רכב

סוף לחניון בחינם בירושלים: מכה לנהגים שמגיעים לבקר

החניון הידוע של מוזיאון הטבע שנמצא סמוך למושבה הגרמנית ולעמק רפאים נסגר סופית ומעתה הנהגים יצטרכו למצוא חניה בתשלום
מערכת ice |  6
חניה (צילום פלאש 90)
במשך עשרות שנים, חניון העפר ליד מוזיאון הטבע בירושלים היה סוד כמוס של תושבי העיר. ממוקם אסטרטגית בין המושבה הגרמנית ועמק רפאים, החניון סיפק פתרון חניה חינמי נדיר בנוף העירוני המתפתח. אך כעת, עם סגירתו של החניון, מסתמן שינוי דרמטי בנוף השכונתי ובתרבות העירונית כולה.
מה שנראה לרבים כסוף עידן, מתגלה למעשה כתחילתה של מהפכה תרבותית מרתקת. במקום החניון המאובק עומד לקום ביתו החדש של קונסרבטוריון "הסדנה" - מוסד מוזיקלי ותיק ומכובד בעיר. זהו מעבר סמלי מ"תרבות הרכב" לתרבות של ממש, המבטא את השינוי בסדרי העדיפויות העירוניים.

"הסדנה", שנוסדה ב-1973, היא הרבה יותר ממוסד לימודי גרידא. היא מהווה כור היתוך תרבותי, המאגד בתוכו 600 תלמידים מכל רחבי העיר והאזור, כולל תלמידים פלסטינים ממזרח ירושלים ומההתנחלויות הסמוכות. בוגריה המפורסמים, ביניהם הפסנתרנים ירון קולברג ושיר זמל, מעידים על איכותה הגבוהה ותרומתה לעולם המוזיקה הישראלי והבינלאומי.
התכנון החדש של הבניין, שנעשה בשיתוף פעולה הדוק עם הקהילה המקומית, מבטא חזון רחב יותר מסתם מוסד לימודי. לנה נמירובסקי, מנהלת "הסדנה", מדגישה את הרצון ליצור "בית" עבור התלמידים - מקום שבו יוכלו לא רק ללמוד, אלא גם להיפגש, ליצור קשרים, ולחוות את כוחה המאחד של המוזיקה. התכנון כולל חללים פתוחים ומזמינים, המעודדים אינטראקציה חברתית לצד האימונים האינטנסיביים.
בעוד שהנהגים המקומיים עשויים להתאבל על אובדן החניה החינמית, הפרויקט החדש מבטיח להעשיר את חיי התרבות של השכונה ושל ירושלים כולה. החניון החדש, שייבנה מתחת לאדמה, אמנם לא יהיה חינמי, אך הוא מסמל את המעבר מעיר המתמקדת ברכבים לעיר המשקיעה באנשים ובתרבות. זוהי דוגמה מרתקת לאופן שבו תכנון עירוני יכול לשנות לא רק את הנוף הפיזי, אלא גם את המרקם החברתי והתרבותי של עיר שלמה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מעניין מי חסר השכל
    קובי 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכתב את הכתבה המוכתבת הזאת? אנשים היו זורקים את המבנה הסדנא בשביל המשך חניה חינמית במקום טוב בירושלים. מעניין להם את האשכים הסדנה
    סגור
  • 4.
    כמה תלמידים ממזרח העיר יש להם?
    מושון 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקרה הטוב 5 בשנה, וגם זה רק בשת"פ עם עמותות אחרות בעיר. מתהדרים בזה כדי להרוויח נקודות פוליטיות מול התורמים והעיריה.
    סגור
  • 3.
    מצמצמים את מרחב המחיה בירושלים.
    איתי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשונא בתל אביב אשר יש שם ים וחיי לילה וחופש ביטוי. ירושלים לא קלה למחיה. עבודות בניה כביש משובשים רכבות דחוסות. העיר תתחרד.כבר עכשיו היא לא עשירה התרבות. יהיה גל עזיבה גדול לא יהי ניתן להסתמך על כמה מרכזי תרבות. כי אין תרבות באמת. יש מבניי תרבות
    סגור
  • 2.
    חניה יקרה
    מרק 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תהני מהמוסד התרבותי ככה יבואו פחות טיילים לעיר
    סגור
  • 1.
    עוד סיבה להדיר רגלינו מהעיר (ל"ת)
    דודי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ירושלים היא לא תל אביב
    איילי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די נמאס מהעיר ההפלה.גורדי שחקים בשכונות עוני. כבישים משובשים. יש מבניי תרבות. אין תרבות באמת. קבוצת של סטודנטים מזדמנים. יש עבר אין עתיד
    סגור