רכב

מהפכה בכבישי ישראל: המצלמות החדשות שיתפסו אתכם על חם

מצלמות חדשות הוצבו לאחרונה בכבישי ישראל, בהם כביש 1 וכביש 20, והנהגים בישראל תהו במה מדובר. ובכן, המצלמות החדשות נועדו לניסוי טכנולוגי במסגרתו ינסו לאכוף את כמות הנוסעים ברכב לצורך נתיבי התחבורה הציבורית בהם מותר לנסוע מעל שניים או שלושה נוסעים ברכב
מערכת ice | 
צילום shutterstock
בימים האחרונים, נהגים רבים שנסעו על כביש 1 הופתעו לגלות סוג חדש של מצלמות תנועה שהוצבו באזור. כעת, הסיבה להצבת המצלמות החדשות נחשפת.
ב-"וואלה" חשפו כי מדובר בניסוי טכנולוגי חדש של חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה, במסגרתו אותם מצלמות ינסו לבדוק את כמות הנוסעים ברכב, זאת לצורך אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית משולבים.
 
כידוע, בחבי ישראל ישנם כבישים עם נתיבי תחבורה ציבורית עליהם מסומנים המספרים +2 או +3, כך שלמעשה רק רכבים בהם שניים או שלושה אנשים, תלוי בכביש, יוכלו לנסוע עליו, ובכך גם יצליחו לחסוך בעומסים, מה שלעדיין לא מוכיח את עצמו יתר על המידה.
למרות זאת, במשרד התחבורה בוחנים אפשרויות טכנולוגיות כדי לאכוף זאת, בעקבות הקושי באכיפה של הנושא. נוסף על המצלמות שהוצבו בכביש 1, מצלמות דומות הוצבו כבר בכביש 20 סמוך לראשון לציון, שם הוצבו 4 מצלמות כאלה, שעל פי הדיווח רשמו הצלחה מרשימה של 85% בזיהוי של הנוסעים ברכב. למרות זאת, עושה רושם כי זה לא יספיק כדי להכניס את המערכת לשימוש, לפחות נכון לשב זה, שכן מדובר באחוז גבוה מדי של אי דיוקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה