פרויקטים

בדיקות קורונה מהירות לילדים: הדרך הבטוחה לחזרת מופעי החנוכה

שנתיים של במות ריקות והופעות מקוונות הגיעו לקיצם עם חזרתם של מופעי החנוכה לילדים בחג הקרוב. בתפריט: שירים, ריקודים, חיסונים ובדיקות אנטיגן

בשיתוף AID GENOMICS | 
מתחם בדיקות קורונה פסטיגל (צילום AID Genomics)
חג האורות כבר מזמן לא מאופיין רק בסופגניות מתוקות או סיפורי גבורה סביב המכבים האמיצים, אלא ממתג עצמו גם כמועד השנתי של הופעות לכל המשפחה עם רפרטואר מתחדש והתייצבות של כל כוכבי הז'אנר. בשנתיים האחרונות נאלצו המופעים פופולאריים לחגוג את המאורע מבעד למסך, במופע מקוון. השנה, הילדים יכולים שוב לחזור לחייך, מבעד למסכה כמובן, כי מופעי החנוכה הגדולים חוזרים ומזמינים את כל המחוסנים והנבדקים להגיע ולצפות.
מופעי חנוכה נערכים במשך כארבעה עשר ימים בכל שנה, אך אחראים לכעשרים וחמישה אחוזים מההכנסות השנתיות הכוללות בשוק הפקות הילדים. סכום שבשנים רגילות ללא מגיפות, מסתכם בכ-400 מיליון שקל בשנה.
בשנה שעברה דיווחו המפיקים על הפסדים אסטרונומיים של מיליוני שקלים בעקבות העברת המופע לפורמט מקוון, לצד הקטנה משמעותית של תקציבי המפרסמים שבדרך כלל עטים על שטחי הפרסום הפוטנציאליים באירועים כאלה. השנה מבטיחים שמחירי הכרטיסים יהפכו שפויים ונוחים יותר.
מה יש לראות?
המופע הגדול ביותר שחגג ב-2020 40 שנה לקיומו, הפסטיגל, יחזור אל הבמות עם כל הכוכבים האהובים ביותר. הגלריה הנוצצת תכלול את רן דנקר, זהבה בן, עדן אלנה, אליאנה תדהר, סטטיק ובן אל, נועה קירל, ישראל קטורזה, אליעד נחום ועוד שלל כוכבי ביצה. הפעם מדובר באירוע בסימן sky high פסטיגל, בניצוחו של הבמאי המיתולוגי של המופע חנוך רוזן, שמספר את סיפורה של "מלאכינה", מלאכית באקדמיה למלאכים.
עוד מופע בולט הוא "מותק של משפחה", הפקה מוזיקלית המיועדת לגיל הרך בהשתתפות כוכבי הפעוטות הגדולים: יובל המבולבל, מני ממטרה ומיקי מוכתר, לצד מותג הילדים הבינלאומי, "סוניק הקיפוד". המופע יגולל את סיפורם של שלושה אחים משעשעים במיוחד, יובל, מיקי ומני שמבטיחים לבדר את הילדים ועל הדרך להציג ערכים כמו משפחתיות, חברות והיכולת לבקש סליחה.
ומה לגבי הקורונה?
מגפת הקורונה אמנם לא דעכה לחלוטין ובאירופה היא אפילו מתחזקת, אבל אצלנו בישראל נראה שהחיים חוזרים בהדרגה למסלולם התקין. אחד הסממנים המובהקים ביותר לכך הוא עולם התרבות שנפתח יותר ויותר, מלווה במערך חיסונים ובדיקות מתוחזק, שמספק אסמכתאות כניסה לכל מקום שעלול להוות קרקע פורייה להתפשטות הנגיף.
בשלב זה עדיין לא ברור כיצד תיאכף החובה לחבוש מסכה בתוך האולם, במיוחד כשמביאים בחשבון שמדובר בילדים קטנים, שחלקם לא רגילים לחבוש מסכות כלל וכלל. בהפקת הפסטיגל מבטיחים כי יעשו הכל על מנת לשמור על מופע בטוח ובריא עבור הילדים המצפים להגיע ולראות שוב את הכוכבים האהובים עליהם, שעושים את הדרך מבעד למסך אל המציאות.
היום (שלישי) יצא לדרך מבצע החיסונים לגילאי 11-5 במסגרתו רשאים 995 אלף הילדים הישראלים, בשכבת גיל זו לקבל את מנת החיסון ולהפוך לבעלים גאים של תעודת ירוקה. לעומת זאת, על פי נתוני קופות החולים שדווחו אמש, רק עבור 2.35% מהילדים הוזמנו תורים. נראה כי הורים רבים עדיין חוששים לתת לילדיהם את החיסון, שהם בעצמם קיבלו. חשוב להדגיש: כניסה למופעי החנוכה מצריכה תעודות קורונה, הן מההורה והן מהילד, ולכן סביר להניח שהילדים יפגשו במטוש, המפורסם לא פחות, לפני המפגש עם סטטיק, בן אל ונועה קירל.
הנתונים החדשים לא מפתיעים במיוחד. עוד קודם למבצע חיסוני הקטנטנים, פחות ממחצית מההורים לבני 11-5 הביעו נכונות לחסן את ילדיהם, בעוד ששליש מהם ציינו שיעשו זאת רק במועד מאוחר יותר. כך או כך, בהפקות המופעים הגדולים החליטו לא לקחת סיכונים ולהקים מתחמי בדיקות מהירות ממש מחוץ לאולמות ההופעות.
כאן נכנסת לתמונה חברת AID Genomics, שמפעילה את מעבדת הקורונה הגדולה במזרח התיכון ממש פה, בהר חוצבים שבירושלים. החברה נמנית ממובילות תחום בדיקות הקורונה הפרטיות בישראל, ועובדת עם מגוון גופים בתחומי הבידור והפנאי, וכן מציעה בדיקות קורונה (PCR ואנטיגן) ללקוחות פרטיים. החברה משתפת פעולה עם ההפקות המרכזיות של אירועי החנוכה, ומפעילה מתחמי בדיקות מהירות ייעודיים בפריסה ארצית עבור ילדים המגיעים לצפות במופעים.

מתחים הבדיקות מחוץ למופעי החנוכה. קרדיט: AID Genomics
איפה?
מתחמי בדיקות של חברת Genomics AID ממוקמים מחוץ לאולמי ההופעות ומאפשרים קבלת תוצאות ותו ירוק בתוך כ-20 דקות באמצעות הודעות טקסט. התו הירוק יהיה תקף למשך 24 שעות מרגע מהבדיקה. ילדים בני 12-3 יכולים להגיע ולהיבדק ללא עלות. מבוגרים, אגב, יכולים גם כן להיבדק במחיר של 34 שקלים בלבד.
מרכז - מתחם הבדיקות יוקם במתחם אקספו (גני התערוכה ביתן 2) בתל אביב-יפו, ויפעל בין 27 בנובמבר ל-8 בדצמבר.
ירושלים - מתחם הבדיקות יוקם בארנה בירושלים ויפעל בין התאריכים 14-15.12
דרום - מתחם הבדיקות יוקם בהיכל הקונכייה בבאר שבע ויפעל בין התאריכים 04-10.01
צפון - מתחם הבדיקות יוקם במרכז הקונגרסים בחיפה ויפעל בין התאריכים 12.11-31.12
דור סולטן, סמנכ"ל השיווק והמכירות ב-AID Genomics, מספר לאתר ice: "אנו שמחים לאפשר לילדים ולהורים להנות יחד ממופעי החנוכה, תוך שמירה על בריאותם. הטכנולוגיה והידע שצברנו בהתמודדות מול נגיף הקורונה בשנתיים האחרונות מאפשרים לנו לספק בדיקות אמינות, מקצועיות ומהירות לכל הציבור הישראלי. כל שנותר לילדים הנרגשים והוריהם הוא להגיע להיבדק ולהנות מהמופע בראש שקט".