רכב
רכבת ישראל בבשורה איומה לנוסעים: התחנה הפופולרית לא תחזור לפעול
בעקבות עלויות המיגון הגבוהות להפעלת תחנת רכבת ישראל בשדרות וקו הרכבת לצפון, שמוערכות ב-800 מיליון שקל, נודע כי היא לא תיפתח מחדש בשלב זה
![](https://img.ice.co.il/giflib/news/rsPhoto/sz_463/rsz_615_346_13ice04062024.jpg)
בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" ובעקבות האיומים הקשים שהיו מרצועת עזה לעבר ישראל, תחנת הרכבת בשדרות, שנחשבת לפופולרית ומרכזית מאוד באזור הדרום, הפסיקה את פעילותה.
מאז, במשרד התחבורה הבטיחו מספר פעמים כי היא תשוב בקרוב לפעול, כאשר גם הודיעו על פרויקט, במסגרתו תיבנה חומה באזור התחנה ומסילות הרכבת, שתגן מפני איומי טילים ובעיקר איומי נ"ט אפשריים. למעשה, תחנת הרכבת בשדרות כן חזרה לפעילות, אך חלקית מאוד, כאשר נסיעה ממנה התאפרה רק לכיוון דרום ((נתיבות, אופקים ובאר שבע).
אלא שהיום (רביעי) הנוסעים בתחנה הפופולרית בשדרות קיבלו בשורה רעה, אחרי ש"בכאן רשת ב'" דווח כי בעקבות העלויות האסטרונומיות, שמוערכות בכ-800 מיליון שקל לתיקון ולשיפוץ התחנה והמסילה.
עוד ב-
על פי הדיווח, שרת התחבורה מירי רגב פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בבקשה שייכנס לאירוע ויעזור לה להפעיל את קו שדרות של רכבת ישראל מחדש. רגב ציינה בפני נתניהו את העלויות הכרוכות בכך, זאת בעקבות הדרישות של משרד הביטחון כאמור למגן את הקו בצורה האופטימלית ביותר, אך נכון לרגע זה הרכבת לא תחזור לפעילות בשדרות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.רכבת שדרותהלינה 06/2024/27הגב לתגובה זו4 0ככה באמת דואגים לפריפריה....סגור
-
8.בושה וביזיון ממשלתיDd 06/2024/27הגב לתגובה זו9 0אמרתם כסף לא חסר ואם כן סמוטריץ העביר את הסכום לגופים החרדים. אם ביטחונית יש חשש אז מה עושים שם התושבים פגיעת אר.פי.גי בבית לא דומה לפגיעה ברכבת? מי יגיע לקנות בתים בשדרות אם אין רכבת? בקיצור, אוסף הכישלונות של הממשלה הזו לא פוסק נחשוב למכור ולעבור למקום אחר יתכן ובהסכם של ביבי הוא מוסר את שדרות לעזה כמחווה לפלסטינים.סגור
-
על מה אתה מתפלא?יעקב 06/2024/27הגב לתגובה זו6 0אם נתניהו דאג לרצועת ביטחון בתוך ישראל בצפון הארץ, אז למה שלא תהיה אחת גם בדרום?!סגור
-
7.רכבת כשלון ישראל (ל"ת)יפתח 06/2024/27הגב לתגובה זו3 0סגור
-
לא כישלון של הרכבתr c 06/2024/27הגב לתגובה זו1 0יקר למגן מערכת בטחון לא מאשרת לםתוחסגור
- טען עוד
-
כישלון של הרקב (ל"ת)אלי קופטר 06/2024/28הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.800 מיליון לעומת מיליארדמיכאל 06/2024/27הגב לתגובה זו10 0אכן עלות גבוהה מאוד. הייתי משתכנע לולא השבוע הועבר מיליארד שקל ל"צרכים פוליטיים. ניתוק שדרות מהמרכז הוא עוד נצחון לחמאס.סגור
-
5.כי הכסף הולך למימון חופשת רקב ביוון (ל"ת)ישראלי 06/2024/27הגב לתגובה זו8 0סגור
-
4.מירי, קחי מההוזלות לחרדים ותעבירי לנו שנמשיך להצביע לך. (ל"ת)תודה שדרות 06/2024/27הגב לתגובה זו4 3סגור
-
ולמה לא לקחת מתקציב האויב הערבי? (ל"ת)נסים 06/2024/28הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.חרטא. אפשר למקם חץ דורבן על עמודים עד שיבנו בכמה מליונימכבי 06/2024/26הגב לתגובה זו0 0כמה מליונים בודדים. לא כמעט מליארד. לא יכול להיות שכולנו בדרום נקטע בגלל אוזלת היד והמעוף של פקידונים במשרד הביטחון וצהל. אמצעי סינווור ומדוכות עשן שיופעל פר רכבת יהיה אפסי גם עם בהפעלתו, גם אם לכל רכבת ורכבת יופעל מיסוך עשן. ולידע כללי, מיסוך ישן רוחבי ארוך זה טכנולוגיה מימי מלחמת העולם ה2סגור
-
2.תחנה תת קרקעיתמוסה 06/2024/26הגב לתגובה זו9 0לוקחים 10 נוחבות ונותנים להם לחפור קילומטר לאחור וק״מ קדימה עם אולם תת קרקעי לנוסעים . חודש אחד והבעיה נפתרה . חפירה כזו- קטנה עליהם .סגור
-
1.צודקים, אלה עלויות מוגזמותישראלי 2 06/2024/26הגב לתגובה זו4 11משלם המיסים לא מוכן לשרוף 800 מיליון שקלים בשביל מיגון לקומץ נוסעים. אפשר לנסוע באוטובוס.סגור
-
חוצפה!אורי 06/2024/27הגב לתגובה זו9 1אני פוטרתי מהעבודה שלי בתל אביב, בתור תושב נתיבות כי במשך כמעט שנה אין לי רכבת לעבודה! רכבת היא לא מותרות היא מצרך!!! אי אפשר לנסוע לעבודה ממרחק כזה באוטובוס שלוקח שעתיים לפחות וכשיש פקקים אי אפשר להסתמךסגור