השוק

שלמה ביטוח בתוצאות שיא: עוברת מהפסד לרווח של כ-64.5 מיליון שקל

תוצאותיה הכספיות של שלמה ביטוח פורסמו והציגו כי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 החברה רשמה שיפור חיתומי בעיקר בענף רכב רכוש, כתוצאה ממהלכי טיוב ושיפור התיק הביטוחי בשנה האחרונה, ובכך החברה עברה מהפסד לרווח
מערכת ice | 
דו"ח (צילום shutterstock)
תוצאותיה הכספיות של שלמה ביטוח פורסמו הבוקר (שלישי) והציגו כי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 החברה רשמה שיפור חיתומי בעיקר בענף רכב רכוש, כתוצאה ממהלכי טיוב ושיפור התיק הביטוחי בשנה האחרונה.
לצד פעילותה הביטוחית, פעילות ההשקעות של החברה המשיכה להניב רווחים בהתאם לאסטרטגיית ההשקעות של החברה. בנוסף, החברה מפרסמת יחס כושר פירעון ליום 31 בדצמבר, 2023 בשיעור של 112% כולל פעולות הוניות לאחר תאריך המאזן.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה נכון ליום ה-31 במרס, 2024, הסתכם לסך של כ-389.8 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-342.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת סך של כ-346.9 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. העלייה בהון העצמי מיוחסת לרווח כולל לאחר מס לרבעון 1, 2024 בסך של כ-42.9 מיליון שקל.
סך הפרמיות ברוטו בתקופת הדוח הסתכמו בכ-500.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-503.2  מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה מזערית של כחצי אחוז. הירידה הקטנה בהיקף הפרמיות בענפי רכב חובה ורכוש מיוחסת לטיוב תיק הלקוחות בענפי הרכב ולצד זה גידול ניכר בפרמיה בענפי עסקים.  

הרווח הכולל לאחר מס בתקופת הדוח הסתכם בכ-42.9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד כולל לאחר מס של כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שיפור של כ-73 מיליון שקל. ההפסד הכולל בשנת 2023 הסתכם לסך של כ-26.8 מיליון שקל. התשואה להון ברבעון זה הינה 12%.
המעבר מהפסד לרווח נובע בעיקרו מתהליכי עומק ניהוליים שהחברה מבצעת מזה זמן מה והחלו לבוא לידי ביטוי בתקופה זו (התאמת פרמיית הסיכון, טיוב התיק ושיפור הליכי החיתום). על פי החברה, תהליכים אלו הובילו לשיפור התוצאות החיתומיות בעיקר בענף רכב רכוש ולעלייה בסעיף הכנסות מהשקעות.
דורון גינת, מנכ"ל שלמה ביטוח, מסר: ״הרבעון הנוכחי הוא המשך לשינוי החיובי שהחל בחציון השני של שנת 2023, תוצר ישיר של טיוב התיק, שיפור חיתומי בכל ההיבטים העסקיים, אשר הביא לתוצאות טובות מאוד ברבעון זה. אנו שמחים על כך שהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו מניבה את הפירות המיוחלים. נמשיך לחזק את סוכנינו הנאמנים, לפתח מוצרים חדשים ותחומי פעילות נוספים ולתת למבוטחינו שרות מצויין״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה