שיווק ופרסום

בלי לשים שקל בטלוויזיה: "בהשוואה להשקת Note 3, התוצאה טובה בהרבה"

סמסונג השיקה את ה-NOTE 4 בקול תרועה רמה בגזרת החוצות והאינטרנט בלבד. "אנחנו מניחים שחברת המדיה שלנו קיבלה טלפונים מערוצי הטלוויזיה"
עודד קטש. קמפיין סמסונג ישראל (יח"צ) (צילום יח"צ)
ההנחה הרווחת היא שהדרך המהירה ביותר להגיע לכל בית בישראל, היא באמצעות קמפיין פרסום טלוויזיוני בפריים טיים. על רקע האין תחרות, מיעוט הערוצים והעובדה שיש בלוח השידורים תכניות לא מעטות שמצליחות להגיע ל-30% רייטינג, להנחה הזו יש על מה לסמוך. למרות זאת, בסמסונג ישראל, יצאו נגד המגמה בהשקת מכשיר ה-NOTE החדש ולא כללו בתמהיל המדיה אפילו שקל אחד בטלוויזיה.
\"הרעיון לעשות את זה זה נולד הפוך\" אומרת אודליה אוחיון מנהלת השיווק של סמסונג ישראל, \"מזה שרצינו להגיע לכל בית בארץ\" היא מסבירה. \"כשנולד הרעיון של מובילי דעה, חשבנו על העניין הפרסונלי, על זה שלכל עיר ועיר יש אוריינטציה שמתאימה לה יותר, לדוגמא אליניב ברדה (שחקן הפועל באר שבע, מ\"ב) בבאר שבע או משה פרץ בטבריה (העיר בה הוא גדל, מ\"ב), למרות שהוא הופיע גם באיילון\".
על הוויתור בתמהיל המדיה על הטלויזיה אומרת אוחיון \"ידענו שאנחנו רוצים לכסות את כל הארץ, לכן הלכנו לתחום שילוט החוצות, וכשבאנו לאשר את תכנית המדיה כולם שאלו \'מה אין טלוויזיה? ההנהלה, היבואנים כולם שאלו למה אין?\'\".
ואיך משכנעים אותם שזה המהלך הנכון?
\"דווקא מהמקום של שילוט מאוד מאוד מאסיבי\" היא אומרת. \"ברגע שידענו שאנחנו מכסים את כל המדינה מרהט ועד מעלות. ידענו שאין צורך בטלוויזיה והתמקדנו בחוצות שהיה ליבת הקמפיין, אינטרנט ועיתונות בשלב הבא\".
לדברי אוחיון, העובדה שהטלוויזיה נותרה בחוץ הוזילה משמעותית את הקמפיין שעלה ב-2 שלבים: טיזר ואז תשובה. עם זאת, שאלת מיליון הדולר נוגעת לשורה התחתונה - האפקטיביות - המכירות בפועל. על פי אוחיון, הקמפיין הוכיח את עצמו: \"אם אני משווה את זה להשקה של NOTE 3, שהיה לפני שנה, בקמפיין שכלל גם טלוויזיה, התוצאות הן באופן משמעותי יותר טובות, ברמת מכירת המכשירים\".
טיטי איינהו
טיטי איינהו
אורי שני
אורי שני
בקמפיין, שעלה לאוויר באמצעות ליאו ברנט הופיעו 30 פרזנטורים, כאשר לראשונה סמסונג ישראל פרסמה באופן ייעודי למגזר הערבי באמצעות מגזרים. בין המשתתפים היו מאמן הפועל ת\"א ושחקן העבר עודד קטש, הטניסאי אנדי רם, שחקני מכבי ת\"א ערן זהבי ומהראן ראדי, שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה, הדוגמנית ומגישת הטלוויזה גלית גוטמן, הרקדנית אנה ארונוב, הדוגמנית אור גרוסמן, מלכת היופי טיטי איינהו, יו\"ר קבוצת פובליסיס ישראל יורם באומן, אבנר סטפק חבר דירקטוריון מיטב דש, אודי שמאי בעלי פיצה האט, אורי שני לשעבר מנכ\"ל משרד ראש הממשלה, אבישי אברהמי מנכ\"ל WIX, עדי שטראוס, מארק הון מנכ\"ל גט טקסי ישראל ועוד.
התשלום לפרזנטורים נאמד בכעשרות אלפי דולרים, למעט אנשי העסקים שהופיעו בקמפיין, ולבחירתם סמסונג ישראל תרמה את שכרם לעמותות. ההערכה היא כי הקמפיין הופיע על למעלה מ-500 שלטי חוצות ברחבי ישראל בהשתתפות של כמעט כל חברות השילוט: נור, ברעם, רפיד, מקסימדיה, מרקעים, חוצות זהב, JCDecaux, הדיה, דיל טוב ועוד.
אנדי רם
אנדי רם
קמפיין בהיקף שכזה הוא משהו שערוצי הטלוויזיה הצמאים להכנסות היו שמחים לראות בדוח\"ות שלהם. למרות שאתרי האינטרנט שלהם כגון mako זכו לחלק קטן מהנתח, הם, ערוצי הטלוויזיה, נותרו בחוץ. לשאלה האם נציגי הערוצים חיזרו אחר סמסונג ישראל אומרת אוחיון: \"אלינו הם לא פנו, אבל אני מניחה שחברת המדיה שלנו קיבלה מהם כמה טלפונים\".
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    חוצות
    די 11/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קמפיין מקסים
    סגור
  • 14.
    יש טעות מהותית במכשירים שנמכרו
    זה השוואה לא נכונה 11/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה-NOTE3 היה הצלחה וקיבל תגובות טובות - טובות מספיק כדי שעד שיצא ה-NOTE4 אנשים כבר עשו חושבים והבינו שהמכשיר טוב להם. הפרסום אולי עזר אבל הניסיון והזמן של המכשיר הקודם בשוק היה הסיבה האמתית לכמות המכשירים שנמכרו. זה לא כולל את האנשים שיפרסמו את המכשיר שקיבלו אותו חינם/בתשלום סמלי....
    סגור
  • 13.
    זה קמפיין נוראי
    אחד שמלכלך 11/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קמפיין נוראי ונמוך, מכשיר מתקדם ואיכותי לא צריך אנשים מפורסמים בשביל למכור אותו. חוץ מזה, הלקוח צריך לשאול בשביל מה היה צורך בטיזר לשילוט? הטיזר היה בדיחה, שם של סלב ומשפט עלוב עם משחק מילים "מוכן או note הנה אני בא". למה היה צריך את שם הסלב? הnote הוא מכשיר מחו"ל אנשים ידעו שמדובר במכשיר שיצא חודש לפני בחו"ל... טיזר מיותר ומטומטם.
    סגור
  • 12.
    אני לא קיבלתי!!!
    מר צ'וי 11/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשבילי הם אף פעם לא עשו כל כך הרבה שלטי חוצות! וגם שכחתם את יום ההולדת שלי!
    סגור
  • 11.
    קמפיין מעולה
    שמוליק 11/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי של רעיון. יופי של ביצוע.
    סגור
  • טען עוד
  • מה הרעיון בדיוק? (ל"ת)
    מוקי 11/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הכל טוב חוץ מ...
    מוקי 11/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור למה צריך משרד פרסום בשביל זה. להצמיד סלבס למוצר ולשים על שלט חוצות זה באמת פאר הפרסום....
    סגור
  • 9.
    סחטיין
    אני 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך יפה ומקורי שחקן כמו סמסונג שבוחר לא לעלות בטלווזיה - סחטין על האומץ חדשנות יכולה להיות גם בבחירת המדיה ושימושה מהלך יפה
    סגור
  • 8.
    רעיון מעולה
    חיים וינטה 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעיון מעולה ובזול , ובלי טלוויזיה
    סגור
  • 7.
    שיחוק של סמסונג! קמפיין מדהים (ל"ת)
    מהתחום 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא הבנתי
    ניר 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז לא שמו שקל בטלוויזיה אבל שמו 4-5 מיליון בשילוט חוצות. סחתיין על הקמפיין, אבל איפה פה בדיוק החדשנות במדיה?
    סגור
  • 5.
    חוצות
    מהמם 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה קמפיין יפה , כל הכבוד לרוזי התותח ולאלון זיגר
    סגור
  • 4.
    משה??? (ל"ת)
    ומי חברת המדיה??? 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אני במקומך..
    tom 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הייתי מתלהב ,זה אחד הקמפיינים המביכים שהיו כאן בזמן האחרון.עוד פעם סלב'ז..(אהה סליחה מובילי דעה ) כמה עוד אפשר לרכב על התופעה הכי קלה הזאת. זה קרייאטיב ?!! פחחח..
    סגור
  • 2.
    תקציב של טלוויזיה בחוצות
    אנונימי 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא הראשונים שעשו זאת, וכן זה עובד. אבל זה לא חיסכון.
    סגור
  • 1.
    קמפיין מעולה בשחור לבן
    LIKE 11/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תופס את העין
    סגור