שיווק ופרסום

ים רפאלי בריאיון חושפני: "ניקוטין בשילוב אלכוהול ניחמו אותי"

הזמר הישראלי ים רפאלי פרץ לחיינו בתוכנית הריאליטי "אקס פקטור" ומאז הוא לא נח לרגע. אחרי שירות בלהקה צבאית, וזוגיות מתוקשרת עם הזמרת שירה מרגלית הוא חוזר לחיינו כשהוא משיק אלבום בכורה דווקא בתקופה שבה הרבה זמרים מוציאים רק סינגלים. בראיון ל-ice הוא מספר על ההתמודדות עם הטרגדיה במשפחתו: "שירים תמיד היו שם כדי לנחם"
אפרת קרסנר | 
ים רפאלי בקליפ לא יוצאת לי מהראש (צילום ים רפאלי - הערוץ הרשמי ביוטיוב)
ים רפאלי התפרסם לראשונה בתוכנית הריאליטי המוזיקלית "אקס פקטור" ב-2017 ומאז הוא עובד קשה כדי להוכיח את עצמו.
בשנה האחרונה רפאלי אף חזר לכותרות אחרי האירוסין המתוקשרים לבת הזוג הזמרת שירה מרגלית, שפרצה עם הלהיט "אפילו אחותי כבר לא סובלת אותך". אבל זה לא גורם לו להתבלבל לרגע אחד ולהפסיק להתעסק במה שחשוב לו באמת - בכתיבה והלחנה כזמר יוצר והיום (רביעי) הוא משיק אלבום בכורה.
איך זה להוציא אלבום בתקופה שבה הרבה זמרים משחררים רק סינגלים? 
"אני חושב שדווקא התקופה שאנחנו נמצאים בה לדעתי היא שדווקא כן נמאס לאנשים מהאינסטנט (גם לי) וכן מחפשים תוכן עמוק יותר ולהכיר את האמן שהם מקשיבים לו וזה מתבטא במסה של שירים שאמן לאו דווקא יוכל לשחרר כסינגלים ״מסחריים״ שפונים לקהל רחב יותר ולתת מקום למוזיקה ליצירתיות שקיפות והתקרבות. אז זה ממש כיף ומרגש ועוצמתי".
התפרסמת בתוכנית ריאליטי. היית ממליץ לזמרים בתחילת דרכם להשתתף בתוכנית ריאליטי או שיש היום דרכים אחרות להגשים את הקריירה המוזיקלית שלהם?
"לאקס פקטור הגעתי במקרה, לא חשבתי על להתפרסם או לפתוח איזושהי דלת אלא זה היה פשוט רעיון מאתגר ואימפולסיבי, גם אחרי שעברתי את השלבים של הליהוק לא רציתי להיכנס לתוכנית אבל לא השאירו לי ברירה מאוד האמינו בי...התוכנית הייתה מחנה אימונים הכי שאפשר לקראת התחלת מה שמכונה 'הקריירה המוזיקלית' שלי. זו רק טעימה ממשהו הרבה יותר גדול מזה מבחינת העבודה ההשקעה והתובעניות".
רפאלי משתף כי תוכנית ריאליטי אינה מספיקה אבל היא פלטפורמה טובה להתחלה: "אני חושב שאם אמן מתחיל רוצה לגלות את עצמו והוא חושב שזה מה שיתן לו פתח אז שיעשה מה שהוא מאמין בו, זה יוכל לחשוף אותו לסביבה מוזיקלית שעלולה לעזור לו להתפתח מאוד. בעזרת הרבה השקעה התמדה (התמדה אמיתית) וניסיון יש סיכוי אותו אמן צעיר שיתן את כל כולו יגיע רחוק".
באלבום הבכורה ים רפאלי לוקח אותנו לוקח מסע מוזיקלי, בוגר, כנה ואישי הממזג את סגנון הרוק המאופיין והייחודי של ים עם צבע קול מיוחד, יכולת טקסטואלית יוצאת דופן, לחנים מעולים והפקה משובחת. 
האלבום כולל 9 שירים: ‘ניקוטין ואלכוהול’, ‘מישהו אחר’, ‘מגדל קלפים’, ‘שירי דיכאון’ (עם שחר סאול), ‘קומה 34’, ‘מקום בחייך’, ‘לב אחרון’, ‘לאן שלא תלכי אני אבוא’ ו - ’שיר לאמא’.
 
(האזינו לאלבום הבכורה של ים רפאלי)
באחד משיריו של רפאלי הוא מציין כי פנה לאלכוהול וניקוטין על מנת שאלו ינחמו אותו בתקופה בה הרגיש כי לא הצליח להתמודד הטרגדיות במשפחה, אחרי שאימו נפטרה בגיל צעיר ובהמשך הוא עזב את בית אביו והתגייס לצבא כחייל בודד.
"ניקוטין ואלכוהול מנגנים את הפסקול כשאני בורח מהכל". איך זה לכתוב על התמודדות עם אובדן ואסון כל כך אישי?
"ניקוטין ואלכוהול לא מדבר רק על האבדן של אמא שלי אלא על כל ה"דפקות" שבגללן אני מי שאני. שירים תמיד היו שם כדי לנחם אותי וככה גם הניקוטין לפעמים גם בשילוב של אלכוהול זו לא הדרך הכי בריאה אולי עדיף ללכת לפסיכולוג, בשביל זה יש לי את הכתיבה שלי :) . ההתמודדות היא קשה ויום יומית אבל בשלב מסויים זה תמיד נח לך מאחורי העורף עד הרגע שאתה נתקל באובדן בדברים הקטנים כמו למשל וואי מה אם הייתי מכיר אותה היום? ועל זה אני גם מדבר ב"שיר לאמא". אבל הכל טוב אני בטוב אסונות וטרגדיות קורות כי אלו החיים. מה שחשוב זה להמשיך את הנסיעה ולהשלים את המסע האישי שלנו".
בחודש שעבר פורסם כי רפאלי התארס עם הזמרת שירה מרגלית אחרי זוגיות יציבה של 4 שנים. במהלך חופשה זוגית רומנטית בפראג, הוא כרע ברך והציע לה נישואים. בפוסט המרגש באינסטגרם, מרגלית הציגה את טבעת האירוסים, והשניים כתבו: "לנצח נצחים".
מזל טוב לרגל האירוסין! תוכל לשתף אותנו בהכנות לחתונה?
"קודם כל תודה רבה כן אנחנו מאוד מתרגשים מכל נושא האירוסין והכנות לחתונה. אני יכול להגיד שכן סגרנו את הדברים אבל יש עוד המון זמן עד הרגע שזה יקרה ככה שאני לא פותח עין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה