שיווק ופרסום

שנת ה'משפיענים': מה חשוב לבדוק לפני שמתחילים לפרסם

רגע לפני שאתם מכניסים את היד לכיס ומשלמים למשפיען עבור תמונה של המותג שלכם באינסטגרם, חברת לידרס עושה סדר ומסבירה מה צריך לבדוק, מי הם הקרייאטורס ואיך שגרירי שיחה בקבוצות סגורות בפייסבוק יכולים להגדיל לכם את המכירות
תוכן מקודם |  3
לידרס. פרסום המשפיענים בשיא נקודת הרתיחה (צילום יח"צ)
2018 כבר מאחורינו ומה שהתחיל כטרנד שנבנה אט-אט הפך כבר לעובדה מוגמרת - פרסום באמצעות משפיענים הוא תחום הפרסום הכי לוהט בשוק, וגם זה שצפוי עוד לצמוח ולהיות אפילו דומיננטי יותר ב-2019.
למרות שמדובר, לכאורה, במודל עבודה פשוט של תשלום למוביל דעה עבור פוסט של תמונה או וידאו בשילוב המותג, יש לא מעט פיצ'רים טכנולוגיים שכל מפרסם חייב לבדוק ולחפש בחברת משפיענים לפני שהוא מכניס את היד לכיס ומשלם עבור תמונה באינסטגרם.
ניתוח קהל עוקבים
"כמה חבל יהיה לפרסם את המסקרה שלך על ידי מובילות דעת קהל ש-90% אחוז מהעוקבים שלהן הם גברים" אומר ערן נזרי מנכ"ל חברת לידרס המתמחה בפרסום באמצעות משפיענים. לדבריו, "ב-2019 מותגים שלא ישכילו לעבוד כך - מול חברות מקצועיות בעלות טכנולוגיה המאפשרת ניתוח קהל העוקבים של מוביל הדעה, יזרקו את הכסף שלהם לפח".
הפרמטרים שאותם כל מפרסם חייב לבדוק כוללים את ממוצע הלייקים של מוביל הדעה, אמינות העוקבים - ניתוח שבודק את מספר העוקבים האמתיים מול המזויפים (בוטים, לא פעילים וכו'), ניתוח גיאוגרפי, מגדרי, לפי גיל, תחומי עניין, עוקבים שהם בעצמם מובילי דעה ועוד.
לשימוש עצמי במערכת הדיסקברי של לידרס, שמאפשרת חיפוש וניתוח של 70 מיליון מובילי דעה בעולם בלחיצת כפתור - תוכלו לדבר ישירות עם אנשי לידרס.

אישור הפוסטים לפני עלייה לאוויר
כדי לשמור על דיוק הקמפיין ​ולהימנע מטעויות תוכן וטקסט על מנהל המותג לאשר כל תוכן לפני עלייה לאוויר.


בחירת מובילים שאישרו את הבריף ולא מתוך רשימה פוטנציאלית בקובץ אקסל      

עדכון התוצאות בזמן אמת 
ניתוח העוקבים שהגיבו לקמפיין. לא עוד קבצי אקסל אלא עבודה עם דאשבורד המספק ניתוח מעמיק על תוצאות הקמפיין בזמן אמת. ב-2019 זה בייסיק.


מדידה של הרכישות באונליין וגם באופליין
מודל עבודה חדש שלידרס מציגים, כדי לחבר בין הפעילות בסושיאל עם משפיענים לפעולות הקופה ברצפת המכירה נקרא לידרס אפיליאייט ומזכיר מאוד את הפרסום מבוסס הביצועים - פרפורמנס - בדיגיטל.
ההצעה פורצת הדרך של לידרס למפרסמים היא תשלום עבור עסקה בלבד. לדברי החברה "המשפיענים שלנו הופכים את עמודי הרשתות החברתיות שלהם לחלון הראווה המכירתי של המפרסם ומפנים טראפיק לחנות. אתה משלם רק במקרה שיש עסקה והקופות שלך לא יפסיקו לצלצל".
איך זה עובד? בעזרת טכנולוגיה ייחודית באונליין ובאופליין לידרס מחוברת לקופות של המפרסם ובאמצעות טכנולוגיה חדשנית יכולה לדעת מי הלקוחות שהגיעו לקופות המכירה של המפרסם ודרך איזה מוביל דעה הם הגיעו. על כל מכירה של אותו משפיען הוא מקבל עמלה. לא מכר - לא שילמת.
שגרירי שיחה בקבוצות פייסבוק סגורות - הדרך הכי מתוחכמת לשווק בסושיאל
פייסבוק היא פלטפורמה גוססת, הצעירים עוברים לפלטפורמות "מגניבות" יותר ומשאירות למבוגרים ליהנות מההפקר. אחת הסיבות העיקריות להיכנס בכל זאת לפייסבוק היא כדי להתעדכן בחדשות הקהילות שאליהן הגולש מחובר. קבוצות פייסבוק סגורות הן מאוד נישתיות ומחוברות לסגמנטים מאופיינים של קהילה מאוד מצומצמת שמאחדת את כולם. 
"מאמזון", "אמהות מבשלות ביחד", "אמהות מאושרות מרזות ביחד" הן רק דוגמה קטנה לקבוצות המאגדות אמהות, נשים המקבלות המלצות באופן שוטף אחת מן השנייה, מעדכנות בדברים הכי חמים וצוחקות על הגברים.
אז מה לכל זה ולמותג שלך?
"אחד הכלים הממזריים והנכונים ביותר ב-2019 הוא ניטור ויצירת שגרירי שיחה בקבוצות פייסבוק סגורות" מסביר נזרי. "לידרס המובילה את התחום בישראל מאפשרת ללקוחותיה להתחבר לאנשים הנמצאים בקבוצות הסגורות הללו. אנחנו מחפשים אנשים שאכן אוהבים את המותג ומסוגלים לשגרר אותו בקרב חברי הקבוצה. שגרירי השיחה מחזקים את המותג בשיחות על הסגמנט של המוצר, אך גם יוצרים שיחות יזומות המקדמות את המותג והתוצאה היא אמון ורכישות בקופות מכירה".
נותנים לתקציבאי שסיים רק לפני שנתיים תואר בתקשורת לנהל לכם את הסושיאל?
כולם כבר יודעים, משרדי פרסום וסושיאל, נותנים לתקצביאי שרק לפני שנתיים סיים תואר לנהל מותג, יחד עם 3-6 מותגים נוספים שברוב המקרים כולם שונים אחד מהשני בסגמנטים, כך שלתקציבאי אין שום התמחות ובהתאם כך גם נראית פעילות הסושיאל של הלקוח.
"אנחנו בלידרס פיצחנו את השיטה" אומר נזרי. "אנו סורקים מדי יום את הרשתות החברתיות ומזהים מאות יוצרי תוכן שהצליחו להשיג את העוקבים שלהם בזכות הכישרון המדהים שלהם. לכל אחד מיוצרי התוכן הללו יש את הטון והסטייל המיוחד והממוקד לסיגמנט שהרים אותו לעמדת השפעה, כמו גם את הקהילה הייחודית שנמצאת באינטראקציה יומיומית עמו".
לידרס מעסיקה יוצרי תוכן ש"פיצחו את הרשת" ואלו מצלמים ויוצרים תכנים מקוריים. בדרך זו המותג נהנה מניהול הסושיאל הכי מדויק וחדשני שקיים בשוק. משמאל ניתן לראות איך עמוד הגיע אלינו ומצד ימין איך העמוד נראה לאחר חודש פעילות.

מימין ניתן לראות את יוצר התוכן, גל זהבי, יוצר תוכן מהסגמנט פודיז עם 13.6 אלף עוקבים ומשמאל איך המותג נהנה מהכשרון והסטייל שלו.


מסוכנות משפיענים למשרד פרסום של הדור החדש
לידרס חוגגת 10 שנות פעילות ומציגה יכולות מרשימות הן בישראל והן בחו״ל. "אנחנו רוצים לשנות את פני תעשיית הפרסום", אומרים במשרד. "הלקוחות הם פרטנרים שלנו, והם מאפשרים לנו ליצור קריאטיב פורץ דרך שמתבצע על ידי מוצרים מבוססי מובילי דעה וטכנולוגיה הכי חדשנית ומהפכנית בתחום, תוכלו למצוא אצלנו מחלקת קריאטיב, מחלקת רכש מדיה ובקיצור מענה 360 מדויק ובוטיקי".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    "פייסבוק היא פלטפורמה גוססת". האתר שלכם גוסס. בדיחה (ל"ת)
    ח ח ח חח 01/2019/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    הכי מבטיחים בתעשייה
    אופיר אקוניס 01/2019/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ריספקט
    סגור
  • 1.
    מעריצה שלכם
    יפית וייס 01/2019/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריספקט!
    סגור