רכב

ארגון כוח לעובדים נגד אלקטרה אפיקים: האם יש מחסור בנהגים?

חברת אלקטרה אפיקים שינתה את סידורי הקווים של הנהגים באשדוד, מה שגרר מצד ארגון כוח לעובדים זעם רב: "קשה להסביר את ההשפלה. נהיגה 10 שעות בלי הפסקה. מה מצפים שנעשה? שנשתין בבקבוקים? הם סוחטים את הנהגים ומסכנים את הנוסעים". באלקטרה אפיקים הדפו: "גיבוב טענות שקריות, הארגון מנסה לפגוע בעובדי החברה והנוסעים מתוך אינטרס פוליטי צר"
מערכת ice | 
אוטובוס אלקטרה אפיקים (צילום מועצת בנימין)
החל מיום ראשון שעבר (5.5.24) שינתה חברת אלקטרה אפיקים, המפעילה את התחבורה הציבורית באשדוד, את סידורי הקווים של הנהגים. במוקד השינויים: דרישה לצמצום משך הקו. כך למשל צומצמו קווים שמחייבים שעת נסיעה לקווים של 45 דקות בלבד, וקווים של 45 דקות הפכו לקווים של חצי שעה.
השינויים יאפשרו לכאורה הוספת קווים בכל שעה, אך בפועל כבר מורגשת פגיעה חמורה בנהגים ובנוסעים. לטענתם, הדרישה להספיק עוד ועוד קווים מותירה את הנהגים ללא הפסקות כנדרש בחוק. נהגים החשים כי אינם כשירים לעלות על קו, לא יוצאים ונוסעים נותרים ללא מענה.

נ', נהג בחברה, סיפר: "קשה להסביר את ההשפלה. אתה עולה לקו ויודע שתנהג 10 שעות ואתה יודע שלא תהיה לך הפסקה. מה מצפים שנעשה? שנשתין בבקבוקים? החברה מציגה לנוסעים תמונה של תוספת קווים, אבל סוחטת את הנהגים ומסכנת את הנוסעים - נהג שלא התרענן ובטח שנהג שלא התפנה, הוא נהג שלא מרוכז בנהיגה. 
פ', נהג נוסף, טען: "עשו כאן קומבינה על הנוסעים - מה טעם בהוספת קווים עם אין נהגים?  לא שינו פה דבר. להיפך - אנחנו נשחקים, נדרשים לעבוד יותר ולכן לא מספיקים להגיע בזמן. לא ברור לנו כיצד הוועד המקומי אישר את זה".
ראיד משעל יו"ר הוועד באלקטרה אפיקים המאוגד בכוח לעובדים: "תקנות התעבורה מחייבות - הפסקה של חצי שעה על כל ארבע שעות. כמי שעוסק בנושא בשאר הערים בהם פועלת אלקטרה אפיקים, נחרדנו לגלות את הזנחת הנושא שאשדוד. אנו באיגוד התחבורה בכוח לעובדים, מצפים מההנהלה לקיים את תנאי העבודה שאנו משמרים בסניפים האחרים ומכבדים את התקנות.
חברת מועצת העיר, יו"ר אין לנו עוד אשדוד, עו"ד הלן גלבר: "ההודעה המבורכת של חברת אפיקים על תגבור הקווים בעיר, לא רק שאינה מורגשת בשטח, נהפוך הוא. תושבים פונים אליי בימים האחרונים ומתלוננים על אי עמידה בזמנים, ועל עומס רב ואי סדר בתחנות ועל האוטובוסים. אני קוראת להנהלת אפיקים לפעול לתגבור הנהגים בהקדם כדי לשמור הן על רמת השירות והן על בטיחות הנוסעים".
מחברת אלקטרה אפיקים נמסר כי החברה "עורכת מעת לעת עדכוני סידורים כתוצאה משינויים בלוחות זמנים, תוספות שירות וכו', כשחלק ממטרות השינויים הן שיפור רווחת הנהגים. מטבע הדברים בעת שינוי, עולים סוגיות אשר מצריכות את דיוק הדברים, כאשר כבר ביום רביעי הקרוב ייערך דיוק שכזה באזור אשדוד". 
עוד הוסיפו ואמרו באלקטרה אפיקים: "לגבי טענות אנשי ארגון כח לעובדים, מדובר בגיבוב טענות שקריות שאינן עולו בקנה אחד עם עובדות בסיסיות, כגון שמירה קפדנית של החברה על תקנות הנוגעות לשעות מנוחה של נהגים והעובדה כי אין מחסור בנהגים באלקטרה אפיקים. הארגון אינו מייצג את הנהגים באשדוד ולכן, מדובר ב"קידום מכירות" של הארגון, ותו לא. מאכזב שהארגון מנסה לפגוע בעובדי החברה והנוסעים, רק מתוך אינטרס פוליטי צר שלו עצמו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה