שיווק ופרסום

הכנסות שיא ממכירת פרסומות לאולימפיאדה: זו החברה שגרפה מיליארדים

הרשת שילמה 7.65 מיליארד דולר לחידוש חוזה זכויות השידור והוא נחשב לחוזה יקר בהשוואה לכל התחרויות הקודמות. התשלום הוא עבור זכויות השידור של האולימפיאדות עד 2032 וההכנסות גבוהות ב-18% לעומת אולימפיאדות קודמות 
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
רשת NBC האמריקאית שקיבלה אישור למתן זכויות השידור לאולימפיאדה שתתקיים הקיץ הפריז, הדהימה כי מכרה זמני פרסום בשווי 1.2 מיליארד דולר לאירוע הגדול וכי היא קרובה לרשום שיא חדש.
הרשת, שבבעלות קומקאסט, הוציאה 7.65 מיליארד דולר לחידוש חוזה זכויות השידור עד 2032, והוא נחשב לחוזה יקר בהשוואה לכל התחרויות הקודמות. השנה תתקיים האולימפיאדה בעיר האורות בתאריכים 26 ביולי ועד 11 באוגוסט והשעון ממהר.
דן לובינגר, האחראי ב-NBC על המכירות לאולימפיאדה ולמשחקים הפראולימפיים, אמר בריאיון לרויטרס כי ההוצאות על פרסום מצד ספונסריות של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) גבוהות בשלב זה ב-18% לעומת האולימפיאדה האחרונה שהתקיימה בטוקיו ב-2021 וכי מדובר על שינוי מגמה לאחר שבאולימפיאדות הקודמות נרשמה ירידה בהוצאות על פרסום.
הספונסריות של הוועד האולימפי, שכוללות מותגים גדולים כמו ויזה, טויוטה ופרוקטר אנד גמבל, משלמות סכום מוערך של 100 מיליון דולר עבור הזכות להשתמש בסמל חמש הטבעות של האולימפיאדה בקמפייני השיווק והפרסום שלהן.
במרץ 2020, לקראת אולימפיאדת טוקיו שהייתה אמורה להתקיים באותה שנה, דיווחו ב-NBC כי ההכנסות ממכירות פרסומות עמדו על 1.25 מיליארד דולר. ואולם האירוע נדחה בסופו של דבר בשנה בשל התפרצות הקורונה, ובחברה רק ציינו כי ההכנסות הסופיות היו גבוהות יותר מ-1.2 מיליארד דולר שהרוויחו באולימפיאדת ריו ב-2016, אך לא חשפו נתון מדוייק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה