגב לתגובה זו3 0ריקה וחוצמזה עלית כאן על בעיה... איפה היו מכניסים עוד כפול נוסעים?? אי אפשר להוסיף קרונות כי התחנות לא יכילו אורך כזה של רכבת...סגור
-
67.רכבת תקלהדותן 07/2024/10הגב לתגובה זו5 0ועוד לחשוב שהשקיעו בדבר הזה 18 מיליארד שקלסגור
-
66.ממש הפתעהניהול כושל של המדינה 07/2024/10הגב לתגובה זו6 0אם היו מתכננים בצורה יותר חכמה וגישה נוחה לרכבת אז היו יותר משתמשים, אני יכול לומר על עצמי שאם הייתי יכול להגיע איתה לעבודה לא הייתי מזיז את האוטו או האופניים, אבל כבר התרגלנו שהכל, אבל הכל במדינה מתנהל בצורה חובבנית, אז אני לא מבין מה ההפתעה הגדולהסגור
-
ככה זה רפובליקת בננות. לא הקשיבו לאזרחים. (ל"ת)מציאות 07/2024/11הגב לתגובה זו2 0סגור
-
איטית ורועשתאיל 07/2024/10הגב לתגובה זו2 0הרכבת איטית,עוצרת המון וכשנוסעת רועשת מאודסגור
-
65.הרכבת מצוינת , עכשיו להפעיל בשבתאבי 07/2024/10הגב לתגובה זו4 3נוסע מפתח תקווה לתל אביב בכיף. חבל רק שלא פועלת בשבת ושהנסיעה האחרונה בכל יום קצת מוקדמת מדיסגור
-
64.יקח זמן עד שהכל ירושתנעה 07/2024/10הגב לתגובה זו1 0כרגע מספר הנוסעים מוגבל רק למי שצריך את התוואי שלה. בהמשך יהיה נוח גם לאחרים להגיע.סגור
-
63.בגלל שאתם סוגרים בשבת יא טמבליםחחחח 07/2024/10הגב לתגובה זו6 1מה חשבתם מישו ישתמש ברכבת התקלה שהיא עובדת כל כך גרןע בשישישבת? מדינת דת עלובהסגור
-
נכון מאוד (ל"ת)דן דן 07/2024/10הגב לתגובה זו1 0סגור
-
62.הרכבת מדהימהאסף 07/2024/10הגב לתגובה זו5 1התוצאה, מעולה. ברור שלא טובה לכולם. כשיהיו עוד קווים, עוד אנשים יכנסו לשירות. מרגיש חו"לסגור
-
61.רכבת שעוצרת ברמזור...חחחחחחישראלי 07/2024/10הגב לתגובה זו12 0מה הקטע לנסוע ברכבת שעוצרת ברמזור אדום של רכבים חחחחחח. נראה לי זו הרכבת היחידה בעולם שעוצרת באור אדום של רכבים. רכבת קלה צריכה להיות מלך על הכביש, מגיעה לצומת וכולם עוצרים ונותנים לה לעבור, לא שהרכבת תעצור ותיתן לרכבים לעבורסגור
-
60.חשמלינו ו... 07/2024/10הגב לתגובה זו2 0כולם על כלים חשמליים הרי תחבורה ציבורית לצעירים אבל רוב הצעירים על כלים חשמליים ולא בהכרח משתמשים ברכבתסגור
-
59.שישי זה הלוך וחזור עד 1430סופש 07/2024/10הגב לתגובה זו9 0אנשים לא יכולים להסתמך על רכבת בשישי אם אין להם דרך חזרה. דיי לכפיה הדתיתסגור
-
58.חשוב להבין שהיחס לרווח נוראי!יהודה 07/2024/10הגב לתגובה זו3 0חשוב להבין שמול הוצאות של 21 מיליון שקלים על פי חישוב יש רווח של רק 14,190,000 שקלים! כל זה בהנחה שחצי מהנוסעים משלמים על הכרטיס היקר יותר! יש פה חיסרון של 7 מיליון שקל כל חודש!סגור
-
57.גישה לא נוחה. מהירות איטית ועודאילן 07/2024/10הגב לתגובה זו6 01. הגישה לרכבת לא נוחה ולא טבעית 2. מהירוח איטית יחוסר תאום עם רמזורים 3. אין קווי אוטובוס המזינים אותה ישירות וצריך לנסוע ברכב אליה )נסיעה באוטובוס לרכבת כ40 דק..( 4. אין מספיק מקומות ישיבה בקיצור - יש כ"כ הרבה מה ללמוד מירושלים ולא למדוסגור
-
56.למחשבהע 07/2024/10הגב לתגובה זו0 0בתור אזרח שנוסע כל יום הלוך חזור ברכבת האם נבדק כמה נוסעים עולים ללא תשלום במיוחד בתחנות העליות.סגור
-
55.שכל נסיעה מבת-ים לת״א נמשכת כמו טיול שנתי האנשים מצביעיששי 07/2024/10הגב לתגובה זו14 0מה שהזוי זה שבונים עוד מספר קווים עיליים באותה מתכונתסגור
-
54.קצת זמן והיא תתמלאהברבור הירוק 07/2024/10הגב לתגובה זו1 1כמו כביש 6 לוקח קצת זמןסגור
-
53.אפילו עמדת טעינה לנייד אין . איטית ובאמצע שום מקום. (ל"ת)רכבת ת-קלה 07/2024/09הגב לתגובה זו2 0סגור
-
52.דווקא הרכבת מצויינתחח 07/2024/09הגב לתגובה זו2 0אני נוסעת בה מידי פעם היא מצויינת לטעמיסגור
-
51.לא רלוונטיתאמא לילדים 07/2024/09הגב לתגובה זו1 0כי אני גרה במזרח תל אביב וכמעט לא עוברת את הצד השני של הירקון... ואם כן זה גם לא רלוונטי בשבילי.סגור
-
50.אני משתמש ברכבת פעמיים בשבועיחזקאל 07/2024/09הגב לתגובה זו3 1הלוך וחזור מפתח תקווה לר"ג ואני נוסע רנדומלית לא בזמנים קבועים ואיכשהו תמיד אבל תמיד הרכבת מלאה עד אפס מקום.סגור
-
49.הרכבת הקלהזהבה 07/2024/09הגב לתגובה זו6 2עשיתם תחנות לא בתוך שכונות אלא על כביש ראשי תחשבו על הטמטום הזהסגור
-
48.בצדקhana 07/2024/09הגב לתגובה זו6 2יש כל כך הרבה דברים לא מוצדקים. נגישות לקויה מאוד, המושבים עצמם, הרעש האיום בתוך הקרונות, אם כל הרצון טוב, הרכבת הזו היא סוג של עונש למי שמתנייד רק בתחבורהסגור
-
47.רעיוןרפי 07/2024/09הגב לתגובה זו8 1ראשית אני משתמש ברכבת ונהנה. רעיון להכנסה נוספת, בתחנות התחתית כל הקירות חשופים. אפשר לשים שלטי פרסום שיכניסו עוד הכנסה לרכבת. בנוסף, זיכיון לעגלות קפה ומאפה בתחנות התחתית, עוד הכנסה.סגור
-
46.עוד סיבות למיעוט הנוסעים:יובל שי 07/2024/09הגב לתגובה זו9 01. הגישה לא נוחה, הרבה בזבוז זמן בבדיקות ''ביטחוניות'' - שבתקופת הקורונה נעלמו. 2. ישנה אבטלה גבוהה, אין הרבה נוסעים בדרך לעבודה בתל אביב ובפתח תקווה. 3. פקחים שמעליבים נוסעים. 4. חוסר דיוק בזמנים ותקלות, בנוסף לאיטיות על פני הקרקע בבת יםסגור
-
45.רכבת לא נגישה ואיטית ותחנות לא רלוונטיותשולמית 07/2024/09הגב לתגובה זו13 0בתחנות שהן מתחת לפני הקרקע היא נוסעת מאוד מהר אבל התחנות לא נגישות וצריך בתחנה ללכת הרבה. בתחנות שהן ברחוב כמו יפו ובת ים היא מאוד איטית למרות שהיא נגישה בעיה נוספת המרחק בין תחנה לתחנה זה פי שנים מהמרחק בין תחנות האוטובוסיםסגור
-
רכבת קלהגלעד לוי 07/2024/09הגב לתגובה זו1 0היא מצוינת אבל טובה לצעירים חיילים והייטק למבוגרים קשה ללכת במינהרותולא עוצרת ליד היעד לעומת אוטובוס יום טובסגור
-
44.זו דווקא הצלחהאבי 07/2024/09הגב לתגובה זו1 5זה פרקטי מאוד. סוף סוף בנו משהו פרקטי. צריך לשמוח, לא לבכות. לא להסתכל על הכל דרך החור הקטן של הגרוש.סגור
-
43.קו אחדיורי 07/2024/09הגב לתגובה זו3 2הקו האדום אינו רלוונטי לרוב תושבי העיר.המצב ישתנה כאשר יופעלו שני קווים נוספים ובמקביל תהיינה הגבלות נוספות על רכבים פרטיים בתוך העירסגור
-
42.עוד יתרון לאוטובוסנוסע 07/2024/09הגב לתגובה זו3 0עוד יתרון משמעותי לאוטובוס בנתצ ובמנהרת נתצ זה העלות הנמוכה מאוד שלו ביחס לרכבת. זה מצטרף להרבה יתרונות אחרים כמו עלות ההקמה הנמוכה, מהירות ההקמה, שילוב מספר קווים באותו מסלול, אפשרות להתמודד עם מכשולים בכביש ועודסגור
-
41.חמוצים - שום דבר לא טוב להםאבי 07/2024/09הגב לתגובה זו4 5לכו תמלאו צנצנת חדשה. הרכבת הקלה מדהימה.סגור
-
40.הרכבת נוסעת על 20 ק"מאורלי 07/2024/09הגב לתגובה זו7 0נוסעת מאוד לאט. בגלל זה לא עולים עליה מעדיפים את הרכבת ישראל יותר מהירהסגור
-
39.תכנון גרוע בבת ים. נוסעת בזחילההיא לא מועילה 07/2024/09הגב לתגובה זו21 0זמני ההגעה מבת ים לתל אביב לא השתפרו. לוקח לי אותו זמן להגיע. זנחתם את התושבים להתמודד עם נסיעה איטית מעל הקרקע והשקעתם רק בתל אביב-פתח תקווה. חשבתם מצאתם פראיירים. בת ים נמצאת 15 דקות מתל אביב וכל נסיעה לוקחת שעה.סגור
-
38.נוסעת מעל הקרקע בכמו צב..אפשר ללכת בנחת ולהשיג אותה (ל"ת)יוסי 07/2024/09הגב לתגובה זו17 0סגור
-
37.למה לעזור לנו , אנחנו בסוף משלמים ( האזרח הקטן)תושב ראש העין 07/2024/09הגב לתגובה זו2 0כל עוד יש רק קו אחד זה הגיוני שלא יחסו את החובות ואם תיהיה פעילות בסופ״ש הכותב של הכתבה הזו לא היה מתחיל לכתוב בקיצור שמביאים טענות על חצי עבודה (יש קווים שפתחו, והרכבת לא נגישה לשעות קיצון כלומר שישי שבת חגים פניות של אנשים חילווניים שגרים בתל אביב) העיקר שנמשיך לשלם מיסים על רכבים פרטייםסגור
-
36.רכבת כל כך איטיתדבורה 07/2024/09הגב לתגובה זו14 0איטית באופן בלתי נסבל.לא ניתן לסמוך עליה בכל פעם עיכוב ותקלות. תחנת רכבת קלה רחוקה מאוד מרכבת ארלוזורוב.יש לחצות בחום מרחק רב עד הגעה לרכבת.סגור
-
35.קצת יותר מחצי מליון גרים בתל אביב, בת ים, בב ופתח תקוה.הבנת הנקרע 07/2024/09הגב לתגובה זו3 0הממשלה חשבה שמחציתם יסעו בקו היחיד המסכן הזה כל יום?סגור
-
34.אבל רק הקו האדום פועל. הוא טוב לאזור מסוייםשואןףל 07/2024/09הגב לתגובה זו4 1אני משתמש בו הרבה אבל לשאר תל אביב צריך עדיין רכב נשמע שמי שמפיץ את הכתבה מנסה להכשיל את הפרוייקט עוד לפני שהתחיל.סגור
-
33.הקו האדוםירון 07/2024/09הגב לתגובה זו2 2לאורך הקו האדום יש המון בתים ישנים שאמורים לעבור התחדשות עירונית וכתוצאה מכל להגדיל את כמות הדירות, הדיירים והמשתמשים. כמובן שצריך לעודד פיתוח עסקי לאורך התוואי על מנת שהמקום יתעוררסגור
-
32.כשתכננו את הרכבת שכחו לבדוק באיזו מהירות היא תיסע.... (ל"ת)רונן 07/2024/09הגב לתגובה זו10 0סגור
-
31.הרכבת כל כך איטיתדרור 07/2024/09הגב לתגובה זו16 0כל זמן שהרכבת למעלה היא כל כך איטית. לא מחוברת לרכבת הכבדה. אין טעם לנסוע באסגור
-
30.כל הקווים צריכים לפעולניב 07/2024/09הגב לתגובה זו5 0זאת לא חכמה להסתכל ככה. כשכל הקווים יפעלו, אז אפשר חהייה להעריך. אני רוצה לסוע מראשון לרמת השרון. אין לי קו אפשרות . מראשון לרחובות, אין לי אפשרות. אז זו לא חוכמה לבדוק ככה.ףסגור
-
29.חלםחנית 07/2024/09הגב לתגובה זו5 3אם רק היתה פועלת בסופי שבוע ....סגור
-
28.קודם מריצים פיילוטהקו הכתום 07/2024/09הגב לתגובה זו5 2ומפעילים את הרכבת 24/7 במשך חצי שנה. אח"כ מגיעים למסקנות. לא לפני.סגור
-
27.בירושלים הרכבת הקלה דווקא מצליחהדוד 07/2024/09הגב לתגובה זו10 0אני מסיק מכך שבגוש דן יש יותר מדי קווי אוטובוסים שחופפים עם הרכבת בעוד שבירושלים יש לרכבת בלעדיות במדרחוב יפו!סגור
-
היא מצליחה כי היא נוסעת במהירות נורמלית (ל"ת)צבי 07/2024/11הגב לתגובה זו1 0סגור
-
26.חחים 07/2024/09הגב לתגובה זו0 0בשנת 190היה רכבת קלה שנעה טוב ויעילה בעלות מצחיקהסגור
-
25.רגעישי 07/2024/09הגב לתגובה זו7 0כדי להחליט שהיא נכשלת, צריך קודם להסביר איך הגיעו למספר הפנטסטי 243,000 ביום. אחרי זה לשכלל את השפעת המלחמה והעבודה מהבית. לבסוף להפסיק לצאת בכותרות מביכותסגור
-
24.הכתובת היתה על הקירהוגו2020 07/2024/09הגב לתגובה זו14 0ברור שרכבת שנוסעת ב 30 קמש לא נותנת פיתרון. כישלון מהדהד של כל שרי תחבורה ב 15 שנה האחרונים.. צריך בישראל רכבת תחתיות גם כפתרון בטחוני וגם כפתרון הסעת המונים מהירה. חבל שלא חשבו על זה לפני 15 שנה..סגור
-
23.ממשלת הזדוןיוני 07/2024/09הגב לתגובה זו5 1הסדר העולמי החדש שהממשלה הארורה הזאת מנסה לקיים היא לא תצליח ורק תיכשל מבזבזים מליונים וסוחטים מיסים במקום לעזור לעניים רשעים ארוריםסגור
-
22.רכבת כבדה, נוסעת לאט, רובה מעל הקרקע, מחיר הזוי.שגב 07/2024/09הגב לתגובה זו26 0מאוד פשוט, נכשלתם בענק. איזה צפי ואיזו מציאות. בכי לדורות. השקעה של מיליארדי שקלים, ירדה לטימיון. כאשר נהייה כמו פריז, לונדון, רכבת מתחת לפני הקרקע, נדברסגור
-
חמישה וחצי שקלים לשעה וחצי זה מחיר הזוי? (ל"ת)שואל 07/2024/09הגב לתגובה זו4 1סגור
-
רכבת קלהמ 07/2024/12הגב לתגובה זו1 0מה1/7 מחיר נסיעה 8 ש"ח, נסיעה נוחה ונעימה, אך איטיתסגור
-
21.כל דבר שעושה הממשלה מתברר עם תכנון לקוי (ל"ת)מור 07/2024/09הגב לתגובה זו14 0סגור
-
20.חולדאי לא כלכליאהרון חליוה 07/2024/09הגב לתגובה זו7 9מה שמניע אותו זה רעיונות לא כלכליים. תפילה בהפרדה של מוסלמים בלבד, ואיסור על יהודים, זה לא כלכלי. תחבורה בשבת, זה לא כלכלי. לאכול כלבים, זה לא כלכלי. המספרים מדברים, חולדאי לא כלכלי. סתם מבזבז את החמצן שהוא נושם.סגור
-
19.חייבים להפעיל בשבת ובחגיםאקילה 07/2024/09הגב לתגובה זו8 6ברור שזה סיפור על ההפסדים בשבת כי לשרת התחבורה אין עניין להפעיל אותה בשבת. כמובן, הרי יש הסכמים קואליציוניים וסטטוס קוו .... הפעלה בשבת תאפשר למשפחות חסרות אמצעים לטייל, לבקר חברים... אחרת הן בהסגר... ב. עד שלא שכל רשת הרכבות לא תעבוד, או עד שלא תהיה תחבורה ציבורית נוחה מתחנות הרק"ל, ברור שלא הרבה משתמשים בה!סגור
-
18.העיקר בונים עודOn 07/2024/09הגב לתגובה זו6 12 קווים...מדינה של חכמי חלםסגור
-
17.כשהמתכננים נוסעים ברכבים ולא מנסים תחב״צרונית 07/2024/09הגב לתגובה זו12 0הרכבות בחו״ל יוצאות מתוך השכונות. לא צריך מליון אמצעי תחבורה. אני נוסעת ברכבת הקלה אבל צריכה לנסוע עם הרכב לאחת התחנות לחפש שעה חניה כי כולם מחפשים אין חניונים של חנה וסע. הרכבת עוצרת ברמזור - למה???? מה הבעיה קדימות אוטומטית לרכבת. ולהגביר מהירות. דבר נוסף, למה למען ה׳ תחנת ארלוזורוב רחוקה מהתחנה של הרכבת הכבדה. למה לא לחבר את התחנות? למה צריך לרדת וללכת ברגל לתחנה אחרת. חלם עלו לארץ והתיישנו במשרד התחבורה.סגור
-
16.התחנות לא נגישותאבי 07/2024/09הגב לתגובה זו9 1להיכנס או לצאת לתחנה לוקח רבע שעה לפחותסגור
-
15....קק 07/2024/09הגב לתגובה זו6 0חחחחח ברווורררר תמשיכו לייקר את הנסיעה חחח מדינה מטומטמת :) בנוסף... היא כל כך איטית שברגל יותר מהר קל ללכת, המצאה מיותרת ודפוקה ביותר!סגור
-
14.מגיע להםמוטי 07/2024/09הגב לתגובה זו4 7לא נעלה על רכבת שלא נוסעת בשבתסגור
-
13.צריך לבצע התאמותאאא 07/2024/09הגב לתגובה זו0 0יש חולשות מסוימות אבל הרכבת דבר מבורך .שיעשו קווי שאטל מראשון .חולון ושכונות במרחק קמ עד 2 מהתחנות .כבר מס הנוסעים עולה משמעותיסגור
-
12.לא יכול להיות יותר שקוף מזהשקוף 07/2024/09הגב לתגובה זו6 0העיקר 8 שנים טרללו את הכבישים והרסו את תל אביב בשביל הצ'יקמוק הזה. תחנות רחוקות ולא נוחות ואיטיות מרגיזה. מה חשבתם?סגור
-
11.רק רכבות תחתיות שעוברות במרכז העריםגימל 07/2024/09הגב לתגובה זו5 0זה הפתרון. הקו הסגול יעשה יותר נזק מתועלת.סגור
-
10.רכבת עקלקלהיוסי 07/2024/09הגב לתגובה זו6 2כל הרכבת הקלה נולדה בחטא. תלמדו מחיפה . ים של אוטובוסים מפרקיים . ולא חפירות איסנסופיות הוצאת הנשמה לעסקים ולתושבים במסלולים של החפירות .סגור
-
9.הקו האדום הוא רק חלק ממה שצריךמיכאל 07/2024/09הגב לתגובה זו5 0כרגע ההוצאה הענקית לא מצדיקה את עצמה למרות שהרכבת עושה את העבודה יותר טוב מהאוטובוסים בציר הזה,הרמזורים בז'בוטינסקי והחלוקה של הכביש גורמים לפקקים אדירים והנסיעה בשעות העומס באוטובוס לוקחת שעה וחצי כדי לעבור מפתח תקווה עד עזריאלי,ברכבת הרבה יותר מהר אבל באיזור מאוד מאוד מוגבל. מי שבא מאיזור מרוחק יותר בגוש דן מעדיף כבר קישוריות באוטובוסים ולא לעבור מהאוטובוס לרכבת שוב לאוטובוס.סגור
-
8.בטח שלא משתמשים, כי היא גרועה!השתמשתי ברקבת תקלה 07/2024/09הגב לתגובה זו5 1מבזבזת עשרים דקות בפתח תקווה. כל שבוע מושבתת לפחות פעם אחת. אי אפשר לסמוך עליה. היא רלוונטית רק כשמגיעים איכשהו לאזור הכניסה לפתח תקווה בתחבורה אחרת ואז עולים עליהם בתקווה שתעבוד ואפילו אולי גם בחזור. אכזבה. המחיר עוד בכלל לא מתחיל להיות הבעיה.סגור
-
7.תכננו בשנות ה 60 ובנו בשנות ה 2000שמעיה 07/2024/09הגב לתגובה זו13 0תכנון לקוי לא עוברת במקומות חשובים חלקה הארי מעל הקרקע נוסעת כמו צב...סגור
-
6.הרכבתתתש 07/2024/09הגב לתגובה זו1 1אם כל הקו האדום היה תת קרקע גם לדתיים לא היה אכפת שהיא תעבוד בשבת אבל דאגו שככה יהיה רק מתל אביב וגם ככה זה סיוט הרעש שהחא עושה לפחות בשבת יש קצת שקטסגור
-
5.העיקר האנרכיסטיםשאול 07/2024/09הגב לתגובה זו2 3קשרו את עצמם לרכבת עים שלשלאות כדי שהיא תעבוד בשבת מלחתחילה היה ידוע שהרכבת הזו תהיה כישלון מהדהד מהירות הנסיעה שלה איטית ביותר כך גם תוואי הנסיעה שלה אנשים יקחו את המכונית שלהם ויעמדו בפקקים יגיעו יותר מהר ליעדם מרכבת הבלהות הזוסגור
-
4.הקו האדום מצוין, אבל רק כששאר הקווים יעבדו תהיה תפוסהעמית 07/2024/09הגב לתגובה זו12 2אנחנו משתמשים בקו האדום, לאזור מאוד מסויים בתא. כל השאר באוטובוס או ברכב (תלוי בשעה). ברגע שכל הקווים יעבדו ויהיו קישוריות הציבור יעבור לרקל באופן מלא.סגור
-
3.ביום שישי אין תעסוקה ושעות הפעילות קצרות (ל"ת)השני בעם 07/2024/09הגב לתגובה זו12 1סגור
-
2.למה לחשוב בכלל על פתיחה בשבתRoi 07/2024/09הגב לתגובה זו12 26מה זה מדינה של גויים ?? אתם יהודים תשמחו שיש לכם את יום השבתסגור
-
נשמח יותר עם רכבת בשבת (ל"ת)עמיקם 07/2024/09הגב לתגובה זו8 8סגור
-
אז תסע ללונדון, יש מבצע על דירה בשכונה איסלמאסטית (ל"ת)יהודי 07/2024/09הגב לתגובה זו4 3סגור
-
1.מזל שלא העלו את המחירמשה 07/2024/09הגב לתגובה זו26 2בתחילת השנה המחיר של נסיעה אחת ברכבת יעלה לשונה שקלים דבר שיהפוך את הרכבת לפיל לבן שאין הצדקה לקיומו וחבל.סגור
-
לא מבין על מה מדוברעדי 07/2024/12הגב לתגובה זו0 0נסעתי מתחת לאדמה היה מפוצץ קו r1, אפס מקום לעמודסגור