שיווק ופרסום

האולימפיאדה: חוויה ספורטיבית חוץ גופית או אתגר הסברה לאומי?

סיוון פישלר, מנהלת פיתוח עסקי ושיווק של הוועד האולימפי בישראל, בטור מיוחד על ניהול מערך התקשורת של המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים, והאתגר הגדול שכרוך בכך

סיוון פישלר | 
משלחת ישראל לפריז (צילום הוועד האולימפי)
ניהול מערך התקשורת של המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים היה אתגר יומיומי משתנה שקיפל בתוכו כל אופציה שתוכלו לדמיין. הכל מהכל כולל הכל! פחד, עצב, דריכות, שמחה, גאווה דאגה ולב שיושב באמצע ומנסה לחבר דינמיקות חכמות ועטופות את הספורטאים. שזור בכחול לבן. כחול חזק ולבן בוהק. בכל הזדמנות מניפים למעלה גבוה.

לא צריכה להרחיב במילים על ניהול תקשורת ישראלית ובינלאומית בזמן מלחמה, עצב ושברון לב. כן יכולה לדבר הרבה על המטרה שהניעה אותנו, על הרחבת הלב של מדינה שלמה בכל השג ספורטיבי או מדליה אולימפית אנחנו עם הדגל בגאווה.
7 מדליות של גאווה: 7 רגעים של חוויה חוץ גופית מזוקקת והאתגרים? לא פסחו עלינו, האיזון הדק בין שמחה לאבל, בין רגעי הניצחון שלנו עם 7 המדליות האולימפיות לבין הדאגה והכאב על המצב בבית, הגעגוע למשפחה, לילד שלי, לאהבה הזוגית שלי...
ניהול תקשורת בזמן כזה דורש רגישות בלתי רגילה, מוציא את הלב החוצה כל יום כשקמים בבוקר לאסטרטגיה תקשורתית חדשה, למציאות חדשה ושמחה חדשה לפחד חדש. הכל מהכל בלב אחד. ויחד עם זאת הספורטאים המדהימים שלנו הצליחו, וגם אם לרגע, לתת לציבור שלם מנוחה מהעצב ולקבל את רגעי השמחה שכל כך חיכינו להם. כולנו היינו שם... ביחד!
המשחקים האולימפיים עוד ידוברו רבות מכל זויות אפשרית אבל משהו אחד חשוב לזכור
אנחנו חזקים. הספורט הישראלי יודע לאחד ולהשפיע, להזיז את הלב גם בזמנים הכי קשים. ועוד משהו אחד על ביחד, המשחקים האולימפיים פריז 2024 סיכמו את דרך משמעותי עבור הספורט הישראלי, אך לא פחות מכך – הם סיכמו 4 שנים של עבודה אסטרטגית ומדויקת. מעבר להישגים המרשימים בזירת התחרות, המשחקים חשפו את העומק והמורכבות של המערך התומך בספורט האולימפי.
כמנהלת פיתוח עסקי ושיווק בוועד האולימפי בישראל, זכיתי להוביל מהלכים שהפכו את ההשתתפות הישראלית ליותר מהישגיה הספורטיביים. שילוב מדויק של שותפויות אסטרטגיות, ניהול משברים מחושב, ותקשורת רב-ערוצית יצר פלטפורמה שהעצימה את הנרטיב הישראלי מעבר לזירה האולימפית. זהו סיפור לאומי, מאתגר ומרגש כשבסוף משקף את יכולותיה של ישראל בזירה הבינלאומית.
סיוון פישלר (צילום: הוועד האולימפי)
בזירה הדיגיטלית, יצרנו נרטיב רב-ערוצי שחשף את "הסיפור הישראלי" מזוויות מגוונות. כאשר אסטרגיית העל היתה לאפשר לקהל שלנו בארץ ובעולם להתחבר לעשייה מ"מאחורי הקלעים" של הספורטאים, המשלחת הישראלית תחת מורכבות רגשית גבוהה.  ועד
במרכז האסטרטגיה שלנו עמדו שותפויות אסטרטגיות עם החברות המסחריות הגדולות במשק  שלא רק סיפקו את התשתית הכלכלית להצלחת, אלא גם העצימו את המסר הלאומי שביקשנו להפיץ והם שותפים מלאים לדרך ולהצלחה.
בנק הפועלים, למשל, הפך מנותן חסות לשותף אסטרטגי, בהפיכת הספורטאים האולימפיים למותג המזוהה עם מצוינות והתמדה. באומן בר, שיצרנו עבורנו את השפה הפרסומית העוטפת, הפכו  את הסלוגן "ISR-I Stand Ready" כבסיס לקמפיין: חוצות, טיקטוק ורשתות חברתיות, המעביר מסר חזק של ישראליות, גאווה לאומית ונכונות לעמוד מאחורי המדינה.
סיוון פישלר ופטר פלצ'יק (צילום: פרטי)
השילוב של הספורטאים בקמפיינים אלו חיזק את הזיהוי שלהם עם ערכים אלו בתודעת הקהל. מה שיצר הד גדול גם בקרב יהודים בעולם שרצו לקחת חלק ולחזק את המשלחת. והכל בצבעוניות של כחול לבן. הרגעים שחווינו במשחקים האולימפיים בפריז 2024 ישארו חקוקים בזיכרון הלאומי כעדות לכוחה של הרוח האנושית ולחוסנה של מדינת ישראל.
צוות התקשורת שלנו שניהל מערכה לא פשוטה הצליח לעשות היסטוריה ולא רק כי אלו המשחקים האולימפיים הטובים ביותר של המדינה שלנו, אלא כי ידענו להושיט כל איבר אפשרי בגוף לטובת ההצלחה.
בסופו של דבר, הניצחון האמיתי של ישראל במשחקיים האולימפיים פריז 2024 לא נמדד רק במדליות, אלא בהצלחתנו להציג נרטיב לאומי חזק, המשלב מצוינות ספורטיבית עם חדשנות עסקית וגאווה לאומית. זוהי אסטרטגיית win-win המעצימה את הספורט ומחזקת את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית.
כעת, בדרך למשחקים האולימפיים לוס אנג'לס 2028, הוועד האולימפי בישראל פועל להרחבת שיתופי הפעולה העסקיים והשיווקיים. המטרה היא להפוך את הסיפור הישראלי לנחלת הכלל, תוך התמקדות באיכות השיתופים ובהלימה לערכים לאומיים ולתדמית הישראלית.
הספורטאים הישראלים הם השגרירים היפים והטובים ביותר של ישראל בזירה הבינלאומית. השיתופים העסקיים מהווים את המנוף להעצמת ההישגים שלהם, ובכך לחיזוק הדימוי והתדמית של מדינת ישראל בעולם. המשחקים האולימפיים עוד ידוברו רבות מכל זויות אפשרית אבל משהו אחד חשוב לזכור אנחנו חזקים. הספורט הישראלי יודע לאחד ולהשפיע, להזיז את הלב גם בזמנים הכי קשים.
הכותבת: סיוון פישלר, מנהלת פיתוח עסקי ושיווק של הוועד האולימפי בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה