רכב

מהפכה בלימודי הנהיגה בישראל: "הקלה משמעותית, חיסכון של מאות שקלים"

אגף הרישוי במשרד התחבורה בוחן את האפשרות לקדם פעולה לביטול החובה לבצע טסט פנימי. סגן השרה אורי מקלב חשף את הפרטים בתשובתו לפנייה שהוגשה על ידי ח"כ אברהם בצלאל לאור תלונות של נבחנים רבים. אם המהלך יצא לפועל, תלמידים יוכלו לגשת לטסט לאחר 35 שיעורים - מבלי שעברו בחינה אצל מורה אחר לנהיגה
מערכת ice |  6
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סגן שר התחבורה, אורי מקלב, הודיע הבוקר (שני) כי אגף הרישוי במשרד בוחן את האפשרות לקדם פעולה לביטול החובה לבצע טסט פנימי. בחינה זו הינה בגדר חובה, והיא מתבצעת אצל מורה נהיגה, בטרם ניתן לגשת למבחן נהיגה במשרד הרישוי. פרטים אלו נחשפים בצל העלייה בתעריפי התחבורה הציבורית החל מהשבוע הבא.
מקלב השיב לפנייה שהוגשה לו לפני כשבועיים על ידי ח"כ אברהם בצלאל (ש"ס). המחיר של הטסט הפנימי אינו קבוע ונע בין 300-150 שקלים, ואף יותר. מי שנכשל בו אינו רשאי לגשת למבחן של משרד הרישוי, ועליו להמשיך בשיעורי נהיגה ולעבור טסט פנימי שני. מטרת הטסט הפנימי היא בדיקה מקצועית, לבחינת מיומנות הנהיגה.
אם המהלך יצא לפועל, תלמידים הלומדים נהיגה יוכלו לגשת לטסט אחרי שהשלימו 35 שיעורים, מבלי שנבחנו בידי מורה אחר לנהיגה. אם אגף הרישוי ימליץ על המהלך, יהיה צורך לשנות את התקנות. מטעמו של מקלב נמסר: "לאחר בדיקה של אגף הרישוי עלה כי ביטול הבחינה לא בהכרח יפגע ברמת הנהיגה, ומאידך , ביטולה היא הקלה משמעותית וחיסכון של מאות שקלים. אי לכך בוחנים את ביטול חובת הבחינה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אין לך מושג בכלל מקלב!!!
    בורל 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי נבטלגם את שיעורי הנהיגה!!!מה דעתך מקלב.??
    סגור
  • 4.
    לא מסכים
    רוב 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגן השר מקלב מדברר שטויות, לא מאמין שאנשי מקצוע הגונים יגידו שהמבחן הפנימי מיותר...נהפוך הוא הוא ממש נדרש ואילולא המבחן הפנימי תלמידים בתת רמה יגשו לטסט. התוצאה אחת משתיים: א. רוב רובם של התלמידים יכשלו בטסט ולכן יעשו הרבה יותר טסטים וההוצאה הכספית שלהם דווקה תעלה. ב. הרבה תתלמידים שרמת הנהיגה שלהם פחותה מהרמה המקובלת מכיום יעברו טסט ויהוו סכנה לעצמם ולציבור.
    סגור
  • 3.
    הרבה אי דיוקים בכתבה
    אייל 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים דמי שהכין אותה אינו מבין דבר וחצי דבר בכל הקשור ללימודי נהיגה ועוד המדינה עם הרבה הרוגים התרבות נהיגה אינדיאנית. היום המינימום 28 שעורים. אז יורידו את הפנימי (230 ש''ח) ויוסיפו למינימום (28) עוד 7 7*180 .... איזה חיסכון ? כתבה מבולבלת וגם ח"כים פופוליסטים
    סגור
  • 2.
    מבדק פנימי.
    ויקי 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה מהמערכת. הנושא צריך להבדק לעומק.
    סגור
  • 1.
    לימוד נהיגה הארהב חינם
    ישראל 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל ארהב 200 מליון איש פחות תמרורים מארץ ישראל
    סגור
  • לימוד חינם
    ויקי 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו לא בארצות הברית
    סגור