שיווק ופרסום
איש השיווק של השנה: נדב חנין - סמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על
אל על הצליחה השנה להמשיך בקו האסטרטגי הברור של חיבור לזהות הישראלית ודגל המדינה דרך קמפיינים חזקים והירתמות החברה עבור חיילי המילואים - מהבאתם למערכה ועד הטבות עם שובם הבייתה, והנבחרת הפראלימיפית. זה איש השיווק לשנת 2024 של ice

את השנה המורכבת והמאתגרת אולי בתולדותיה, אל-על מסיימת לא רק עם רווחי שיא אלא גם עם מהלכי קידום שיווקיים שיצרו המון הדים ברחבי הארץ. מי שהיה אמון על ההחלטות האסטרטגיות והשיווקיות של ענקית התעופה הוא נדב חנין, המשמש כסמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על, והוא איש השיווק של השנה של ice.
הבחירה בדמות אחת לאיש השיווק של השנה הייתה קשה. במהלך 2024 היו כמה מהלכים משמעותיים של חברות רבות. בפרסומת השנה של ice היו אלה בנק לאומי ומקאן עם עומר אדם ומהפכת השירות של הבנק. ברשימה הבאה היו סמנכ"לי שיווק חזקים שנבחרו במהלך השנה וראויים כל אחד לזכות.
אנשי השיווק של החודש הנבחרים בשנת 2024 של ice:
נדב חנין נכנס לתפקידו כבר ביולי 2022 מתוך מטרה להצעיד את ענקית התעופה הישראלית לעולמות הדיגיטל וחיבור מחדש לציבור הישראלי כמותג ציוני כחול-לבן שהוא חלק מכולם. מינויו הגיע מבחירה אישית של המנכ"לית דינה בן טל גננסיה, ועבודה צמודה עמה. כך, כבר בתחילת 2023 יצא לדרך המיתוג מחדש של החברה ובחירת הפרזנטור חנן בן ארי יחד עם כניסתו של אסף גרניט לתפריט הטיסות.
- תרי ישכיל, סמנכ"לית השיווק במזרחי טפחות
- אורנה גורן - מנהלת יחידת הדוברות של הבורסה
- טלי פולג - סמנכ"לית השיווק של בזק
- יפעת פסטרנק סמנכ"לית השיווק של רנואר
- רינת אשכנזי גל מהמותג יכין
- חגית טייגפלד מנהלת אגף השיווק בקרפור ישראל
- עינת מוסקוביץ, מנהלת הפעילות של החטיפים באסם נסטלה
נדב חנין נכנס לתפקידו כבר ביולי 2022 מתוך מטרה להצעיד את ענקית התעופה הישראלית לעולמות הדיגיטל וחיבור מחדש לציבור הישראלי כמותג ציוני כחול-לבן שהוא חלק מכולם. מינויו הגיע מבחירה אישית של המנכ"לית דינה בן טל גננסיה, ועבודה צמודה עמה. כך, כבר בתחילת 2023 יצא לדרך המיתוג מחדש של החברה ובחירת הפרזנטור חנן בן ארי יחד עם כניסתו של אסף גרניט לתפריט הטיסות.
סמנכ״ל השיווק והדיגיטל של אל על, נדב חנין אמר אז "אל על היא שם נרדף לישראליות ולתחושת בטחון, גם כשנמצאים רחוק מהבית. רצינו לשמור על הערכים האלה, ויחד עם זאת לייצר שפה צעירה וחדשנית, שהיא חלק מתהליך ההתחדשות והצמיחה של החברה. חנן בן ארי, שמייצג את הישראליות על כל גווניה, והשף אסף גרניט ששמו מקושר עם איכות בלתי מתפשרת וגאווה עולמית, מייצגים בצורה האופטימלית את הפרק הבא בסיפור שלנו – חווית טיסה שדורגה 5 כוכבים שנתיים ברציפות, צי מטוסים צעיר ומתחדש, שעות טיסה הנוחות ביותר ועוד".
שנת 2024 הייתה שנת מפתח מאתגרת עבור אל-על. מצד אחד נשמעו ביקורות רבות על החברה בכל הקשור לעליית מחירי הטיסות, מצד שני: הייתה זו אל על שפעלה כמעט לבדה בשמי ישראל המופגזים, הביאה חיילי מילואים למערכה וחילצה ישראלים שנתקעו בגלל ביטולי הטיסות הרבים. רק לאחרונה סביב הלינץ' בהולנד לאוהדי מכבי תל אביב בכדורגל, אל על הייתה מהמובילות לחילוץ האוהדים בשלום, ואף קיבלה על כך הערכה רבה ממועדון הכדורגל.
איך מעבירים את החוויה הישראלית דרך קמפיינים? כבר בתחילת השנה, בשיאה של המלחמה, יצאה אל על בקמפיין "לטוס עם הדגל" ששיקף את התגייסותה המיידית של חברת התעופה "אל על" בשעת החירום ואת ההערכה הרבה שזו מעניקה למשרתי הסדיר והמילואים שחירפו את גופם ונפשם בעת הזו.
כחלק מהחיבור לזהות הישראלית, באל על החליטו במחצית השנה להקים את "נבחרת הדגל" - שוב עם מוטיב ישראלי כדגל ישראל, נבחרת העידוד של ישראל למשחקים הפראלימפים בפריז 2024. החברה הטיסה עשרות ישראלים שיעודדו ויתמכו בספורטאיות ובספורטאים, ויהפכו את פריז למגרש הכי ביתי בעולם. ההחלטה לוותה בקמפיין מרגש אשר לווה בשיר "מולדת" של הפרזנטור חנן בן ארי, סביב האנטישמיות הגואה בעקבות המלחמה.
גולת הכותרת של ליווי חיילי המילואים הייתה בסוף השנה עם מבצע ענק של חלוקת נקודות הנוסע המתמיד לחיילי המילואים ששבו הבייתה, ובכך לסגור מעגל: מהבאתם למלחמה עד חזרתם הבייתה ומעטפת כוללת של ענקית התעופה.
המשותף לכלל הקמפיינים הוא החיבור של אל על לציבוריות הישראלית, לכלל ענפיה, בדגש על סמלים חזקים כמו צה"ל והמשלחת לאולימפיאדה, במיוחד הפראלימפית. שיאה של האסטרטגיה מחוברת לחיבור החדש של אל על עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב שנחשב פופולארי בקרב אוהדי הספורט, ומשדר הן זהות ישראלית והן יוקרתיות.
כבר מתחילת דרכו הוביל חנין קו אסטרטגי מאוד ברור לדרכה של אל על בדרך השיווקית. במהלך השנה זכתה אל על בכמה פרסים גדולים ומשמעותיים על מהלכי השיווק שלה, האחרון שבהם הפרס ADLER BRAND AWARD בתחרות המיתוג הישראלית. השינויים בתחום השיווק והדיגיטל באל-על מורגשים באופן מהותי בשנתיים האחרונות ומביאים את החברה להיות מהחברות הבולטות ביותר במשק הישראלי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחיוסקה 02/2025/05הגב לתגובה זו0 0איש השיווק של השנה חחחחחח יופי של שנה. כל המתחרות הפסיקו לטוס מפה והוא התחרה בעצמו כמה לעלות מחירים ולעשות את הישראלים שלא ישכחו. נראה אותו משווק שהטיסות של החברות הזרות יחזרו לפה ואז הישראלים יחזירו לאל על . חברה עושקתסגור
-
11.הכל זה כסףאחד שיודע 02/2025/02הגב לתגובה זו1 0כמובן, עם רווחי ענק אפשר לשלם עבור כל דברסגור
-
10.ממש כל הכבוד לו.העלו מחירים.מנצלים מצב .אחת פשוטה 02/2025/01הגב לתגובה זו2 0תתביישו לכם.חברה לאומית.יש העלו מחירים עם תחילת המלחמה.ניצלו את המצב ושאנשים ממש נואשים.כולם זוכרים את זה.סגור
-
9.בסביבה שלי אל על הצליחה בעיקר לייצר אנטגוניזםרז 02/2025/01הגב לתגובה זו2 0שאין אלטרנטיבות והרגולטור ישן אז אפשר להרוויח, אבל לכל שבת יש מוצאי שבת ואני מקווה שהכעס יוביל לתגובה שלילית כלפי אל על.סגור
-
8.נו באמת .יובל 01/2025/31הגב לתגובה זו0 0גם אני יכול להיות שחקן כדורגל הטוב בעולם , אם הייתי השחקן היחיד .סגור
- טען עוד
-
7.קצת אצבע בעיןאחד שטס 01/2025/31הגב לתגובה זו3 0אלעל היתה הכי לא ישראלית בעולם בשנה האחרונה. העלתה מחירים כאילו מדובר במלא ביל גייטסים שיכולים לשלם כל סכום. הבחירה הזו קצת לא נעימה, בלשון המעטה. נדב איש מוערך ומקצועי, אבל צריך לשמור על פרופיל נמוך כשאת "רווחי השיא" עשו על חשבון ישראלים שלא היתה להם ברירה אחרת.סגור
-
נדב איש השיווק הטוב בישראל (ל"ת)יאיר 01/2025/31הגב לתגובה זו0 1סגור
-
6.קשקוש מוחלט להיות טיש שיווק של לקוחות שבויים ממש פלא... (ל"ת)אזרח 01/2025/31הגב לתגובה זו2 0סגור
-
5.עובד שפוטר בקורונהרוני 01/2025/31הגב לתגובה זו0 0שהחברה מזלזלת בעובדים שלה אין לה זכות קיום.סגור
-
4.הכי בבית בעולםפאסיב אגרסיב 01/2025/30הגב לתגובה זו0 0עושה עבודה מטורפת מיתוג הכי יפה בארץ ופרסומות הכי מרגשותסגור
-
3.עבודה יפה מאודיוסף אזולאי 01/2025/30הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד! זכה גם בפרסומת השנהסגור
-
2.שאפואלעד טופול 01/2025/30הגב לתגובה זו0 0יפה מאוד! אין על הפרסומות של אל על מגיע לוסגור
-
1.גבעעדי 01/2025/30הגב לתגובה זו0 0נדב הוא איש משכמו ומעלה, בן אדם גאון, מגיע לו. הוא הביא את אל על למקום שלא היתה בו מעולם.סגור
-
חחחחחחחחחחלינדה 02/2025/05הגב לתגובה זו0 0מה שהביא את אלעל למקום הזה זה שלא היו חברות מתחרות לטיסות לישראל בגלל המלחמה. דרך אגב איש השיווק שהביא את אלעל לרישמה של 10 חברות התעופה הגרועות בעולם. יופי של שיווקסגור