רכב

רכבת ישראל בבשורה איומה לנוסעים: התחנה הפופולרית לא תחזור לפעול

בעקבות עלויות המיגון הגבוהות להפעלת תחנת רכבת ישראל בשדרות וקו הרכבת לצפון, שמוערכות ב-800 מיליון שקל, נודע כי היא לא תיפתח מחדש בשלב זה
מערכת ice |  14
סגירת קווים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" ובעקבות האיומים הקשים שהיו מרצועת עזה לעבר ישראל, תחנת הרכבת בשדרות, שנחשבת לפופולרית ומרכזית מאוד באזור הדרום, הפסיקה את פעילותה.
מאז, במשרד התחבורה הבטיחו מספר פעמים כי היא תשוב בקרוב לפעול, כאשר גם הודיעו על פרויקט, במסגרתו תיבנה חומה באזור התחנה ומסילות הרכבת, שתגן מפני איומי טילים ובעיקר איומי נ"ט אפשריים. למעשה, תחנת הרכבת בשדרות כן חזרה לפעילות, אך חלקית מאוד, כאשר נסיעה ממנה התאפרה רק לכיוון דרום ((נתיבות, אופקים ובאר שבע).
אלא שהיום (רביעי) הנוסעים בתחנה הפופולרית בשדרות קיבלו בשורה רעה, אחרי ש"בכאן רשת ב'" דווח כי בעקבות העלויות האסטרונומיות, שמוערכות בכ-800 מיליון שקל לתיקון ולשיפוץ התחנה והמסילה.
על פי הדיווח, שרת התחבורה מירי רגב פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בבקשה שייכנס לאירוע ויעזור לה להפעיל את קו שדרות של רכבת ישראל מחדש. רגב ציינה בפני נתניהו את העלויות הכרוכות בכך, זאת בעקבות הדרישות של משרד הביטחון כאמור למגן את הקו בצורה האופטימלית ביותר, אך נכון לרגע זה הרכבת לא תחזור לפעילות בשדרות.
 
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    רכבת שדרות
    הלינה 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ככה באמת דואגים לפריפריה....
    סגור
  • 8.
    בושה וביזיון ממשלתי
    Dd 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אמרתם כסף לא חסר ואם כן סמוטריץ העביר את הסכום לגופים החרדים. אם ביטחונית יש חשש אז מה עושים שם התושבים פגיעת אר.פי.גי בבית לא דומה לפגיעה ברכבת? מי יגיע לקנות בתים בשדרות אם אין רכבת? בקיצור, אוסף הכישלונות של הממשלה הזו לא פוסק נחשוב למכור ולעבור למקום אחר יתכן ובהסכם של ביבי הוא מוסר את שדרות לעזה כמחווה לפלסטינים.
    סגור
  • על מה אתה מתפלא?
    יעקב 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם נתניהו דאג לרצועת ביטחון בתוך ישראל בצפון הארץ, אז למה שלא תהיה אחת גם בדרום?!
    סגור
  • 7.
    רכבת כשלון ישראל (ל"ת)
    יפתח 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לא כישלון של הרכבת
    r c 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יקר למגן מערכת בטחון לא מאשרת לםתוח
    סגור
  • טען עוד
  • כישלון של הרקב (ל"ת)
    אלי קופטר 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    800 מיליון לעומת מיליארד
    מיכאל 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אכן עלות גבוהה מאוד. הייתי משתכנע לולא השבוע הועבר מיליארד שקל ל"צרכים פוליטיים. ניתוק שדרות מהמרכז הוא עוד נצחון לחמאס.
    סגור
  • 5.
    כי הכסף הולך למימון חופשת רקב ביוון (ל"ת)
    ישראלי 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    מירי, קחי מההוזלות לחרדים ותעבירי לנו שנמשיך להצביע לך. (ל"ת)
    תודה שדרות 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • ולמה לא לקחת מתקציב האויב הערבי? (ל"ת)
    נסים 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    חרטא. אפשר למקם חץ דורבן על עמודים עד שיבנו בכמה מליוני
    מכבי 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מליונים בודדים. לא כמעט מליארד. לא יכול להיות שכולנו בדרום נקטע בגלל אוזלת היד והמעוף של פקידונים במשרד הביטחון וצהל. אמצעי סינווור ומדוכות עשן שיופעל פר רכבת יהיה אפסי גם עם בהפעלתו, גם אם לכל רכבת ורכבת יופעל מיסוך עשן. ולידע כללי, מיסוך ישן רוחבי ארוך זה טכנולוגיה מימי מלחמת העולם ה2
    סגור
  • 2.
    תחנה תת קרקעית
    מוסה 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לוקחים 10 נוחבות ונותנים להם לחפור קילומטר לאחור וק״מ קדימה עם אולם תת קרקעי לנוסעים . חודש אחד והבעיה נפתרה . חפירה כזו- קטנה עליהם .
    סגור
  • 1.
    צודקים, אלה עלויות מוגזמות
    ישראלי 2 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 11
    משלם המיסים לא מוכן לשרוף 800 מיליון שקלים בשביל מיגון לקומץ נוסעים. אפשר לנסוע באוטובוס.
    סגור
  • חוצפה!
    אורי 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אני פוטרתי מהעבודה שלי בתל אביב, בתור תושב נתיבות כי במשך כמעט שנה אין לי רכבת לעבודה! רכבת היא לא מותרות היא מצרך!!! אי אפשר לנסוע לעבודה ממרחק כזה באוטובוס שלוקח שעתיים לפחות וכשיש פקקים אי אפשר להסתמך
    סגור