רכב
רכבת ישראל עושה מהפכה: 13 רכבות בשעה בקו מהיר
הקו המהיר לירושלים יוארך ויגיע במנהרה תת-קרקעית עד מרכז העיר והמושבה הגרמנית. השרה רגב: "בעתיד הקרוב יוכל תושב ירושלים להגיע מביתו לתחנת הרכבת בדרך הנוחה לו, ומשם לעלות על קו מהיר שייקח אותו היישר לתל אביב, חיפה או באר שבע. לזה אני קוראת 'מחברים את ישראל'".
הועדה הלאומית לתכנון ובניית תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היום (יום שני) את תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים, מתחנת יצחק נבון שבמבואות העיר עד לתחנת החאן הסמוכה למושבה הגרמנית, עם תחנה נוספת במרכז העיר.
הקו יעבור כולו במנהרה תת-קרקעית והתחנות יוקמו גם הן במפלס תת קרקעי בדומה לתחנת יצחק נבון. עם השלמת העבודות יפעלו 13 רכבות בשעה לכל כיוון, מירושלים ואליה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "ירושלים היא בירתנו ההיסטורית, שאליה התגעגענו לאורך אלפי שנות גלות. היא שהחזירה אותנו למולדתנו, והיא שנותנת לנו את הכוח והזכות לבנות את הארץ, לפתח ולבסס אותה, לתת לה כלים לפרוח ותשתיות שיעמדו בהצלחה באתגרי העתיד. לכן אני מחויבת לעשות הכל למען פיתוחה של ירושלים, מעל ומתחת לפני הקרקע. במרכז העשייה שלי עומדת התחבורה הציבורית, אשר נשענת על מערכות הסעת המונים שמהן מתפצלים כל שאר אמצעי התחבורה. בנוסף לרשת הרכבות הקלות שאנחנו מקדמים במרץ, ואשר תושלם עד סוף העשור הנוכחי, אנו נעזרים במבנה הטופוגרפי הייחודי של ירושלים המאפשר לנו להגיע ממש עד מרכז העיר מתחת לפני הקרקע. בעתיד הקרוב יוכל תושב ירושלים להגיע מביתו לתחנת הרכבת בדרך הנוחה לו, ומשם לעלות על קו מהיר שייקח אותו היישר לתל אביב, חיפה או באר שבע. לזה אני קוראת "מחברים את ישראל".
התוכנית (תת"ל 108) משתלבת בתוכנית האסטרטגית לרשת המסילות הארצית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנת 2040. לפי התחזית, בשנה זו יתבצעו כ-300 מיליון נסיעות ברשת הרכבות ברחבי הארץ.
התכנית האסטרטגית מבוססת על חיבור מיטבי ומהיר בין מרכזי ארבעת המטרופולינים וקיצור זמני הנסיעה ביניהם. לשם כך תוקם רשת מסילות היררכית עם הפרדה בין שירות בינעירוני מהיר עד 250 קמ"ש לשירות פרברי ואזורי במהירות עד 160 קמ"ש.
הרשת המלאה תכלול הוספת מסילות מהירות למסילת החוף בין חיפה לתל אביב, הוספת מסילות מהירות לבאר שבע, מסילות מהירות שיחברו בין באר שבע, ירושלים ותל אביב, והפרויקט שאושר היום להקמת מסילה תת-קרקעית בירושלים שתמשיך את הקו מתחנת יצחק נבון עד לתחנת הרכבת החאן. תכנית זו תאפשר לעמוד ביעדי התכנית האסטרטגית, הקובעים תדירות גבוהה של 13 רכבות בשעה לכל כיוון, מירושלים ואליה.
בנוסף להארכת המסילה, התוכנית כוללת הקמת שתי תחנות חדשות, האחת במרכז העיר והשנייה במתחם החאן, סמוך לתחנה ההיסטורית. תחנות אלה יאפשרו פיזור נוסעים יעיל, גישה נוחה להולכי רגל, קירבה למוקדי תעסוקה ומסחר, וקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה. התחנות יהיו תת-קרקעיות עם כניסות מעל לקרקע, ולא יצריכו הפקעות נוספות ושינויים משמעותיים בפני השטח.
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "היום עברנו עוד משוכה בדרך למימוש התוכנית האסטרטגית לשנת 2040, שאותה גיבשנו יחד עם רכבת ישראל. אנו צופים כי בשנת 2040 יתבצעו ברכבת כ-300 מיליון נסיעות בשנה, גידול של יותר מפי ארבעה לעומת היום. לשם כך נצטרך לאשר, לתכנן ולהקים עשרות קילומטרים של מסילות מהירות שיחברו את כל חלקי הארץ, ואשר יהפכו את הנסיעה הבינעירונית לעניין פשוט וקל: מגיעים לתחנה ותוך כמה דקות עולים על הרכבת מהירה למחוז חפצך. זהו חזונה של השרה מירי רגב, ההולך ומתממש לנגד עינינו."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(19):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
17.יהיה מוכן ב 2040 (ל"ת)חחחח ח חחחח 04/2024/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.הרקבתאבי 04/2024/16הגב לתגובה זו1 0באיזה זמן קרוב מירי? התחלתם לבנות את הקו האדום כשהתחילו לבנות את דובאי. הם חוגגים ואת תקעת מקלות בגלכלים של הרכבת. כולם רק סובלים במשך כמה עשורים ואין רכבת. תתבישיסגור
-
15.עתיד קרובלילי 04/2024/15הגב לתגובה זו0 017 שנה זה לא עתיד קרוב. תביאו סינים יסיימו בשנתיים.סגור
-
14.מירי האלופה כול הכבוד. ווינרית אמיתית (ל"ת)סיגל 04/2024/14הגב לתגובה זו0 1סגור
-
13.רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגע רגעתרח הזקן 04/2024/13הגב לתגובה זו0 0רגע רגע רגעסגור
- טען עוד
-
12.שטויות פופוליסטיותלא נכון 04/2024/11הגב לתגובה זו1 1אין סיכוי שזה יתממש עד 2040, המדינה בירוקרטית, אפילו להעלות תדירות רכבות קיימות מירושלים לתל אביב לא קורה.סגור
-
11.רק תחת הכרמל אין מנהרה, כי יש פחות ליכודניקים (ל"ת)ג'נגו 04/2024/11הגב לתגובה זו1 1סגור
-
שקר גדול של הליכודציון 04/2024/14הגב לתגובה זו1 0צודק זה רק פוליטיקה מחפשים מישהו שאוהב את הליכוד השקרים שלהם .סגור
-
10.שליטה דיקטטורית איסלמיתשנת 2040 04/2024/11הגב לתגובה זו0 1זה העתיד. שום רכבות.סגור
-
9.רק חבל שמרכז המוטו שלך שונה ומתעלםאני 04/2024/10הגב לתגובה זו0 1לגיע לרכבת בתחבורה ציבורית באוטובוסים של פעם בחצי שעה במקרה הטוב שלא מסונכרנים עם שעות הרכבת שגם היא פעם בחצי שעה ולקוות שהרכבת לא תתעכב ולא תבוטלסגור
-
8.רכבותרוני 04/2024/10הגב לתגובה זו1 1ברגע דינועו רכבות גם בסוף השבוע נוכל לומר דהחינוסגור
-
7.מהפכה ברכבתאורית 04/2024/10הגב לתגובה זו3 0כשהרכבת תחזור לסוע בשישי אחר הצהריים ובמוצאי שבת לפחות מצאת השבת - זאת תהייה מהפיכה. שלא לדבר על השבת עצמה...סגור
-
6.רכבתשאול 04/2024/09הגב לתגובה זו2 0לא הבנתי מה עם רכבת לצפון הצפוני הצפון הצפוני מנותק לגמריסגור
-
5.יקח לנו שנים לבנות מחדש מה שסרת התחבורהא 04/2024/09הגב לתגובה זו8 1אחרי שרוב הנהלת הבכירה של משרד התחבורה התפטרה מתפקידם. הסרה רקב מתגאה בחורבן שהשאירה מאחור.סגור
-
4.בתקווה גדולהליכדניק לשעבר 04/2024/09הגב לתגובה זו5 1שעד שהקו יעבוד תעלמי מחיינו.סגור
-
3.נו באמתאמילי 04/2024/09הגב לתגובה זו8 0כל היופי הזה יקרה מתי? בשנת 2085? כבר שנה לא מצליחים להפעיל הארכה של קו האדום בירושלים למרות שכבר העל מוכן. שאנשים האלו מדברים על 13 רכבות בשעה. הזוייםסגור
-
2.איך יודעים שהצעד הזה הוא לטובת אזרחי ישראל?ניב 04/2024/09הגב לתגובה זו2 1ברגע שאין תגובות - הממשלה בדרך הנכונה. כשאין על מה להתלונן הישראלים שותקים... ישראלי טוב זה ישראלי שרק מחפש מה לא טוב ואיפה להתלונן. עבודה טובה!סגור
-
1.רגב כרגיל מפנטזתמנחם 04/2024/09הגב לתגובה זו7 1פרוייקט לא כדאי כלכלית שלא יתממש. מי שטוען ל 13 רכבות בשעה ממציא סיפורים. אין לזה קיימות. גם על הקו העכשווי הודיעו בזמנו על רכבת כל 5 דק' והמציאות - כל 20 דק'. מספיק עם ההלל העצמי ועוד על הנייר. אלו אנשים קטנים שאין להם מושג חוץ מלעשות גלים. כי מעשים איןסגור
-
תגובה לרגבשילי 04/2024/10הגב לתגובה זו0 0כמה קל לספר סיפורים לא שלה ולא מיוזמתה. היא במקרה בממשלה עכשו. בתקווה גדולה זלא תהיה.סגור