שיווק ופרסום

הכירו את שי גל – סמנכ"ל תקשורת, ממשל וקשרי קהילה בתעשייה האווירית

SUPERMARKETING היא פינה חדשה, העושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את ענף השיווק בישראל. והפעם: שי גל, סמנכ"ל תקשורת, ממשל וקשרי קהילה בתעשייה האווירית – על נקודות הציון המקצועיות והקמפיין שהוא גאה בו במיוחד

ice פרויקטים | 
שי גל, סמנכ"ל תקשורת, ממשל וקשרי קהילה בתעשייה האווירית (צילום דוברות התעשייה האווירית)
בפינה חדשה, SUPERMARKETING, לוקח אתכם אתר ice אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל – בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: שי גל, סמנכ"ל תקשורת, ממשל וקשרי קהילה בתעשייה האווירית, מספר על הקמפיין שהוא גאה בו במיוחד, על שימוש בהומור כדרך להעברת מסרים, הטיפים שיעניק לדור הבא של הענף, וגם על הערך המוסף שמספקות אמבטיות קרח.
שי גל במשפט.
"אני שי גל, בן 40, ומכהן כסמנכ"ל תקשורת, ממשל וקשרי קהילה בתעשייה האווירית".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?  
"לאורך השנים עסקתי במגוון תפקידים בכנסת ובממשלה – בין היתר שימשתי כיועץ פרלמנטרי, דובר ויועץ שר. מבחינתי תקשורת היא לא רק כלי לסקר את המציאות ולספר עליה, היא גם כלי לשנות ולעצב אותה.
ציון דרך מאוד משמעותי עבורי, מקצועי ואישי, נוגע לעבודה עם עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, שמסיים בימים אלה את תפקידו כיו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית – כשבתקופה זו זוכה החברה בהובלתו להתהדר בשלוש השנים הטובות ביותר מאז הקמתה. מהעבודה השוטפת והמשותפת מול עמיר ולצידו, למדתי שלא לוותר על מצוינות: גם כשהדרך מתעקלת והטיפוס על ההר הופך קשה ומורכב יותר, הדרך נמשכת. כיצד צולחים אותה? ממשיכים לצעוד בנחישות ובהתמדה, בנתיב שנועד לנו ובו בחרנו – בלי קיצורי דרך ובלי להתפתות לשבילים חלופיים שעשויים להראות קלים ומזמינים אך בסופם תהום.
בהקשר הזה חשוב לי לציין גם את מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, שהוא מאבותיו של פרויקט החץ. בועז הוא עדות ליכולת, לעוצמה וליצירתיות של מדינת ישראל, כשהחזון והפעילות של התעשייה האווירית מהווים ביטוי ממשי לשילוב הזה. מי שנזקק להוכחה, קיבל אותה ב-14 באפריל (ממש ביום הולדתי ה-40) וב-1 באוקטובר, כשרבים רבים מהטילים שנורו בידי איראן יורטו באמצעות מערכת החץ".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאתה גאה בו במיוחד? 
"חברה שבתוך עמה יושבת – זהו משפט שאני נוהג להצמיד לתעשייה האווירית. המשפט הזה מלווה אותי עוד כשמוניתי לראש מטה יו"ר החברה עמיר פרץ, וכשנבחרתי לתפקידי הנוכחי, המשפט צבר עוד תאוצה. לא במקרה אני מזכיר את המשפט הזה, הוא מתקשר באופן ישיר למהלך שהובלנו בתעשייה האווירית. אני לא אקרא לו 'מיתוג' – היות ומיתוג הוא עטיפה חזותית שלא תמיד מתכתבת במציאות עם התוכן – זה הרבה יותר מכך, מדובר כאן במיצוב ערכי.
מיצוב מתמקד במהות ובערכים: איך החברה נתפסת מבחינת הערך החברתי והתרומה לקהילה. במקרה של התעשייה האווירית, המיצוב כ'חברה שבתוך עמה היא יושבת', משדר מחויבות עמוקה לחברה הישראלית. המשמעות היא שהחברה היא גוף שאינו פועל רק למען רווחים כלכליים, אלא גם מתוך תחושת שליחות חברתית ותרומה לחוסן הלאומי והחברתי, באמצעות דיבידנד לבעליה האמיתיים של החברה – אזרחי המדינה. זה מתבטא בין השאר באמצעות מימוש חזונו של עמיר פרץ להקמת מפעל באופקים בזמן שיא ובעת מלחמה, ומעורבות חברתית וקהילתית עמוקה".

שי גל עם עמיר פרץ. "חיזוק הדימוי של התעשייה האווירית כגורם לאומי מוביל" (צילום דוברות התעשייה האווירית)
אם היית צריך להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?  
"הדגשים והמסרים שהייתי מבקש להנחיל לדור הבא של אנשי השיווק הם: 'תרקדו, גם כשהרצפה עקומה, וגם כשמעקמים אותה עבורכם. תצליחו – ואל תניחו לנסיבות למנוע מכם להצליח. התייחסו אל כל תירוץ, כל קושי, כל בלת"ם לא כסיבה לוותר – אלא כסיבה למצוא מעקף ולהשיג את מטרתכם בכל זאת'.
אני זוכר היטב איך בתהליך האיתור לתפקידי הנוכחי, פנה אלי מזכיר החברה, עו"ד שלום חמי, שהיה אחד מחברי הוועדה, ושאל אותי שאלה פשוטה אך נוקבת: 'מה הדבר שעשוי למנוע ממך להצליח?'. התשובה הכמעט מובנת מאליה, הייתה לומר מחסור בתקציב, רגולציה מסואבת, מאבקי אגו וקרדיטים – אלא שאני החלטתי לתת תשובה אחרת. עניתי כך: 'אני בא כדי להצליח. שום דבר לא ימנע ממני. אלמד לרקוד על כל רצפה, גם אם היא עקומה ורועדת – כי גמישות ויכולת התאמה הן מפתחות להצלחה. במקביל, חוסר גמישות ואי התפשרות על ערכים ועקרונות הם התנאים להצלחה אמיתית'.
אז נכון, הרצפה אולי עקומה, והחיים הם אוסף בלתי צפוי של נסיבות ואירועים – אבל כל אלה אינם תירוצים. פה טמון הסוד: לכל בעיה יש פתרון. האתגרים החיצוניים הם רק חלק מהמשחק. הדבר החשוב באמת הוא לא לפחד מכעס או מאי שביעות רצון, ולא לאבד את המצפן הפנימי שלך. הצלחה אמיתית נמדדת ביכולת לעמוד בהחלטות מתוך נאמנות לאמת המקצועית והערכית שלך, גם כשזה לא פופולרי.
היום אני יכול לומר שאני אסיר תודה על כל אחד מהמכשולים שעברתי – בין אם הופיעו במקרה, ובין אם הונחו בכוונה. הם לא רק שלא עצרו אותי, אלא דווקא חיזקו אותי, דחפו אותי למצוא פתרונות יצירתיים ולעמוד על שלי. באותה הנשימה, אני אומר תודה גם על המכשולים שעוד יבואו, כי הם מנועי הצמיחה הגדולים ביותר.
הצלחה אמיתית נמדדת במבחן התוצאה, אך לא פחות מכך, בדרך שבה בחרת ללכת – בגמישות שלך להתמודד עם כל אתגר, וביכולת לשמור על הערכים שלך, האישיים והמקצועיים, גם ברגעים המאתגרים ביותר. הצלחה היא לדעת שפעלת נכון, מתוך שליחות ואמונה.
ועוד דבר חשוב שלמדתי במעלה דרך: הפידבק האמיתי להצלחה הוא לא מחיאות כפיים. הוא גם לא היכולת לרצות את כולם, אם תכוון לשם, נכשלת לפני שהתחלת. הפידבק האמיתי נמצא במספרים, בעובדות ובתוצאות. המספרים מדברים בעד עצמם – שווי החשיפה שיצרנו בארץ ובעולם, השינוי בסנטימנט סביב התעשייה האווירית, וחיזוק הדימוי שלה כגורם לאומי מוביל".
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ולמה? 
"צה"ל הוא אחד המותגים החזקים והמובהקים ביותר של מדינת ישראל. צה"ל אינו צבא, הוא ייצוג של ערכים מרכזיים כמו אחריות, מסירות, נחישות וחדשנות. צה"ל מסמל את מהות המדינה – שילוב של עוצמה ביטחונית, מוסריות, חוסן חברתי ואחדות לאומית. צה"ל, כמערכת וכמותג, מעורר השראה בכך שהוא משלב בין עוצמה ואנושיות, בין חדשנות וערכים, ומחבר בין אנשים מתוך תחושת שליחות משותפת
במלחמת חרבות ברזל צה"ל הפגין את עוצמתו הן בשדה הקרב והן בזירה התקשורתית, תוך ניהול מערכה מול דיסאינפורמציה והטיות תקשורתיות. מערך דובר צה"ל, בהובלת תא״ל דניאל הגרי, הצטיין בהעברת מסרים מקצועיים ומדויקים, תוך שקיפות, אמינות והצגת ישראל כמדינה שפועלת מתוך מוסריות עמוקה.
צה"ל מייצג מחויבות בלתי מתפשרת להגן על האזרחים ולשלב חדשנות טכנולוגית, כפי שבאה לידי ביטוי במערכות מתקדמות כמו כיפת ברזל, מערכת הברק ומערכת החץ. הצבא שלנו נוגע בכל היבט בחיינו האזרחים – משירות סדיר ומילואים ועד לתרומתו לחוסן הלאומי והקהילתי. אני מזהה קווים מקבילים בין עשייתו של צה"ל לבין זו של התעשייה האווירית – שניהם עוגנים לאומיים שנדרשים להתמודד עם אתגרים בזירות מורכבות. צה"ל מגן בגופו על המדינה, בעוד התעשייה האווירית מחזקת את ההגנה הזו באמצעות טכנולוגיה וחדשנות. שניהם מייצגים את ישראל לא רק כמדינה מגנה, אלא כמדינה מובילה בתחום הערכים והחדשנות".
אם היית צריך לבחור תחום אחר לעסוק בו?
"אלה שמכירים אותי יכולים לנחש, ולמי שלא אספר שאני מקפיד להפוך רגעים בחיים למערכונים. כך למשל, את ישיבות הצוות בתעשייה האווירית, אני נוהג לפתוח בנושא ערכי שמומחש באמצעות מערכון. זה יכול להיות מערכון של 'ארץ נהדרת', 'היהודים באים', משהו מצחיק מהעולם, או מערכון שזה עתה המצאתי. בדרך הזו אנו דנים בשורה של נושאים –ההבדל בין מוטיבציה למשמעת עצמית, דרך אמת והפכיה, כוחה של כל חוליה בשרשרת, מצוינות – וזו רק רשימה חלקית".

שי גל באמבטיית קרח. "חלק בלתי-נפרד מהחיים שלי" (צילום ז'ניה קולבצב)
משהו שמעטים יודעים עליך?  
"החיים הם רצף של אמבטיות קרח. אפשר לא לאהוב את זה, לנסות להימנע מזה ולבחור באזור הנוחות – אך כשאנחנו מחוץ לאותו אזור שהנעימות שלו היא אחיזת עיניים, נגלה דברים חדשים על עצמנו, נשיג הישגים שבתוך אותו אזור נוחות הם דמיוניים ולא מציאותיים.
מזה שנתיים אמבטיות קרח הפכו לחלק בלתי-נפרד מהחיים שלי, הן הפיזיים והן המקצועיים. לקחתי גם את הצוות שלי לסדנת אמבטיית קרח, במסגרתה הם למדו מהמאמן שלי ז'ניה קולבצב (שכבר הפך לחבר ושותף לדרך), דברים חדשים על הגבולות הפיזיולוגיים של אזור הנוחות. ממני אגב, אני משתדל שהם ילמדו על הגבולות הרעיוניים, ולא פחות חשוב: איך ניתן לפרוץ אותם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה